خبرگزاری کار ایران

رسایی در جمع خبرنگاران:

صداوسیما اعترافات رضاییان را پخش کند / کمک گرفتن در ایام انتخابات رایج و متداول است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۹۴۷

جیسون رضاییان اعترافاتی کرده و گفته در طول مدت حضور در ایران چه اقداماتی انجام داده است. اما این سوال مهم مطرح است که چه کسی نقش حمایت‌کننده از وی را برعهده داشته است.

نماینده مردم تهران تاکید کرد: از صداوسیما درخواست می‌کنیم اعترافات جیسون رضاییان را پخش کند و در اختیار عموم ملت قرار دهد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی ایلنا، حمید رسایی در حاشیه صحن علنی امروز مجلس در جمع خبرنگاران٬ در مورد اظهارات مقامات وزارت امور خارجه آمریکا در مورد جیسون رضاییان گفت: اینکه این مقامات ادعا کرده بودند وی ۲۰۰ روز درایران بدون دادگاه در زندان بوده است، جای تعجب دارد. اگر اعترافات رضاییان پیرامون اقداماتش در کشورمان را که برای ضربه زدن به ملت ایران انجام گرفته٬ پخش شود٬ بسیاری از مسائل در اینباره مشخص خواهد شد. بنابراین از صداوسیما درخواست می‌کنیم این اعترافات را پخش کند و در اختیار عموم ملت قرار دهد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر افزود: جیسون رضاییان اعترافاتی کرده و گفته در طول مدت حضور در ایران چه اقداماتی انجام داده است. اما این سوال مهم مطرح است که چه کسی نقش حمایت‌کننده از وی را برعهده داشته که وی توانسته در قالب خبرنگار واشنگتن‌پست از نقاط حساس جمهوری اسلامی بازدید کند.

این نماینده مردم در مجلس نهم تصریح کرد: هر چند رضاییان در بازدیدهای خود گزارش‌های نیمه مثبتی را از ایران در واشنگتن‌پست به چاپ رسانده اما هدف اصلی وی از این بازدید‌ها ارائه این گزارش‌ها نبوده، بلکه هدف وی برنامه‌ریزی برای ضربه زدن به صنایع کشور در حوزه‌های مختلف بوده که من بیش از این نمی‌توانم دراین باره جزئیات را بیان کنم ما منتظریم اعترافات وی که بسیار مهم است، از صداوسیما پخش شود.

رسایی در پاسخ به سوالی در مورد ۱۷۰ نماینده‌ای که از رحیمی پول دریافت کرده‌اند و اینکه آیا از آن‌ها به کمیسیون اصل ۹۰ شکایتی شده یا خیر، افزود: تا این لحظه خبری از این موضوع ندارم و مطلع نیستم که چنین شکواییه‌ای به کمیسیون رسیده باشد. اما وظیفه اصلی کمیسیون اصل ۹۰ رسیدگی به طرز کار دستگاه‌ها است و این مورد چیزی نیست که این کمیسیون به آن رسیدگی کند. مرجع رسیدگی‌کننده به این موضوع قوه قضاییه است.

وی تصریح کرد: درخواست ما از دستگاه قضا این است که با حساسیت و توجه ویژه به این موضوع رسیدگی کند و هر چند که کمک گرفتن در ایام انتخابات چه در زمان مجلس و چه در زمان ریاست جمهوری امری رایج و متداول است، اما چنین عملی جرم محسوب می‌شود و باید به آن رسیدگی شود.

رسایی یادآور شد: اگر این کمک‌ها از منابع ناسالم جذب شده باشد یا در قبال توقعاتی باشد، تشخیص آن با قاضی رسیدگی‌کننده است و موضوع کاندیداهایی که چنین ارتباطی را با آقای رحیمی برقرار کرده‌اند از هر جناح سیاسی که باشند، مورد رسیدگی قرار خواهد گرفت.

رسایی در پایان افزود: در برخی مواقع بعضی افراد واسطه جذب چنین پول‌هایی می‌شوند و مبالغ میلیاردی دریافت می‌کنند، اما همه این مبالغ را به ستادهای انتخاباتی نمی‌ریزند و بخشی از آن را فرد در هزینه‌های دیگر و شخصی مصرف می‌کند، در این مورد باید بگویم که بنده شخصا هیچ مبلغی را به این شکل قبول نمی‌کنم و دریافت چنین مبالغی را در شان یک نماینده نمی‌دانم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز