خبرگزاری کار ایران

رئیس دفتر حافظ منافع کشورمان در مصر:

سیاست ایران در برابر مصر گشایشی است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۸۵۱

ایران، به انتخاب مردم مصر و نتایج صندوق های رای احترام می‌گذارد و به همکاری فراگیر با آن تمایل دارد و ثبات مصر و کشورهای منطقه را به مثابه امنیت خود می‌بیند.

رئیس دفتر حافظ منافع ایران در مصر گفت سیاست کشورش دربرابر قاهره، گشایشی است و ایران از هرگونه اقدامی برای تقویت همکاری با مصر، استقبال خواهد کرد.

به گزارش ایلنا٬ به نقل از روزنامه الاهرام چاپ قاهره، محمد محمودیان، رئیس دفتر حافظ منافع ایران در قاهره در مراسمی که به مناسبت سی و ششمین سالگرد پیروز انقلاب اسلامی در قاهره برگزار شد، گفت: ایران، در برابر مصر سیاست گشایش را پیش گرفته است و تجربه‌ها و دستاوردهای خود را در زمینه‌های مختلف در خدمت مصر و کشورهای اسلامی قرار خواهد داد و از هرگونه اقدامی برای تقویت همکاری با مصر، استقبال خواهد کرد.

وی افزود: ما ایمان داریم که مصر جایگاه و تمدنی دیرینه دارد و یکی از اضلاع مهم در منطقه به شمار می‌رود و هیچ کشوری نمی‌تواند جای آن را بگیرد. ایران، به انتخاب مردم مصر و نتایج صندوق‌های رای احترام می‌گذارد و به همکاری فراگیر با آن تمایل دارد.

رئیس هیئت حافظ منافع ایران در قاهره گفت: حب اهل بیت، دو ملت ایران و مصر را کنار هم جمع می‌کند و به روابط دو کشور، نیرو خواهد بخشید. ایران، ثبات مصر و کشورهای منطقه را به مثابه امنیت خود می‌بیند و تروریسم را خط قرمزی می‌داند که باید با آن مقابله کرد.

وی با اشاره به اینکه ایران نیز از قربانیان تروریسم است، تاکید کرد: مصر و ایران، از فرصت‌های بسیاری برای همکاری برخوردار هستند، این دو کشور دروازه‌ای به سمت آفریقا و آسیای مرکزی هستند، و فرصت‌های همکاری با تاسیس جاده جدید ابریشم، بیشتر خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز