خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات خبر داد:

کشف و انهدام یک تیم تروریستی در جنوب شرق کشور

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۹۴۵

نفرات دستگیر شده به انجام عملیات تروریستی منجر به شهادت چند نفر از معلمان که به کار آموزشی فرزندان مردم منطقه بلوچستان مشغول بودند اعتراف کردند.

وزیر اطلاعات از کشف و انهدام یک تیم تروریستی در منطقه جنوب شرق کشور خبر داد و گفت: از این گروه بالغ بر ۳۵۰ کیلوگرم مواد منفجره به دست آمد.

به گزارش ایلنا، " حجت الاسلام و المسلمین سیدمحمود علوی " وزیر اطلاعات عصر شنبه ۲۵ بهمن در جریان نشست خبری خود با اشاره به عملیات موفقیت‌آمیز سربازان گمنام امام زمان(عج) در انهدام یک گروهک تروریستی گفت: امسال ایام دهه فجر سربازان گمنام امام زمان بار دیگر حماسه آفریدند و طی یک عملیات پیچیده اطلاعاتی یک گروهک تروریستی را در مرزهای جنوب شرقی کشور منهدم کردند.

وی ادامه داد: در تاریخ‌های ۱۶ و ۲۲ بهمن ماه سربازان گمنام امام زمان(عج) موفق شدند با همکاری قرارگاه سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی چند مقر یک گروهک تروریستی را در مرزهای جنوب شرق کشور زیر ضربه ببرند و نفراتی از آن‌ها را دستگیر کنند.

وزیر اطلاعات با اشاره به سوابق جنایکارانه دستگیر شدگان عملیات اخیر اظهار داشت: این نفرات در جنایاتی از جمله قتل چند معلم مناطق محروم بلوچستان و همچنین شهادت چند تن از پرسنل نیروهای نظامی و انتظامی دست داشتند.

حجت الاسلام و المسلمین علوی در ادامه بیان داشت: در عملیات اخیر مقادیر زیادی اسلحه اعم از سلاح‌های گرم و سرد و سلاح‌های گرم اعم از تفنگ، کلت و همچنین بمب‌های دست‌ساز، جلیقه‌های انفجاری و همچنین مجموعه‌های فراوانی بمب‌های دست‌ساز که برای انفجار در مجامع و نقاط پرجمعیت تهیه شده بود، کشف و ضبط شد.

وزیر اطلاعات جمع مواد منفجره کشف شده در عملیات اخیر را ۳۵۰ کیلوگرم دانست و بیان داشت: در صورتی که این حجم از مواد منفجره کشف نمی‌شد، این امکان برای این گروهک تروریستی فراهم می‌شد که آسیب زیادی را به مردم منطقه برسانند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی در ادامه با تشکر و قدرانی از مردم سیستان و بلوچستان بابت همکاری با دستگاه‌های اطلاعاتی جهت شناسایی این گروهک تروریستی گفت: با عنایات ویژه امام زمان(عج) و همکاری مردم عزیز بلوچستان این گروهک تروریستی زیر ضربه قرار گرفت و مردم مناطق راسک و سرباز با همکاری خود مقدمات این عملیات موفقیت‌آمیز را فراهم آوردند.

وزیر اطلاعات به گروهک‌های تروریستی هشدار داد که دیگر نیروهای مقابل شما، ‌نیروهای امنیتی نیستند بلکه مردم شیعه و سنی بلوچستان نیز در مقابل شما قرار دارند و در ادامه اظهار داشت: هدف این حملات تنها شیعیان منطقه سیستان و بلوچستان نبودند بلکه اهل تسنن این منطقه نیز در تیررس هدف این گروهک تروریستی قرار داشتند.

دکتر علوی در ادامه با اشاره به نفرت مردم بلوچستان به خصوص اهل تسنن این منطقه از اقدامات تروریستی تصریح کرد: مردم منطقه سیستان و بلوچستان چه شیعیان و چه سنی‌ها متوجه شده‌اند که این گروه‌های تروریستی مانع پیشرفت منطقه در زمینه‌های اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی بوده است، از این رو همکاری تنگاتنگی را با نیروهای امنیتی و اطلاعاتی انجام دادند.

وزیر اطلاعات در ادامه عقبه این گروهک تروریستی را در خارج از مرزهای کشور دانست و بیان داشت: این گروهک‌های تروریستی هر چند در جدال مرزی این جنایات را مرتکب می‌شوند اما توسط افرادی که در ورای مرز هستند، حمایت می‌شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین علوی ادامه داد: ‌انتظار ما از دولت‌های همسایه و سرویس‌های اطلاعاتی آن‌ها این است که با این گروهک‌های تروریستی برخورد کنند و بدانند که اگر یک نطقه ناامن شود، همه جا ناامن می‌شود.

وزیر اطلاعات در پایان با تشکر و قدرانی از استانداری سیستان و بلوچستان، نیروهای سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی و دستگاه قضایی در همکاری با نیروهای اطلاعاتی جهت انهدام این گروهک تروریستی اظهار داشت: باید از بزرگان و ریش سفیدان منطقه سیستان و بلوچستان تشکر کنیم که با هدف والای خود و علاقه‌ای که به پیشرفت و رشد استان دارند، برای ضربه زدن به این گروهک تروریستی با دستگاه‌های اطلاعاتی همکاری تنگاتنگی را انجام دادند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز