خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله موحدی کرمانی در خطبه‌های نماز جمعه:

تمام وجود اعضای مجلس خبرگان اطاعت از ولی امر باشد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۸۱۹

در سی وشش سال گذشته نقطه ضعف‌هایی داشته‌ایم و نباید آن‌ها را پنهان کنیم٬ امام با شجاعت کامل آمدند و بیان کردند من در نصب بازرگان اشتباه کردم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران با بیان اینکه حفظ انقلاب هم به دوش مردم و هم مسئولان است٬ تصریح کرد: مردم سهم کمتری نسبت به مسئولان دارند٬ مردم باید از امام و ولی فقیه تبعیت داشته که این وظیفه را تا به امروز به خوبی انجام داده‌اند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله محمدعلی موحدی کرمانی خطیب موقت نماز جمعه این هفته تهران گفت: باید از حوادثبزرگ٬ درس‌های بزرگ آموخت امروز هنوز ما می‌توانیم فضای مطعر ۲۲ بهمن را که یادآور یک حرکت عظیم و گسترده و معجزه آسا بوده است را ببینیم.

وی ادامه دارد: جا دارد از همین جا از همه مردم بزرگوار و ولایی که در ۲۲ بهمن این حرکت عظیم را به وجود آوردند که دشمنان در بهت قرار گرفته و دوستان شاد شدند٬ تشکر کنم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: امام رضوان‌الله همیشه در مورد انقلاب تاکید داشتند که حفظ انقلاب از خود انقلاب مهم‌تر است خداوند یاری کرد و امام بزرگوار همراه با مردم این انقلاب را پیروز و نظام طاغوت را سرنگون کردند ولی امروز ما باید این انقلاب را حفظ کنیم.

موحدی افزود: حفظ انقلاب هم به دوش مردم و هم مسئولان است ولی مردم سهم کمتری نسبت به مسئولان دارند مردم باید از امام و ولی فقیه تبعیت داشته که این وظیفه را تا به امروز به خوبی انجام داده‌اند.

دبیر کل جامعه روحانیت مبارز تصریح کرد: یکی از موضوعاتی که مردم باید نسبت به آن توجه ویژه‌ای داشته باشند انتخاب مسئولان است مردم باید با بصیرت کامل کسی را انتخاب کنند که در جایگاه خودش به درستی عمل کند بنابراین امروز مردم دو وظیفه تبعیت از ولی امر و بیداری و بصریت در انتخاب مسئولان دارند.

وی گفت: خبرگانی که به مجلس خبرگان راه پیدامی کنند باید افرادی باشند که تمام وجودشان اطاعت از ولی امر باشد و در مقطع زمانی موفق شوند و ظیفه‌شان را به خوبی انجام دهند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در باره وظیفه مسئولان در ارتباط با حفظ انقلاب گفت: عمده حفظ انقلاب وظیفه آن برعهده مسئولان است.

وی افزود: هر کسی که در این جامعه قدرتی دارد بایداز این قدرت در چند بعد از جمله وظیفه برپایی نماز آشنایی جامعه با خدا و حاکم کردن فضای معنویت در جامعه را دارند هیچ یک از مسئولان نمی‌تواند بگوید نسبت به این فرضیه مهم نماز من وظیفه‌ای ندارم همه مسئولان در امور فرهنگی وظیفه دارند.

موحدی کرمانی تصریح کرد: ما باید بتوانیم فرهنگ اسلامی را در جامعه حاکم کنیم آنچه که در رابطه با فرهنگ اتفاق می‌افتد مسئولان نمی‌توانند نسبت به آن بی‌تفاوت باشند و باید نسبت به کنسرتهایی که برگزار می‌شود اگر در آن‌ها فساد اخلاق است جلوگیری کنند روی فیلم‌هایی که پخش می‌شود دقت کنند وبه هر فیلمی اجازه پخش ندهند. اگر صددر صد اسلامی باید پخش شود و الا نباید پخش شود.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تاکید کرد: هر کسی که نام هنرمند دارد نبایدآن چهره شود زیرا برخی از آن‌ها با رژیم گذشته در ارتباط بوده‌اند یا در فتنه ۸۸ حضور داشتند مبادا چهره آن‌ها را نمایان کنیم مردم از آن‌ها متنفرند.

این عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: ما در طی سی وشش سال گذشته نقطه ضعف‌هایی داشته‌ایم و نباید آن‌ها را پنهان کنیم امام با شجاعت کامل آمدند و بیان کردند که من در نصب بازرگان اشتباه کردم. افرادی مانند شهید بهشتی و رجائی اشتباهاتی داشتند؛ شهید بهشتی به کلاهی اعتماد کرد و این کلاهی بالاخره حزب را منفجر کرد ما باید در انتخاب افراد دقت کنیم زیرا بعضی از اشخاص تظاهر می‌کنند.

وی افزود: شهید رجائی نیز در اعتماد به کشمیری اشتباه کرد؛ شنیده‌ام کشمیری چنان تظاهری می‌کرده که شهید رجائی در نماز به او اقتدا می‌کردند مسئولان نباید به هر کسی اعتماد کنندو این درس بزرگی در انقلاب بوده است.

خطیب موقت نماز جمعه تهران در ادامه صحبتهای خود به ولادت حضرت زینب(س) و روز پرستار اشاره و تبریک گفت و اضافه کرد: ‌پرستاری عمل بسیار ارزنده‌ای است که جبرئیل آرزو می‌کند‌ای کاش انسان بود عمل پرستاری را انجام دهد.

موحدی کرمانی به شهادت حجت‌الاسلام والمسلمین فضل‌الله محلاتی اشاره‌ای داشت و گفت: ایشان فردی عجیب و تلاش گر بود که امام در باره وی فرمود او تمام زندگی خود را وقف اسلام و انقلاب کرده است.

وی به انقلاب یمن نیز اشاره کردند و گفت: مردم یمن بحمدلله با این مقاومت افتخارات بزرگی را آفریده و کمر دشمن را شکسته‌اند اما من در اینجا به آن‌ها تذکر می‌دهم و که مواظب توطئه‌های سازمان ملل وشورای همکاری خلیج فارس باشند که مبادا به مقاومت آن‌ها ضربه بزند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: موفقیت سوریه را در آزاد سازی مناطق مورد تصرف داعش نیز تبریک می‌گویم همچنین جا دارد در اینجا به ۱۶ اسفند روز بمباران سقز… اشاره کنم.

موحدی کرمانی در باره داعش و جنایات این گروه تروریستی نیز تصریح کرد: از خداوند می‌خواهم به حرمت اسلام و قرآن این گروه جنایتکار را ریشه کن کنند در این چند روز اخیر شاهد بودیم که چگونه ۲۲ نفر انسان بیگناه را سربریدند.

وی افزود: خاخام اسرائیلی گفته این داعش هدیه خداوند به اسرائیل است تا توسط آن دشمنان اسرائیل نابود شوند انشاله آمریکا و اسرائیل که از این گروه حمایت می‌کنند خودشان نابود شوند.

خطیب موقت نماز جمعه تهران بیان کرد: یکی از سیاستمداران معروف آمریکایی بهترین گزینه را گزینه‌ای می‌داند که داعش بغداد را گرفته و همه شیعیان را به نابود کند قطعا این جنایات به خود آن‌ها برگشته و دامن خودشان را می‌گیرد.

وی با اشاره به جنایات داعش گفت: آنها یازده نفر را زنده زنده سوزانده‌اند و در یک جنایت دیگر ۲۷ نفر از پلیس عراق را سر بریده و به داخل فرات انداخته‌اند. این ابوبکر بغدادی جنایت کار بزرگ به عنوان خلیفه برای مکه و مدینه امیر منصوب کرده ما به عرستان و دوستانمان این هشدار را می‌دهیم که مواظب آن‌ها باشند.

موحدی کرمانی در باره مذاکرات هسته‌ای نیز گفت: همانطور که رهبری گفته‌اند که من به مذاکرات خوشبین نیستم چه این مذاکرات به نتیجه برسد چه نرسد٬ ما باید به درون توجه و آن را تقویت کنیم.

وی افزود: ما در گذشته تعلیق داوطلبانه‌ای داشتیم اما اقدامات آنها نشان داد که نباید امید به همکاری آن‌ها داشته باشیم. هیات ایرانی نیز باید به این تجربه‌ها توجه کند که رهبری گفتند اگر تعلیق را نمی‌پذیرفتیم امروز یک عده می‌گفتند وضع ما بهتر بود اما ما قبول کردیم و مشخص شد که نمی‌توانیم به آنها اعتماد کنیم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: اما باید بدانیم تکیه به بیرون٬ منافی دیپلماسی نیست ما میلیون‌ها جوان فعال و مستعد داریم اما در مقابل آن آمریکا و اروپا دارای اختلافات شدیدی و کسری‌های شدیدی هستند که این مسائل نوید بخش برای ما می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز