خبرگزاری کار ایران

جهانگیری پیش از عزیمت به عراق:

روابط ایران و عراق به زیان هیچ کشور و منطقه‌ای نیست

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۴۴۵

Vوابط ایران و عراق بخاطر مرزهای طولانی مشترکt اهمیت فراوانیدارد. به خصوص این که پس از سقوط صدام، توافقات زیادی میان دو کشور در زمینه‌های مختلف به امضا رسیده است.

معاون اول رییس جمهور روابط ایران و عراق را صمیمانه و راهبردی دانست و با تاکید براینکه روابط دو کشور در جهت منافع دو ملت، جهان اسلام و ملت های منطقه است، گفت: این روابط به هیچ عنوان به ضرر و زیان هیچ کشور و منطقه ای نیست.

به گزارش ایلنا، اسحاق جهانگیری صبح امروز پیش از عزیمت به عراق، هدف از سفر خود به این کشور را، دعوت رسمی نخست وزیر عراق و در پاسخ به سفر وی که در مهر ماه سال جاری انجام شد، عنوان کرد.

معاون اول رییس جمهور اظهار داشت: روابط دو ملت ریشه در تاریخ دارد و ایران و عراق از نظر روابط فرهنگی اشتراکات زیادی دارند.

وی افزود: روابط ایران و عراق بخاطر مرزهای طولانی مشترک از اهمیت فراوانی برخوردار است؛ به خصوص این که پس از سقوط صدام، توافقات زیادی میان دو کشور در زمینه های مختلف به امضا رسیده است.

جهانگیری با تاکید براینکه در این سفر به دنبال ارتقاء سطح روابط اقتصادی و متناسب بودن آن با سطح روابط سیاسی هستیم، گفت: البته روابط اقتصادی دو کشور خوب است و سالانه بیش از ۱۲ میلیارد دلار حجم مبادلات ایران و عراق می باشد.

معاون اول رییس جمهور با اشاره به بخشی از برنامه‌های سفر سه روزه خود به عراق خاطرنشان کرد: در این سفر با مسئولین و مقامات بلند پایه عراق در زمینه های مختلف گفتگو خواهیم کرد و اراده مسئولین دو کشور این است که ایران با داشتن تجربیات در زمینه‌های مختلف بتواند در بازسازی عراق مشارکت کند.

وی شرکت در کمیسیون عالی همکاریهای دو کشور و بازدید از نمایشگاه دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران در عراق را از جمله برنامه‌های خود در این سفر برشمرد و افزود: در این سفر شماری از مقامات شامل پنج وزیر و دو معاون رییس جمهور همراه ما هستند و تعدادی از تجار ایرانی نیز در این سفر حضور دارند.

جهانگیری با بیان اینکه در این سفر با مراجع عالی تقلید نیز ملاقات خواهد داشت، افزود: نقش مرجعیت در تاریخ عراق و بخصوص در مقطع فعلی از اهمیت ویژه ای برخوردار است و ما باید همواره قدردان مرجعیت باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز