خبرگزاری کار ایران

در پی درگذشت سیده‌فاطمه خاتمی؛

محمدرضا تابش پیام تسلیت صادر کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۴۰۲۲

مرحوم سیده‌فاطمه خاتمی صداقت و پارسائی در گفتار و شیوایی در بیان را از میراثمانای اخلاق نبوی و شکیبائی و پایداری در مصائب و دشواریها را از سیره فاطمی به یادگار گرفته بود.

نماینده اردکان در پی درگذشت فرزند ارشد آیت الله سید روح الله خاتمی همشیره رئییس جمهور اسبق کشورمان پیام تسلیتی صادر کرد.

به گزارش ایلنا، متن این پیام تسلیت به شرح ذیل است:

انا لله و انا الیه راجعون

" از سینه رفتنی نیست این داغ و درد هرگز "

اینک بانگ رحیل صلای هجرت بانوی فرزانه ای شد که حضور سبزش چونان تسلائی بر آلام، رنجها و مهر و مرهم بود. غروب جانسوز سیدۀ خانم فاطمه خاتمی بسان حرمانی پایان ناپذیر و اندوهی ماندگار جان و دل دوستان و دوستدارانش را غرق در سوز و گداز نمود.

او که قلب مهربانش همواره برای محرومان و عشق به مظلومان می تپید در خانواده ای آراسته به زیور علم و تقوا دیده به جهان گشود و با بهره گیری از فضیلت و دانش پدری عالم و روشنفکر و مادری پارسا، سلوک معنوی خود را آغاز کرد.

صداقت و پارسائی در گفتار و شیوایی در بیان را از میراثمانای اخلاق نبوی و شکیبائی و پایداری در مصائب و دشواریها را از سیره فاطمی به یادگار گرفته بود.

مردم خواهی و انسان دوستی و گره گشائی و رهگشائی از مشکلات مردم و فروتنی و سخاوت از خیل نشانه های ملکوتی انسانی بودکه آزادگی و حرمیت را در عشق بخدا و تعبد و تهجد بدرگاه ربوبی جستجو می‌کرد.

فرزند ارشد آیت اله حاج سید روح اله خاتمی بزرگ از زمره شریف ترین انسانهائی بود که در عنفوان جوانی با نقش آفرینی در انقلاب و تشویق و ترغیب زنان و جوانان به حضور بایسته در عرصه های مهم اجتماعی به ایفای مسئولیت پرداخت و از منزلت اجتماعی خود در تربیت نسلی پاک و دین باور و خدوم گام برداشت و با گشودن باب خیر، مستمندان و نیازمندان را مدد و یاری رساند و در نشر معرفت دین و ارتقاء آگاهی های همشهریان خود اهتمام ویژه ای داشت و چونان جدّ بزرگوار خود هنگام تقدیم فرزند شهیدش به پیشگاه خداوند، صبر و رضاء را پیشه نمود و سرانجام پس از تحمل رنج فراوان، زندگی ساده و شکوهمندش را که سرشار از شرافت و وارستگی بود با هجرت آسمانی به فرجام رسانید.

اینجانب این ضایعه عظیم را به خاندان نجیب و شریف خاتمی بویژه مادر داغدار و فداکارش سرکار حاجیه خانم ضیائی، اخوان بزرگوار و بالاخص حضرت حجت‌اسلام و المسلمین جناب اقای سید محمّد خاتمی و همشیره های مکرمه آن مرحومه و خاندان معزز خلیلی؛ و به همه همشهریان عزیز و ارجمند اردکانی خصوصا خانواده های معزز شهدا تسلیت می گویم و برای آن مهاجر الی الله آرامش در جوار حضرت دوست و حشر با اولیاء کِرامش را از خدای بزرگ آرزومندم و باور دارم که جایگاه برین آن یار سفر کرده منزلتی است رفیع در درگاه الهی و هجرت آسمانی اش شکوه و درخشش آفتاب دیگری است و اینکه:

نعیم هر دو جهان پیش عاشقان به جوی که این متاع قلیل است و آن عطای کثیر

محمدرضا تابش
نماینده مردم اردکان در مجلس شورای اسلامی

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز