خبرگزاری کار ایران

ایلنا بررسی می‌کند؛

نخست‌وزیر جنگ‌طلب در کنار جمهوری‌خواهان

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۷۲۱

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌رود تا در کنگره جمهوری‌خواه آمریکا سخنرانی کند اما در حاشیه این سخنرانی، دیداری با دموکرات‌های این کشور نخواهد داشت؛ دموکرات‌هایی که دولت آمریکا را در اختیار داشته و سکان گروه ۱ + ۵ را در دست دارند. نتانیاهو ترجیح می‌دهد در این مقطع زمانی، در کنار طیفی قرار بگیرد که مخالف توافق و خواستار شدت عمل بیشتر در قبال ایران است.

عرصه سیاست آمریکا، همیشه میدان عمل دو حزب «جمهوری‌خواه» و «دموکرات» بوده است. شهردارها، سناتورها، نمایندگان کنگره و بالاتر از همه رئیس‌جمهوری آمریکا از میان کاندیداهای این دو حزب انتخاب می‌شوند. در ادبیات سیاسی ایالات متحده آمریکا، دموکرات‌ها به طور نسبی ملایم‌تر بوده و جموری‌خواهان در طیف سیاست‌مداران تندرو تعریف می‌شوند.

مناقشه هسته‌ای ایران در زمان ریاست‌جمهوری «جورج بوش» جمهوری‌خواه آغاز شد و تا امروز که دموکرات‌ها ساکن کاخ سفید هستند، ادامه دارد. در طول سال‌های گذشته، این مناقشه فراز و فرودهای زیادی را پشت سر گذاشته و گروه‌های مذاکره‌کننده و شهرهای زیادی را به خود دیده است. از مذاکرات تهران با حضور وزرای خارجه فرانسه، انگلستان و آلمان و تیم شورای امنیت ملی کشورمان، تا چانه‌زنی در نیویورک، ژنو و وین میان تیم وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و گروه ۱ + ۵.

در حالی که رسانه‌ها و تحلیل‌گران از احتمال رسیدن به یک توافق جامع پس از یک ماراتن ۱۲ ساله خبر می‌دهند، برخی کشورهای منطقه مانند اعراب حاشیه خلیج‌فارس و در کنار آنها، رژیم جعلی اسرائیل نارضایتی خود را پنهان نمی‌کنند و به دنبال کارشکنی در روند این مذاکرات هستند.

در تمام سال‌هایی که برنامه هسته‌ای ایران پشت سر گذاشته است، رژیم صهیونیستی همواره بر طبل مظلوم‌نمایی کوبیده، ایران هسته‌ای را تهدیدی برای امنیت جهانی معرفی کرده و در تمام این مدت نیز از هیچ اقدامی برای متوقف کردن فعالیت‌های هسته‌ای صلح‌آمیز ایران فروگذار نکرده است. این اقدام‌ها در حالی صورت می‌گیرد که آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در گزارش‌های خود همواره بر پیدا نشدن مدرکی مبنی بر انحراف هسته‌ای ایران تاکید کرده است.

نتانیاهو، در کنار جمهوری‌خواهان

«بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی در شرایط کنونی، تمایل خود را به جمهوری‌خواهان که یاران قدیمی این رژیم هستند، نشان می‌دهند. در حالی که دولت دموکرات نشان می‌دهد که به دنبال توافق با ایران است، کنگره جمهوری‌خواه، هم‌آواز با اسرائیل به دنبال تعطیلی مذاکرات، اعمال تحریم‌های بیشتر و به زعم خودشان اقدام نظامی علیه ایران هستند. این اختلاف‌نظر کار را به تقابل آشکار دو طیف سیاسی در ایالات متحده کشانده و کنگره این کشور با دعوت از نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی آن را به نقطه اوج رساند. اقدامی که با واکنش منفی کاخ سفید مواجه شده و حرکتی خلاف عرف بین‌الملل و دیپلماتیک قلمداد شد.

اختلاف نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و جناح دولت آمریکا در اقدام اخیر وی به طور کامل روشن شد. در حالی که نتانیاهو می‌رود تا در تاریخ سوم ماه مارس در کنگره آمریکا سخنرانی کند، دعوت دو سناتور دموکرات را برای دیدار با آنها رد کرده است.

نتانیاهو در پاسخ دعوت سناتورهای آمریکایی عنوان کرده است: «از دعوت صمیمانه شما برای دیدار با دموکرات‌ها بسیار سپاسگزارم، اما گمان می‌کنم که انجام این اقدام در زمان فعلی باعثشود که برخی از حمایت من برداشتی اشتباه کنند.»

بنابراین، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی می‌رود تا در کنگره جمهوری‌خواه آمریکا سخنرانی کند اما در حاشیه این سخنرانی، دیداری با دموکرات‌های این کشور نخواهد داشت؛ دموکرات‌هایی که دولت آمریکا را در اختیار داشته و سکان گروه ۱ + ۵ را در دست دارند. نتانیاهو ترجیح می‌دهد در این مقطع زمانی، در کنار طیفی قرار بگیرد که مخالف توافق و خواستار شدت عمل بیشتر در قبال ایران است.

گزارش: محسن صالحی‌خواه

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز