خبرگزاری کار ایران

رییس سازمان‌زندان‌ها به ایلنا خبر داد:

رحیمی امکانات خاصی در زندان اوین ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۷۳۶

به نمایندگان کمیسیون قضایی مجلس پیشنهاد دادیم آماده‌ایم از هر زندانی که می‌خواهند بازدید کنند.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی با بیان اینکه معاون اول دولت دهم در بند عمومی محکومان مالی محکومیت خود را سپری می‌کند، ‌گفت: رحیمی در زندان از امکانات خاصی برخوردار نیست.

اصغر جهانگیر در جمع خبرنگاران و در پاسخ به پرسش خبرنگار ایلنا٬ مبنی بر اینکه معاون اول دولت دهم در کدام بند زندان اوین نگهداری می‌شود؟ گفت: این فرد اکنون در بند عمومی محکومان مالی مدت محکومیت خود را سپری می‌کند.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی در پاسخ به پرسش دیگر خبرنگارایلنا٬ مبنی براینکه آیا رحیمی در زندان اوین از امکانات خاصی بهره‌مند است، ‌اظهار کرد: خیر. وی همچون سایر محکومان مالی در بند عمومی نگهداری می‌شود و از امکانات خاصی نیز برخوردار نیست. شرایط او مانند دیگر افراد در بند عمومی است.

وی درباره آمار تعداد زندانیان در سال ۹۳ ابراز کرد: متاسفانه شاهد آمار رو به رشد زندانیان هستیم٬ اما امیدواریم با دنبال‌کردن سیاست‌هایی که در زندان زدایی در پیش گرفته‌ایم٬ بتوانیم آمار‌ها را کاهش دهیم.

جهانگیر در مورد بودجه سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی برای سال آینده نیز گفت: قول‌هایی برای متناسب شدن بودجه این سازمان در سال آینده به ما داده شده است اما تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله بسیار زیادی وجود دارد. ما در تلاش هستیم از طریق دولت و مجلس بودجه لازم را برای سازمان زندان‌ها دریافت کنیم.

وی ادامه داد: اکنون هم در حوزه بهداشت، قضا و نوسازی ساختمان هایی که در اختیار داریم و همچنین انتقال زندان ها به خارج از شهرها نیاز به بودجه داریم.

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی در پاسخ به این پرسش که چرا در اکثر موارد نمایندگان مجلس از زندان اوین بازدید می‌کنند و کمتر به زندان‌های دیگر برای بازدید مراجعه می‌کنند٬ اظهار کرد: ما به نمایندگان کمیسیون قضایی مجلس پیشنهاد دادیم که آماده‌ایم از هر زندانی که می‌خواهند بازدید کنند اما بازدید اخیر آنان از زندان اوین به این دلیل بود که چون در زمان بررسی بودجه بود و بالطبع مشغله کاری آنان زیاد شده بود، تشخیص دادند که این بار هم از زندان اوین بازدید کنند.

جهانگیر در پاسخ به اینکه آیا از زندان‌های دیگر مانند قزل حصار نیز بازدید خواهد شد٬ گفت: ما آمادگی برای پذیرش در زندان‌های دیگر هم داریم کما اینکه در لرستان نیز به اتفاق رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس از مجموعه زندان‌های این استان بازدید کردیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز