خبرگزاری کار ایران

دیپلمات‌های غربی خبر دادند؛

احتمال بازنگری آژانس انرژی اتمی در اسناد برنامه هسته‌ای ایران

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۹۵۰

دو دیپلمات آشنا به پرونده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اعلام کردند با اعلام اسناد، ناظران در وین احتمالا اطلاعاتی که درباره ایران به دست آورده‌اند را مورد ارزیابی مجدد قرار می‌دهند.

دو دیپلمات غربی اعلام کردند که افشای برخی اسناد که حاکی از تلاش سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا(سیا) برای وارد کردن مدارک جعلی مربوط به ساخت تسلیحات هسته‌ای در برنامه هسته‌ای ایران است، ممکن است دیده‌بان هسته‌ای سازمان ملل متحد را به بازنگری در اسناد مربوط به برنامه هسته‌ای ایران وادارد.

به گزارش ایلنا٬ به نقل از بلومبرگ، این دو دیپلمات آشنا به پرونده ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی که خواستند نامشان فاش نشود، اعلام کردند که با فاش شدن این اسناد، ناظران آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین احتمالا اطلاعاتی که درباره ایران به دست آورده‌اند را مورد ارزیابی مجدد قرار می‌دهند.

تلاش سیا برای وارد کردن این اسناد ساختگی و دستکاری شده در پرونده هسته‌ای ایران در ماه فوریه سال ۲۰۰۰ میلادی صورت گرفته بود.

این اقدام برای به انحراف کشیدن پرونده هسته‌ای ایران در دادگاهی که اخیرا برای بررسی اتهام‌های «جفری استرلینگ» کارمند سابق سیا برگزار شده بود، فاش شد.

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به این گزارش، اعلام کرد که این نهاد همواره پس از بررسی اسناد و اطلاعات دریافت شده، آنها را با روند عادلانه صحیح ارزیابی می‌کند.

سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا هنوز در این‌باره اظهارنظری نکرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز