خبرگزاری کار ایران

محمدرضا عارف:

اصلاحات ریشه در آرمان‌های انقلاب دارد

asdasd
کد خبر : ۲۵۲۰۰۸

جریان رقیب به دنبال حذف اصلاح‌طلبان بود و این تفکر که جریان اصلاح‌طلب حذف شود برای کشور خطرناک است. / نظام هزینه‌های زیادی برای بداخلاقی های برخی افراد و مسئولین پرداخت کرده است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان نسبت به تلاش‌های که برای حذف اصلاح‌طلبان انجام می‌دهند هشدار داد و گفت اینگونه تحرکات برای کشور خطرناک است.

به گزارش ایلنا، محمدرضا عارف در نشست مجمع جوانان اصلاح‌طلب استان گلستان با تمجید از شخصیت سیدمحمد خاتمی او را فردی با ویژگی‌های مثبت و انسانی اخلاق مدار توصیف کرد که به سیاست نگاه فرهنگی دارد.

عارف با بیان اینکه تفکر اصلاحات ریشه در آرمان‌های انقلاب دارد و رسالتی که برای اصلاح‌طلبان قائل هستیم توجه به ارزش‌هاست٬ افزود: به دنبال سیاست مبتنی بر اخلاق هستیم.

رئیس بنیاد امید ایرانیان افزود: جریان رقیب به دنبال حذف اصلاح‌طلبان بود و این تفکر که جریان‌اصلاح طلب حذف شود برای کشور خطرناک است.

معاون اول دولت اصلاحات با اشاره به این نکته که نظامی که به آن وفادار هستیم در خیر و شرش مسئولیم و در این نظام پیروزی و شکست یکی است٬ خاطرنشان کرد: واقعیات جامعه را باید درک کرد.

وی در توضیح عملکرد و تلاش دولت گفت: دولت یک‌شبه نمی‌تواند معجزه کند اگر مشکلات یک‌شبه حل شد یک‌شبه هم مجددا مشکلات بر می‌گردد. از این رو نگاه اصلاحات نگاهی تدریجی و مستمر است.

عارف با نقد بداخلاقی‌هایی که از سوی جناح‌های معدودی در کشور انجام می‌شود٬ گفت: نظام هزینه‌های زیادی برای بداخلاقی‌های برخی افراد و مسئولان پرداخت کرده است.

رئیس بنیاد امید ایرانیان تصریح کرد: در اصلاحات «من» معنا ندارد «خرد جمعی و سعه‌صدر از ویژگی‌های بارز تفکر اصلاح طلبی است و به همین دلیل باید به دنبال پیروزی تفکر اصلاحات باشیم. ما اعتقاد به اصلاحات مستمر داریم. حرکات جهشی و ناگهانی هیچ ارتباطی با اصلاح طلبی ندارد.

وی با بیان اینکه در انتخابات ۹۲ جوانان نسل اولی‌ها را به میدان فرستادند٬ ادامه داد: اعتراف می‌کنم سهم جوانان در خلق حماسه ۲۴ خرداد ۹۲ سهم به‌سزایی بود.

عارف در توضیح آینده اصلاح‌طلبان یادآوری کرد: انتخابات مجلس آینده فرصتی است که تشکل‌های اصلاح طلب فعالیت خود را آغاز کنند چراکه تقویت تشکل‌های مدنی و ماندگاری آن‌ها از جمله برنامه‌های محوری اصلاحات است.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در مورد نقدهایی که بر اصلاحات وارد می‌کنند توضیح داد و افزود: برخلاف تصور عده‌ای که می‌گویند گفتمان اصلاحات فقط در بین نخبگان طرفدار دارد باید بگویم این گفتمان در توده‌های مختلف مردم نفوذ دارد.

رییس بنیاد امید ایرانیان همچنین در مورد انتخابات و نگاه وی به موضوعات آن توضیح داد: همراهی همسرم در ایام انتخابات ریاست جمهوری بر اساس اعتقادم به جایگاه زنان است زمانی که معاون اول بودم در سفرهای خارجی همسرم همراهم بود. در سفر به ترکیه حجاب همسرم مورد توجه همسران دولتمردان وقت ترکیه قرار گرفت و این حجاب باعثالگو برداری آن‌ها شد و رسانه‌های ترکیه بسیار روی این موضوع مانور دادند.

وی ادامه داد: باید از ظرفیت‌های زنان به نحو شایسته‌ای استفاده کنیم.

عارف در تشریح انصرافش از انتخابات به نفع روحانی گفت: در قضیه کناره‌گیری‌ام از انتخابات بعد از جلسه طولانی با همکاران و مشاورانم و شنیدن نظرات موافقان و مخالفان انصراف، تصمیم به کناره‌گیری از انتخابات کردم و تصمیمی که گرفته شد تصمیم شخصی نبود.

معاون اول دولت اصلاحات درخصوص مناظره‌ها و ناراحتی‌اش از سوالات مطروحه گفت: در مناظره انتخاباتی اگرچه برخی سوالات بی‌ربط پرسیده شد و از قبل هم گفته بودم در صورت طرح چنین سوالاتی واکنش نشان خواهم داد ولی در مجموع به نظر می‌رسد اینگونه مناظره‌ها بیشتر تشریفاتی باشد.

وی ادامه داد: آقای خاتمی دارای ویژگی‌های ارزشی بسیاری هستند. ایشان یک چهره اخلاق‌مدار هستند که به سیاست نگاه فرهنگی دارد. آقای خاتمی فردی عاطفی است و سعه صدر ایشان مثال زدنی است.

عارف همچنین در توضیح بحث‌هایی که مورد همکاری‌اش با دولت روحانی شده بود٬ گفت: درخصوص همکاری من با دولت آقای روحانی در سمت معاون اولی باید بگویم چنین سمتی به من پیشنهاد نشد ولی با توجه به تجربه‌ای که از دوم خرداد ۷۶ کسب کردم که بعد از آن اکثر اصلاح طلبان وارد قدرت شدند و نتوانستیم سرمایه عظیم ایجاد شده را محافظت نماییم در این دوره تصمیم گرفتم با استفاده از این تجریه مسئوایت اجرایی را قبول نکنم و از سرمایه اجتماعی ایجاد شده پس از انتخابات ۹۲ حفظ کنم.

وی ادامه داد: فرزند ارشدم بعنوان یکی از مشاورین من در کنارم هست و رابطه عاطفی با من دارد. زمانی‌که می‌گویم به جوانان اعتقاد دارم یکی از جوانان فرزندم است.

قابل ذکر است در این جلسه صحبت‌هایی مطرح شد که مجری برنامه از عارف خواست حس خود را از جمله‌هایی که می‌شنود بیان کند. واکنش عارف به برخی جملات و اسامی مطرح شده از سوی مجری اینگونه بود:

شاه رفت: انقلاب پیروز شد

مهندس بازرگان: چهره اخلاقی و الگویی برای من بعنوان یکی از بچه‌های دانشکده فنی دانشگاه تهران

آزادی خرمشهر: افتخاری برای نظام

نخست وزیر دوران دفاع مقدس: مهندس میرحسین موسوی

آیت الله هاشمی رفسنجانی: یکی از استوانه‌های نظام که حضورشان برای انقلاب موثر بوده است.

محمود احمدی‌نژاد: رئیس جمهور دوره‌های نهم و دهم به عملکرد ایشان انتقادهای زیادی داشتم که در جریان انتخابات ریاست جمهوری مطرح کردم. نقد جدی به جریان سیاسی که ایشان را بر سر کار آورد داشتم البته تاریخ را نمی‌توان پاک کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز