خبرگزاری کار ایران

آملی لاریجانی در شورای اداری لرستان:

خواستار موفقیت دولت هستیم / ارجاع پرونده وام ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای رسیدگی

asdasd
کد خبر : ۲۵۳۱۶۴

برخورد قاطع قوه قضاییه با مفاسد٬ برای بهترشدن فضا و بهبود عملکرد دستگاه‌هاست؛ به طور مثال در پرونده گروه امیرمنصور آریا برخی از دستگاه‌های اجرایی لغزیدند.

رییس دستگاه قضا با تاکید بر اینکه مسئولان باید خدمت به مردم را عبادت بدانند٬ گفت: اگر مردم در صحنه نباشند٬ قابلیت‌های یک کشور به فعلیت نخواهد رسید٬ از این رو خدمت به مردم را باید سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی طی سخنانی در جلسه شورای اداری استان لرستان٬ نظام جمهوری اسلامی را میراثگرانقدری در اختیار مسئولان نظام دانست و گفت: اخیرا مقام معظم رهبری در جلسه‌ای فرمودند ما چون در داخل نظام هستیم٬ قدر آن را به خوبی نمی‌دانیم و اگر مثل برخی کشور‌ها که مردم‌شان گرفتارند بودیم٬ آنگاه ارزش این نظام را بهتر در می‌یافتیم.

رییس قوه قضاییه از ملت ایران به خاطر حضور چشمگیر و پرنشاط در راهپیمایی ۲۲ بهمن تقدیر و تشکر کرد و گفت: در لبنان و یمن٬ جوانان پاک و متدین افتخار می‌کنند که از انقلاب اسلامی الگوبرداری کردند. این مسایل موجب ترس برخی کشور‌های غربی شده٬ از این رو شاهد هستیم که به خاطر اینکه جوانان مسلمان اوضاع را در یمن برعهده گرفتند٬ پی در پی در شورای امنیت قطعنامه صادر می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مسئولان باید خدمت به مردم را عبادت بدانند٬ گفت: اگر مردم در صحنه نباشند٬ قابلیت‌های یک کشور به فعلیت نخواهد رسید٬ از این رو خدمت به مردم را باید سرلوحه کار خویش قرار دهیم.

آیت‌الله آملی لاریجانی برخورد توام با کرامت با ارباب رجوع را یک اصل دانست و گفت: مسئولان در مناصب مختلف که دارای سمت و جایگاهی هستند٬ باید از آن مقام در جهت تکریم مردم٬ و نه برخورد غیر اخلاقی استفاده کنند.

وی همدلی و وحدت میان قوای سه گانه را در سطح بالایی عنوان کرد و گفت: هرچند که قوا از یکدیگر مستقل هستند اما همدلی و وحدت میان آنان بالاست. ما خواستار موفقیت دولت هستیم٬ چرا که همه وزرا و مسئولان دولتی٬ زحمت کشیده و تلاش می‌کنند چرخه‌های اقتصاد را به حرکت درآورند. قاطعانه می‌گویم قوه قضاییه برای خدمت‌رسانی بهتر به مردم به دولت کمک می‌کند و این همدلی آثار خودش را دارد و رییس جمهور نیز بار‌ها بر همدلی قوا تاکید کرد و آثار آن را افزایش امید و شور و نشاط در جامعه عنوان کردند.

آیت الله آملی لاریجانی ادامه داد: این وضع در استان‌ها نیز باید منعکس شود٬ ازاین رو توقع ما این است که در استان‌ها، استاندار‌ان با روسای دادگستری و سایر مقامات استان همکاری کنند.

وی با اشاره به گزارش استاندار و اللهیار ملکشاهی نماینده مردم کوهدشت در مجلس در خصوص نرخ بالای بیکاری در استان٬ گفت: قطعا هم در جلسه روسای قوا و هم خدمت مقام معظم رهبری٬ در مورد اشتغال استان سخن خواهم گفت٬ اما با توجه به اینکه ظرفیت‌های بالایی در این استان وجود دارد٬ حیف است که زیر ساخت‌ها فراهم نباشد.

رییس قوه قضاییه با تاکید بر اینکه برای رفع این مشکل باید فرهنگ کار را در این استان توسعه داد٬ اظهار کرد: پیشینیان ما در گذشته بسیار کار می‌کردند٬ اما کم‌توقع بودند٬ اما نسل جدید مثل گذشته زیر بار کار نمی‌رود٬ شاید آنچه که در گزارش مقامات استانی در خصوص پایین بودن اعتبارات استان بیان شد٬ دلیلی بر محرومیت و پایین بودن نرخ اشتغال باشد٬ منتهی باید در این رابطه تدبیر کرد. حیف است که این استان با این همه آب و زمین برای کشاورزی٬ جوانان این چنین بیکار باشند.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به صحبت‌های استاندار لرستان مبنی بر اینکه بخشی از معوقات بانکی استان مربوط به طرح بنگاه های زودبازده است٬ گفت: اصل بحثبنگاه زودبازده بد نبود اما متاسفانه درست اجرا نشد که خطا در اجرا موجب بروز برخی مفاسد شد اما اگر به نحو صحیح اجرا شود٬ می‌تواند به اشتغال کمک خوبی کند.

وی عدم ارائه تسهیلات به دستگاه تولیدی از سوی بانک‌ها را یکی از مشکلات کشور عنوان کرد و گفت: در بحثمعوقات بانکی باید به این نکته توجه کرد که نمی‌توان به سراغ همه بدهکاران بانکی رفت. متاسفانه برخی از فعالان بانکی به خاطر تاخیر نرخ ارز دچار مشکلاتی شدند٬ اما در کنار این‌ها برخی سوءاستفاده کرده و وام‌های کلانی دریافت کردند که معلوم نیست با آن پول‌ها چه کردند.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه اخیرا دو، سه پرونده بزرگ وام های بانکی در اختیارمان است که باید رسیدگی کنیم، به پرونده‌ای که در آن فردی ۶ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از یکی از بانک‌های خصوصی تسهیلات دریافت کرده اشاره کرد و گفت: این پرونده تازه ارجاع شده و هنوز به دادسرا و دادگاه نرفته است. بانک‌ها نباید بی‌حساب و کتاب تسهیلات ارایه دهند٬ اگر طرف نخواهد این پول را پرداخت کند٬ آن بانک با چه مشکلاتی برخورد خواهد کرد. فردی به دنبال ۵۰ میلیون وام برای راه اندازی یک مرکز تولیدی است بانک‌ها به سختی و آنهم با صد وثیقه شاید تسهیلات ارایه کند اما در وام‌های کلان وثیقه‌ها مشخص نیست٬ چرا که اگر معلوم بود حتما آن‌هارا ضبط می‌کردیم.

وی افزود: همین آقایی که پرونده‌اش اکنون مطرح است گفته می‌شود بخشی از این تسهیلات را به صورت ارز از کشور خارج کرده است.

آملی لاریجانی در ادامه صحبت‌های خود اظهار کرد: متاسفانه چهره قوه قضاییه این گونه منعکس شده که تنها به دنبال بگیر و ببند است٬ اما در واقع این طور نیست٬ بلکه برخورد قاطع قوه قضاییه با مفاسد برای بهترشدن فضا و بهبود عملکرد دستگاه‌هاست؛ به طور مثال در پرونده گروه امیرمنصور آریا برخی از دستگاه‌های اجرایی لغزیدند.

وی ادامه داد: دستگاه اجرایی وقتی احساس فساد می‌کند٬ باید موضوع را به قوه قضاییه گزارش کند. متاسفانه بانک‌ها در بحثمعوقات بانکی گزارش نمی‌کنند٬ شاید دلیل کار آنها به خاطر طمع خسارت تاخیر تادیه باشد.

آیت الله آملی لاریجانی به دستگاه‌های اجرایی توصیه کرد که نظارت خود را تشدید کرده و اگر شاهد روند ناصحیح بودند حتما آن مسئله راگزارش و به دستگاه قضایی شکایت کنند.

رییس قوه قضاییه با بیان اینکه مدت‌هاست در دستگاه قضایی بخشی برای تشکیل سرمایه‌گذاری ایجاد شده٬ گفت: مکررا در جلسات اقتصادی گفته‌ام فعالیت‌های اقتصادی را به شرط طی مسیر صحیح٬ تضمین خواهیم کرد.

آیت الله آملی لاریجانی در پایان سخنان خود با اشاره به برخی از مشکلات سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان لرستان گفت: سازمان‌های تابعه قوه قضاییه‌ گاه به اندازه چند وزارتخانه کار می‌کنند اما از اعتبارات کمتری برخوردارند امیدوارم در این سفر بتوانیم پاره‌ای از مشکلات موجود را حل کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز