خبرگزاری کار ایران

نمایندگان موافقت کردند؛

اختصاص ۳۰۰ میلیون دلار به شرکت‌های دانش‌بنیان

asdasd
کد خبر : ۲۵۵۱۴۸

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، درجریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۴ و مواد ارجاعی آن که در کمیسیون تلفیق مورد رسیدگی قرار گرفته بود با بند ز تبصره ۵ ماده واحده لایحه موافقت کردند.

نمایندگان با اختصاص معادل ریالی مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی بابت حمایت از شرکت های دانش بنیان موافقت کردند.

به گزارش ایلنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی، درجریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه ۱۳۹۴ و مواد ارجاعی آن که در کمیسیون تلفیق مورد رسیدگی قرار گرفته بود با بند ز تبصره ۵ ماده واحده لایحه موافقت کردند.

محمدرضا پورابراهیمی در جریان بررسی این بند خواستار توضیح در خصوص تسهیلات یا سپرده گذاری بودن این مبلغ شد و گفت: آیا معنای این بند آن است که ۳۰۰ میلیون دلار از منابع صندوق توسعه ملی به منظور افزایش اعتبار صندوق توسعه حمایت از شرکت‌های دانش بنیان تعلق ‌گیرد که دکتر علی لاریجانی توضیح داد با توجه به اینکه مقرر شده بود سرمایه اولیه صندوق نوآوری ۳۰ هزار میلیارد باشد، این مبلغ به تدریج از حساب ذخیره ارزی یا صندوق توسعه ملی برداشت و در آنجا سرمایه گذاری می شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: این بند به دلیل مغایرت با قانون برنامه توسعه به دو سوم رأی نمایندگان نیاز دارد که نهایتاً نیز وکلای مردم در خانه ملت با ۱۶۶ رأی موافق، ۱۸ رأی مخالف و ۵ رأی ممتنع از مجموع ۲۱۳ نماینده حاضر در صحن، با آن موافقت کردند.

در بند ز تبصره ۵ آمده است: به منظور تحقق بخشی از اهداف مندرج در قانون حمایت از شرکت ها و موسسات دانش بنیان و تجاری سازی نوآوری و اختراعات مصوب ۵/۸ / ۱۳۸۹ به ویژه تبصره ۲ ماده ۵ قانون مذکور معادل ریالی مبلغ ۳۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی بابت حمایت از شرکت های دانش بنیان اختصاص می یابد. مبلغ ارزی مذکور برای صندوق توسعه ملی بازگشت از منابع محسوب می شود. تبدیل دلار به ریال موضوع این بند زیر نظر بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز