خبرگزاری کار ایران

آملی لاریجانی در استان لرستان:

اشکال قانونی در موضوع حصر وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۸۹۰

ما به خاطر این و آن به کسی ظلمی نمی‌کنیم و مشی ما عدالت بوده و به خاطر وظایف انسانی‌مان به سمت عدالت حرکت می‌کنیم.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه بنای ما در دستگاه قضا٬ ظلم و تعدی به کسی نیست٬ اظهار داشت: ما به خاطر این و آن به کسی ظلمی نمی‌کنیم و مشی ما عدالت بوده و به خاطر وظایف انسانیمان به سمت عدالت حرکت می‌کنیم

به گزارش خبرنگار اعزامی ایلنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی طی سخنانی در کنگره بزرگداشت برادران شهید رحیمی با اشاره به آرامشی که در کشور وجود دارد٬ گفت: استقلال سیاسی و نقشی که نظام جمهوری اسلامی در منطقه و جهان ایفا می‌کند وامدار خون شهداست. حضرت امام خمینی(ره) با تکیه بر مجاهدت‌های مردم٬ مسیر روشنی برای این ملت ایجاد کردند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: زمانی امام راحل فرمود آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند٬ یک واقعیت بود چرا که تمام کشور‌ها برای حمایت از یک جانی به نام صدام٬ به قصد از بین بردن یک ملت جمع شدند٬ اما نتوانستند کاری انجام دهند. وقتی تمام مردم این بصیرت را پیدا کنند و شهادت را فوز و پیروزی عظیم و شهادت را سعادت بدانند٬ هیچ قدرتی نمی‌تواند این ملت را شکست دهد.

وی به بیانیه اخیر وزارت امور خارجه آمریکا و اقدام مداخله‌جویانه آن در امور داخلی ایران اشاره کرد و گفت: وزارت خارجه آمریکا مطلبی در مورد ایران و قوه قضاییه بیان کرده و به صراحت در امور داخلی آشکارا دخالت کرده است و بیان کرده کسانی نباید در حصر باشند و به قضات و محققان ما هم می‌گویند قانون اساسی شما اجازه حصر نمی‌دهد.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه عزت و استقلال این کشور با اتکا بر بصیرت و خون شهدا٬ تاکید کرد: باید وزارت امور خارجه آمریکا و بزرگتر از آن یعنی رئیس جمهور آمریکا باید بگویم که شما هیچ غلطی نمی‌توانید کنید٬ چرا که این ملت حاضر نیستند عزت خود را پای شخصی بریزند و کسی هم حق دخالت در امور داخلی ایران را هم ندارد و امثال اینها یاوه‌هایی است که در گذشته نیز بیان شده است.

آیت‌الله املی لاریجانی با بیان اینکه بنای ما در قوه قضاییه ظلم و تعدی به کسی نیست٬ ادامه داد: ما به خاطر این و آن به کسی ظلمی نمی‌کنیم و مشی ما عدالت بوده و به خاطر وظایف انسانی‌مان به سمت عدالت حرکت می‌کنیم. اما در مورد کسانی که در جریان فتنه تاثیرگذار بودند٬ حقی از مردم بر ماست. کسانی در این کشور بساط فتنه پهن کرده‌اند تا راه را برای اجانب باز کنند. نمی‌خواهم بگویم آنها قصد چنین کاری داشتند یا خیر٬ اما نباید این کار را می‌کردند در هر صورت رسیدگی به وضع آنها و کیفیت رفتار با آنها تحت موازین شرعی و قانونی است. از این رو آنچه تاکنون گذشته بر مسیر قانون بوده و هیچ اشکالی بر آن نیست. چرا که عزت و استقلال این کشور با اتکا بر بصیرت مردم و خون شهداست.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود یکی از وظایف اصلی روحانیون در مقطع کنونی را شناساندن چهره واقعی انسان به جهان عنوان کرد و با اشاره به رفتارهای گروهک ترورریستی که در ضدیت با معارف و مفاهیم دین اسلام است٬ گفت: داعش مخلوق مستکبران است و چه نفاقی بالاتر از این که آنها خود این گروهک تروریستی را به راه انداخته و از او حمایت می‌کنند و از طرف دیگر به دنبال مبارزه کردن با آنها هستند.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: وظیفه روحانیت در این مسیر بسیار سنگین است و باید با فهم معارف دینی پاسخگوی نیاز جهان باشند.

وی یکی از واجبات شرایط کنونی را تبلیغ صحیح دین مطرح کرد و گفت: باید زبان نسل امروز را بشناسیم٬ نمی‌توانیم با زبان علما و فیلسوفان گذشته همچون علامه حلی نیازهای نسل امروز را پاسخ دهیم. ما باید در علم کلام و تفسیر معارفی را بیاوریم که پاسخگوی مشکلات نسل امروز باشد.

رئیس قوه قضاییه در بخش دیگری از سخنان خود٬ با بیان اینکه امروز بخواهیم یا نخواهیم نظام جمهوری اسلامی وظایفی را مقرر کرده که فقط روحانیون می‌توانند این پست‌ها را داشته باشند٬ اظهار کرد: سمت هایی همچون فقهای شورای نگهبان، رئیس قوه قضاییه، دادستان کل کشور و قضات را باید روحانیون بر عهده بگیرند.

آملی لاریجانی افزود: ما نظامی را بر اساس اسلام بنا کردیم٬ از این رو اقتضائات می‌طلبد روحانیت برای ایفای چنین نقش‌هایی آمادگی داشته باشد تا بهترین افراد برای این مناصب به کار گمارده شوند و دست ولی فقیه برای انتصاب باز باشد.

وی تاکید کرد: بصیرت‌دهی و به حرکت درآوردن مردم در مسیر حق٬ کاری است که روحانیت باید آن را انجام دهد. چراکه این قشر تنها وظیفه مطالعه و سخنرانی ندارد بلکه در مقام عمل باید به پیاده شدن نظام دینی کمک کنند.

آیت‌الله آملی لاریجانی با تاکید بر اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در دنیا خاص است٬ ابراز کرد: کار عظیم امام راحل این بود که نظامی را بر اساس ارزش‌های الهی و مردمسالاری بنا کرد.

وی افزود: تا پیش از انقلاب اسلامی٬ نظام‌های سیاسی متعددی در جهان وجود داشت اما بنیانگذار انقلاب٬ فلسفه سیاسی جدیدی را به وجود آورد که طبق آن نظامی هم بر اساس آرا مردم٬ هم ارزش‌های الهی دینی شکل گرفته است.

رئیس قوه قضاییه در ابتدای سخنان خود نیز با بیان اینکه هیچ کلام و قولی صادق تر از قول حق نیست٬ گفت: خداوند متعال در سوره طارق قسم یاد می‌کند که کلام او قول فصل است و بین حق و باطل فاصله ایجاد می‌کند. خداوند تبارک و تعالی به بیان‌های مختلف٬ افرادی را که در راه او به شهادت می‌رسند٬ زنده دانسته است.

وی زنده دانستن شهیدان را حیات حقیقی دانست و گفت: فهم حیات حقیقی برای همه آسان نیست و کسانی که از انسان تنها پوست و گوشت فهم می‌کنند٬ نمی‌توانند حیات بعد از فوت را درک کنند مخصوصا حیات کسانی که در نزد خدا رزق و روزی دارند.
وی با بیان اینکه شهید با دریدن پرده‌های غفلت خود را یک باره به عوالم دیگر وصل می کند٬ ادامه داد: وقتی گفته می‌شود شهدا زنده‌اند و روزی دریافت می‌کنند٬ متضمن این است که خداوند شهید را از غیر شهید جدا می‌کند. شهدا مسیری را طی می کنند که خدا آن را امضا و تجویز کرده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز