خبرگزاری کار ایران

با صدور پیامی؛

لاریجانی درگذشت محمدباقر بهبودی را تسلیت گفت

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۶۰۷

فقدان چهره برجسته تصحیح، ترجمه، حدیث‌‌پژوهی و تاریخ‌نگاری و محقق شیعه مرحوم محمدباقر بهبودی موجب تاسف گردید.

رئیس مجلس شورای اسلامی در پیامی درگذشت استاد بهبودی را تسلیت گفته و اظهار داشت: روش آن مرحوم در بررسی روایات شیعه و نسبت آن با سایر آثار بسیار برجسته و ممتاز بود.

به گزارش ایلنا٬ متن پیام رئیس مجلس شورای اسلامی به شرح ذیل است:

بسم الله الرحمن الرحیم

فقدان چهره برجسته تصحیح، ترجمه، حدیث‌ پژوهی و تاریخ‌نگاری و محقق مطرح شیعه مرحوم محمدباقر بهبودی موجب تاسف گردید.

آن مرحوم عمر خویش را به تصحیح و تحقیق و تالیف آثار در معرفت احادیثو روایات صرف کرد و در این زمینه آثار و تالیفات متعددی در نقد سندیت برخی احادیثبرجای گذاشت.

روش آن مرحوم در بررسی روایات شیعه و نسبت آن با سایر آثار بسیار برجسته و ممتاز بود و آثار بجا مانده از ایشان منبع مهمی برای پژوهشگران، عالمان و اساتید حوزه و دانشگاه می‌باشد.

اینجانب ضمن عرض تسلیت درگذشت استاد بهبودی به جامعه علمی و فرهنگی کشور، دوستان و خانواده محترم‌شان، برای آن مرحوم رحمت و مغفرت و برای بازماندگان صبر و اجر از درگاه خداوند طلب می‌کنم.

قابل ذکر است محمدباقر بهبودی، پژوهشگر دینی و حدیث‌پژوه معاصر٬ پس از دوره‌ای بیماری در سن ۸۵ سالگی در روز ۲۱ بهمن ۱۳۹۳ در تهران درگذشت.

مصحح و مؤلف آثار ماندگار در علوم قرآن و حدیث، آثاری مانند بحار‌الانوار، کنز‌العرفان و بخش‌هایی از تفسیر المیزان را تصحیح کرد و مؤلف کتاب‌هایی مانند صحیح‌الکافی و معرفةالحدیثبود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز