خبرگزاری کار ایران

رهامی:

مردم برای اطلاع از اخبار واقعی به ایلنا مراجعه می‌کنند

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۲۱۶

مسئولان قضایی و دولتی باید به جایگاه مطبوعات مستقل بیش از گذشته توجه کنند، چراکه در قانون اساسی نیز اصل بر آزادی بیان و عقیده گذاشت شده است.

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: بسیاری از مردم به ویژه در سال‌هایی که کشور با بحران مواجه بود برای اطلاع از اخبار واقعی و مطالبی که در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار است، اغلب به ایلنا مراجعه می‌کنند.

حجت الاسلام‌والمسلمین محسن رهامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به سالگرد تاسیس خبرگزاری کار ایران عنوان کرد: مطبوعات و رسانه حتی در دوران مشروطه نیز جز ارکان مهم جامعه محسوب می‌شدند. یعنی در همان زمان پدران ما گردش آزاد اطلاعات و ضرورت وجود رسانه‌های مستقل را مورد توجه داشتند.

وی گفت: امروز هم نه تنها این اهمیت کاهش پیدا نکرده بلکه توسعه جمهوریت، دموکراسی و مشارکت در جامعه مستلزم وجود رسانه‌ها و مطبوعات مستقل از قدرت است که بتوانند اطلاعات را مانند خون به جامعه تزریق کنند که ایلنا از این حیثنقش خود را به خوبی ایفا کرده است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: بسیاری از مردم به ویژه در سال‌هایی که کشور با بحران مواجه بود برای اطلاع از اخبار واقعی و مطالبی که در حوزه‌های مختلف تاثیرگذار است، اغلب به ایلنا مراجعه می‌کنند.

رهامی با اشاره به محدودیت‌هایی که پیش پای اغلب رسانه‌های مستقل وجود دارد، گفت: مسئولان قضایی و دولتی باید به جایگاه مطبوعات مستقل بیش از گذشته توجه کنند، چراکه در قانون اساسی نیز اصل بر آزادی بیان و عقیده گذاشت شده است. بنابراین دلسوزان نظام و جامعه باید تلاش کنند که از فعالیت رسانه‌های مستقل حمایت کرده و قدردان آنها باشند تا این رسانه‌ها در غربت و بی‌پناه نمانند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز