خبرگزاری کار ایران

با موافقت نمایندگان بانک مرکزی موظف شد؛

اعطای تسهیلات مالی مسکن جانبازان، ایثارگران و خانواده شهدا

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۲۸۱

تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ۱۰۰ هزار نفر به جانبازان، ایثارگران، آزادگان و خانواده شهدا٬ توسط بانک بانک مرکزی اعطا خواهد شد.

با موافقت و تصویب نمایندگان مجلس بانک مرکزی موظف شد تسهیلات خرید یا ساخت مسکن ۱۰۰ هزار نفر از جانبازان، ایثارگران، آزادگان و خانواده شهدا پرداخت کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، در نشست علنی نوبت صبح امروز(یکشنبه ۳ اسفند) مجلس٬ و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه سال ۹۴ کل کشور، اصلاحات بند(د) تبصره ۱۵ ماده واحده لایحه مذکور تصویب شد.

اصلاحات مبلغ تسهیلات بند مذکور اینگونه شد:

بانک مرکزی موظف است از طریق بانک‌های عامل در سال ۱۳۹۴ به تعداد یکصد هزار نفر از جانبازان با اولویت درصد جانبازی، آزادگان، خانواده شهدا(همسر، والدین و فرزندان) ‌، رزمندگان با سابقه ۶ ماه حضور در جبهه، فرزندان جانبازان هفتاد درصد(۷۰%) و بالا‌تر و وراثتحت تکفل جانبازان بیست‌ و‌ پنج درصد(۲۵%) و بالا‌تر و وراثتحت تکفل آزادگان متوفی فقط یک فقره تسهیلات مسکن بر اساس قوانین مربوط و برابر قانون الزام بانک‌ها به پرداخت تسهیلات به وراثجانبازان و آزادگان متوفی مصوب ۲۲/۱ / ۱۳۸۰(واجدین شرایط) برای خرید یا ساخت مسکن اعطاء کند.

مبلغ تسهیلات مزبور به ازای هر واحد مسکونی در شهرهای با جمعیت بیش از یک‌میلیون نفر، هفتصد و بیست میلیون(۸۳۰/۰۰۰ / ۰۰۰) ریال، مراکز استان‌ها، ششصد میلیون(۷۰۰/۰۰۰ / ۰۰۰) ریال، سایر شهر‌ها پانصد میلیون(۵۷۵/۰۰۰ / ۰۰۰) ریال، روستا‌ها سیصد میلیون(۳۵۰/۰۰۰ / ۰۰۰) ریال و در شهرهای جدید معادل سقف تسهیلات مرکز‌‌ همان استان و با نرخ چهار درصد(۴%) با مدت بازپرداخت بیست‌ساله٬ بدون رعایت الگوی مصوب مسکن و نوساز بودن تعیین خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز