خبرگزاری کار ایران

میرلوحی در گفت‌وگو با ایلنا:

بی‌توجهی به منافع کشور اصولگرایی نیست / مردم از دوره اصلاحات خاطره خوشی دارند

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۵۳۶

جریان اصلاحات علاقه‌مند است بزرگان اصولگرا مانند آقای ناطق نوری مدیریت جریان اصولگرا برعهده بگیرد تا مانع از بداخلاقی برخی تندروها شوند.

معاون پارلمان وزارت کشور در دولت اصلاحات تاکید کرد: حفظ منافع جناحی و عدم توجه به منافع کشور را بر چه اساسی می‌توان اصولگرایی نامید؟ استفاده از نیروهای کارامد و معتدل یک اصل اساسی در اسلام و بیان‌های انقلاب اسلامی است. همراهی و ائتلاف با نیروهای تندرویی چون جبهه پایداری را کجا می‌توان اصولگرایی دانست؟

سیدمحمود میرلوحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، در خصوص اظهارات اخیر یکی از چهره‌های اصولگرا مبنی بر اینکه با اصولگرایان تندرو ائتلاف می‌کنیم٬ اما با اصلاح‌طلبان هرگز٬ گفت: متاسفانه برخی افراد در صحبت‌هایشان حرف‌هایی می‌زنند که گویی اصلاح‌طلبان آمریکای غیرقابل مذاکره و غیرقابل همراهی هستند و بدین ترتیب دست به اصلاحات‌هراسی می‌زنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب ادامه داد: متاسفانه این افراد برای عدم روی کار آمدن جریان اصلاحات به هر اقدامی می‌زنند. به طور مثال دیدیم که این افراد به خاطر ضدیت با جریان اصلاحات پشت سر دولت‌های نهم و دهم رفتند و چشم‌شان را بر روی مفاسد و سیاست‌های اشتباه دولت قبل که موجب هدر رفتن منابع و سرمایه‌های کشور شد، بستند.

معاون پارلمان وزارت کشور در دولت اصلاحات٬ با بیان اینکه برخی از افراطیون حاضرند اصلاح‌طلبان حذف شوند تا بر سر کار باقی بماند، اظهار داشت: آنها درصدد هستند شناسنامه‌های انقلاب و یاران و همراهان امام را خانه‌نشین و حذف کنند که این کار٬ تنها موجب فراهم شدن زمینه حضور افراد بی‌شناسنامه و تندرو می‌شود.

میرلوحی با اشاره به ادعای اصولگرایان مبنی بر داشتن اصول٬ تصریح کرد: حفظ منافع جناحی و عدم توجه به منافع کشور را بر چه اساسی می‌توان اصولگرایی نامید؟ استفاده از نیروهای کارامد و معتدل یک اصل اساسی در اسلام و بیان‌های انقلاب اسلامی است. همراهی و ائتلاف با نیروهای تندرویی چون جبهه پایداری را کجا می‌توان اصولگرایی دانست؟

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: احمدی‌نژاد فقط یک نفر بود ولی جریانی که راه پیش‌ روی وی را هموار کرد و آسفالت‌صاف‌کن او بود، همین تندروها بودند. نمی‌توان گفت که ما با احمدی‌نژاد نیستیم ولی با دوستان و همراهان وی همراهی داشت.

وی با تاکید بر اینکه از این دوستان می‌خواهیم به جای اتهام‌زنی و اصلاحات‌هراسی٬ به رقابت سالم روی بیاورند، ابراز داشت: شعارها، چارچوب‌ و عملکرد اصلاح‌طلبان چه در امروز٬ چه در گذشته بسیار روشن است و مردم نیز از دوره اصلاحات خاطره خوشی دارند.

معاون وزارت کشور در دولت اصلاحات در خصوص برنامه اصلاح‌طلبان برای انتخابات سال آتی نیز خاطرنشان کرد: اصلاح‌طلبان در انتخابات سال ۹۲ نشان دادند که در شناخت اولویت منافع ملی آگاه هستند و به دنبال سهم‌خواهی نیستند و مسئولانه، مدبرانه و صادقانه در صحنه انتخابات حاضر شدند و امروز نیز همان رویه را دنبال می‌کنند.

میرلوحی با بیان اینکه اصلاح‌طلبان امروز به دنبال یک رقابت سالم در انتخابات هستند، عنوان کرد: جریان اصلاحات علاقمند است بزرگان اصولگرا مانند آقای ناطق‌نوری مدیریت جریان اصولگرا برعهده بگیرد تا مانع از بداخلاقی برخی تندروها شوند٬ حتی مشتاقیم معتدلان اصولگرا با اصلاحات همراه شوند تا منافع ملی کشور حفظ شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز