خبرگزاری کار ایران

در ۱۰ ماهه گذشته؛

معاون استانداری کردستان: ۲۱ درصد آمار طلاق نسبت به ازدواج افزایش یافته است

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۴۴۶

تا پایان دی امسال ۹۵۶ هزار ازدواج و ۱۳۳ هزار و ۴۰ طلاق در کشور رخ داده است که آمار طلاق نسبت به ازدواج ۱۴ درصد بوده است.

معاون سیاسی امنیتی و اجتماعی استانداری کردستان گفت: آمار طلاق نسبت به ازدواج از ابتدای امسال تا پایان دی ماه ۲۱ درصد افزایش یافته است.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کردستان، علیرضا آشناگر، شامگاه یکشنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان کردستان، با بیان اینکه بررسی علل آسیب‌های اجتماعی نیازمند تحقیقات میدانی است، افزود: با توجه به اینکه سند پیشگیری و کنترل طلاق قرار است مبنای کار دستگاه‌های استان قرار گیرد نیاز به بررسی‌های علمی و میدانی دارد.

وی ادامه داد: وقت بیشتری برای بررسی علل طلاق اختصاص داده شود تا سند پیشگیری از طلاق سندی وزین و مورد استفاده قرار گیرد.

آشناگر با اشاره به اهمیت این سند اظهار کرد: نمی‌خواهیم تحقیقاتی که صورت می‌گیرد، تنها در حد یک سند بایگانی باقی بماند، بلکه می‌خواهیم سندی کاربردی تدوین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به اینکه دلایل طلاق در برخی استان‌ها ممکن است متفاوت باشد ادامه داد: خرده فرهنگ‌ها، آموزش‌های خانواده، روحانیون و نحوه رسیدگی به پرونده‌های طلاق بر میزان طلاق و آمار آن تاثیر می‌گذارد.

آشناگر با اشاره به اینکه آمار طلاق در شهرها بالاتر از روستاها است، گفت: متاسفانه ازدواج سفید نیز در حال شکل‌گیری است و این جای نگرانی دارد.

به گفته وی، دفتر امور اجتماعی استانداری کردستان با همکاری و مشارکت مراکز علمی و تحقیقاتی استان در حال تدوین سند آسیب‌های اجتماعی از جمله طلاق است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با اشاره به علل عمده افزایش طلاق در جامعه گفت: برخی از مسایل و علل طلاق مانند بیکاری و مشکلات اجتماعی، خارج از دسترس ما است.

آشناگر گفت: سازمان بهزیستی باید به عنوان متولی بررسی وضعیت طلاق در استان معرفی شود و سند طلاق استان نیز پس از تدوین توسط این اداره برای تایید به شورای فرهنگ عمومی ارائه شود و در نهایت نیز برای اجرا به بهزیستی داده شود.

وی گفت: تا پایان دی امسال ۹۵۶ هزار ازدواج و ۱۳۳ هزار و ۴۰ طلاق در کشور رخ داده است که آمار طلاق نسبت به ازدواج ۱۴ درصد بوده است.

به گفته وی در این مدت ۱۵ هزار و ۷۱۸ ازدواج و سه هزار و ۳۰۶ طلاق در استان کردستان ثبت شده است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز