خبرگزاری کار ایران

ظریف در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن:

بدون حمایت رهبری کار پیش نمی‌رود

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۱۷۷

دیدگاهی که بنده خودم دنبال کردم رسیدن به توافق در یک مرحله بوده و خوشحالم نظر مقام معظم رهبری نیز همین است.

وزیر امور خارجه با تاکید براینکه دیدگاه‌ها و خط قرمزهایی که مقام معظم رهبری مطرح کردند راهنما و روشی برای فعالیت تیم مذاکره کننده بوده است، گفت: ‌ بدون حمایت رهبری کار پیش نمی‌رود.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف در حاشیه راه پیمایی امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با پیام راهپیمایی ۲۲ بهمن، گفت: مردم ما همیشه در کنار دولت و در خط رهبری حضور داشته‌اند و این حضور ادامه خواهد داشت.

وی در خصوص سخنان اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر توافق با گروه ۱ + ۵ در یک مرحله، گفت: همیشه نظرات و دیدگاه‌ها، رهنمودها و خط قرمزهایی که مقام معظم رهبری مطرح کردند راهنما و روشی بوده است که ما از آن استفاده کرده‌ایم و در این مدت یار و کمک ما بوده است.

وزیر امور خارجه ادامه داد: درباره رسیدن به توافق در یک مرحله خاطرنشان کرد: دیدگاهی که بنده خودم دنبال کردم رسیدن به توافق در یک مرحله بوده و خوشحالم نظر مقام معظم رهبری نیز همین است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر اینکه آیا تا پایان سال به توافق با گروه ۱ + ۵ خواهیم رسید، اظهار کرد: رسیدن به توافق مستلزم اراده سیاسی طرف مقابل است. اگر اراده باشد همین الان می‌توان توافق کرد اما اگر اراده نباشد ۱۰ سال هم مذاکره کنیم به نتیجه نمی‌رسیم.

وزیر امور خارجه کشورمان در پاسخ به اینکه حمایت رهبری چه کمکی به تیم مذاکره کننده می‌کند، گفت: اگر حمایت مردم و رهبری نباشد کار پیش نمی‌رود. خوشحالیم مردم خوب ما همواره در کنار تیم مذاکره کننده بوده‌اند و ما واقعاً وامدار مقام معظم رهبری هستیم.

ظریف در مورد تهدیدها و تحریم‌های خارجی و بین‌المللی علیه ایران نیز گفت: ‌ مردم ایران با مقاومت‌شان به دنیا نشان دادند که این مردم هیچ وقت زیر بار ذلت نخواهند رفت و همیشه پیشرفت خواهند کرد. آنکه دستش بسته است کسانی هستند که تلاش کردند با فشار مردم را به زانو درآورند و نتوانستند و هیچ وقت هم نخواهند توانست.

وی درباره ادعای برخی از کشورها مبنی بر اینکه ایران از تروریسیم حمایت می‌کند، ابراز کرد: ‌ کسانی که این حرف‌ها را می‌زنند برای خوشایند طرف‌های خودشان می‌زنند و تازگی ندارد. مشخص است چه کسانی از تروریسم و داعش حمایت کرده و می‌کنند و امروز شاهد هستیم که تروریسم دولتی در سرزمین‌های اشغالی علیه مردم فلسطین چه کار می‌کند.

وزیر امور خارجه با تاکی براینکه ما از اولین گروه‌ها و کشورهایی بودیم که در خصوص مقابله با افراطی‌گری اقدام کردیم و موضع گرفتیم. گفت: در همین رابطه نامه‌ای به دبیرکل سازمان ملل نوشتم و ضمن ارسال پیام رهبری بر ضرورت توجه به این مسأله که غرب نیاز دارد یک بار برای خودش این مسأله را بررسی کند که چرا افراطی‌ها از محیط غرب بیرون می‌آیند و آنها که گردن می‌زنند دست پرورده غرب هستند را تأکید کردم و اینها را برای دبیرکل سازمان ملل نیز نوشتیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز