خبرگزاری کار ایران

وزیر خارجه فرانسه سفر به لندن را لغو کرد

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۳۹۳

مسئولان وزارت خارجه فرانسه امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که سفر «لوران فابیوس» وزیرخارجه این کشور به لندن به دلیل اهمیت نشست چهارجانبه «مینسک» لغو شده است.

مسئولان وزارت خارجه فرانسه امروز - پنجشنبه - از لغو سفر وزیرخارجه این کشور به لندن خبر دادند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، مسئولان وزارت خارجه فرانسه امروز با انتشار بیانیه‌ای اعلام کردند که سفر «لوران فابیوس» وزیرخارجه این کشور به لندن به دلیل اهمیت نشست چهارجانبه «مینسک» لغو شده است.

قرار بود فابیوس به همراه «ژان ایو لودریان» وزیر دفاع فرانسه با همتایان انگلیسی خود درباره روابط دوجانبه دیدار کنند.

فابیوس گفت که دیدار با «فیلیپ هاموند» همتای انگلیسی خود را پس از مشخص شدن نتیجه نشست مینسک انجام می‌دهد.

مذاکرات چهارجانبه مینسک با حضور رهبران روسیه، اوکراین، فرانسه و آلمان تمام شب گذشته ادامه داشت، اما درباره جزئیات آن گزارش رسمی منتشر نشده است.

منابع دیپلماتیک اعلام کردند که احتمال امضای یک سند توافق پس از برگزاری نشست چهارجانبه مینسک وجود دارد، اما توسط رهبران چهار کشور امضا نمی‌شود و تنها مقام‌های نظامی و هیات‌های رده‌های پایین‌تر سند را امضا می‌کنند.

«پترو پوروشنکو» رئیس‌جمهوری اوکراین پیش از شروع مذاکرات چهارجانبه گفت که در صورت عدم دست‌یابی به توافق آتش‌بس، اوضاع از کنترل خارج می‌شود.

جدایی‌طلبان هوادار روسیه و نیروهای نظامی ارتش اوکراین به رغم معاهده آتش‌بس، همچنان به درگیری در شرق این کشور ادامه می‌دهند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز