خبرگزاری کار ایران

امیر موسوی:

نگرش‌ها باید درباره برگزاری رزمایش‌ها باید عوض شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۵۸۵

سال‌های سال همه بر این باور بودند هر رزمایش و مانوری که صورت می‌گیرد یک حد نصاب تلفات دارد اما ما از روز اول به همه گفتیم که این موضوع غلطی است و باید اصلاح شود و من بیان کردم حتی یک نفر را هم نمی‌پذیرم.

جانشین فرمانده کل ارتش تاکید کرد: سال‌های سال همه بر این باور بودند هر رزمایش و مانوری که صورت می‌گیرد یک حد نصاب تلفات دارد اما ما از روز اول به همه گفتیم که این موضوع غلطی است و باید اصلاح شود و من بیان کردم حتی یک نفر را هم نمی‌پذیرم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، سرتیپ عبدالرحیم موسوی جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در سومین همایش ایمنی و بازرسی نیروهای مسلح گفت: مساله‌ای که باید به آن توجه کرد این است که بین دانستن و نگرش و رفتار بسیار فاصله است.

وی ادامه داد: امروز ما باید به دنبال یک نگرش باشیم تا بتوانیم توسط آن به دانسته‌هایمان جامه عمل بپوشانیم که به ما کمک می‌کند محیط امنی را در حوزه بازرسی و ایمنی ایجاد کنیم.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران با اشاره به همایش اخیر مشترک محمد رسول‌الله(ص) اظهار داشت: در این همایش به طور مثال هزار دستگاه خودرو به غیر از تانک و نفربر شرکت داشتند که در محدوده منطقه بین بندرعباس، جاسک و کنارک در حال تردد بودند که با این حجم بسیار بالای تردد به جز یک برخورد سطحی یک پژوی شخصی با یکی از ماشین‌های ما هیچ حادثه‌ای رخ نداد.

امیر موسوی ادامه داد: ما در این همایش بیش از دو هزار سورتی پرواز انجام دادیم که در آنها هم هیچ حادثه کوچکی رخ نداد هر چند در بخش پروازها که در آن اختلاف نظری بین عمدی و غیرعمدی بودن آن وجود دارد ما حادثه‌ای در بخش پرواز نیز نداشتیم. علاوه بر آن، هزار شناور در این ده روز در حال رفت و آمد بودند که ما تعداد زیادی انواع موشک و تسهیلات را استفاده کردیم ولی با این وجود ما کوچکترین سانحه و تلفاتی را نداشتیم که این خود حد نصاب جدید در سوانح است.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: هر چند ما اعتقاد داریم که این موضوعات لطف خداوند بوده است اما باید بدانیم که هیچ برکتی بدون حرکت ممکن نیست که در این جهت بازرسی کل ارتش و حفاظت اطلاعات کمک‌های شایانی را انجام دادند.

امیر موسوی ادامه داد: سال‌های سال همه بر این باور بودند هر رزمایش و مانوری که صورت می‌گیرد یک حد نصاب تلفات دارد اما ما از روز اول به همه گفتیم که این موضوع غلطی است و باید اصلاح شود و من بیان کردم حتی یک نفر را هم نمی‌پذیرم.

وی تاکید کرد: من به همه کسانی که در این رزمایش حضور داشتند گفتنم ما باید الگوی نظم و رعایت مقررات باشیم و آن را به نمایش بگذاریم.

جانشین فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران افزود: در منطقه جاسک ۱۲ هزار نفر زندگی می‌کنند که علاوه بر این ۱۲ هزار نفر، ۲۴ هزار نفر برای این رزمایش به جمعیت آن منطقه اضافه شده بود به هر حال آنجا منطقه بیابانی بود که زیر هر سنگی عقربی وجود داشت و من امروز خوشحالم که هیچ سربازی را بدون زخم به خانه‌اش نفرستادیم.

امیر موسوی اضافه کرد: هر چند این حرف را که همه ما حاضریم خون خودمان که کمترین چیز است در راه آرمان‌های نظام هدیه کنیم اما این به این معنی نیست که من چون خودم می‌دانم و آمادگی دارم این موضوع را به دیگران تعمیم دهم.

وی درباره دستاوردهای رزمایش بزرگ محمد رسول الله گفت: رزمایشی به این بزرگی و با این دستاوردها در سطح ایمنی به ویژه انجام شد و هیچ کس نیامد بگوید کار شما واقعا پرارزش بود و حتی کسانی بیان می‌کردند چون انفجاری رخ نداده است و اتفاقی رخ نداده است شما کاری را انجام نداده‌اید که این نوع نگرش‌ها باید عوض شوند.

جانشین فرمانده کل ارتش درباره خطرات تلفن همراه نیز ابراز داشت: همه ما می‌دانیم که تلفن همراه چه آسیب‌هایی را به همراه دارد و باید ممنوعیت تلفن همراه را در مکان‌هایی که نباید از آن استفاده کنیم جدی بگیریم من خودم در این رزمایش اخیر تلفن همراه را خاموش و بعد از رژه رزمایش روشن کردم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز