خبرگزاری کار ایران

سرلشکر صفوی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن:

مطالبه ملت ایران تقدم عزت ملی در مذاکرات بر هرگونه تعامل است

asdasd
کد خبر : ۲۵۱۱۴۹

این یک واقعیت است که رژیم صهیونیستی روبه زوال و نابودی حرکت می کند و البته آمریکائیها و صهیونیست ها دشمنان سخت ایران طی ۳۶ سال گذشته و هم اکنون بوده و هستند.

دستیار و مشاور عالی فرماندهی معظم کل قوا که در اجتماع پرشور مردم استان آذربایجان غربی، شهر ارومیه سخن می گفت، با اشاره به حضور میلیونی مردم در سراسر کشور، بویژه مردم ولایتمدار این استان، گفت: آنچه که داریم در سایه فداکاری شهیدان و صبر و تحمل جانبازان وآزادگان سرافراز است.

به گزارش ایلنا٬ سردار سرلشگر سید یحیی صفوی، افزود: ۲۲ بهمن رفراندوم پایبندی نسل های اول و دوم و سوم انقلاب بر اصول و ارزشهای اسلامی است و نمایش مطالبه ملی، جهت پیگیری عزتمندانه حقوق و کرامت ملت و کشور از دیپلماسی و مذاکرات خارجی است.

وی اضافه کرد: راهپیمایی شما مردم و شعارهای هوشمندانه شما پشتوانه عظیم و جلوه ای از قدرت نرم نظام و عامل توانمند ساز حکومت در تضمین امنیت ملی و منافع ملی ایران است.

وی ادامه داد: وحدت و انسجام قومیتهای ایران از آذری، کرد و فارس و عرب و بلوچ در راهپیمایی میلیونی امروز ایران نشان دهنده خردمندی، دوستی و علاقه ذاتی همه این مردم به اسلام و کشور عزیزمان ایران است و حضور شما جوانان و زنان قهرمان ارومیه در راهپیمایی ۲۲ بهمن یکی از مولفه های قدرت بازدارندگی موثر نظام در برابر هرگونه تهدیدات خارجی و داخلی است.

وی با اشاره به مطالبه مردم در این راهپمایی از مسئولین، گفت: مطالبه مردم عاقل و هوشمند ایران در این راهپیمایی پرشور از مسئولان این است که در مسیر دیپلماسی و مذاکرات منافع، مصالح و امنیت ملی ایران، عظمت و کرامت انسانی ملت بزرگ و متمدن ایران، مقدم بر هرگونه تعامل قرار گیرد و به طور صریح بر حفظ توانمندی های علمی انرژی هسته ای ایران ایستادگی کنند، چرا که این مهم هم اراده ملی و هم آرمان استقلال خواهی و افتخار آفرینی و عزتمندی برای ملت ما است.

سرلشکر صفوی در ادامه به ارائه تحلیلی از شرائط محیط بین الملل و منطقه ای و ملی در رابطه با انقلاب اسلامی پرداخت و گفت: با گذشت ۳۶ سال از پیروزی انقلاب کبیر اسلامی، به رهبری حضرت امام(ره) و تداوم آن با رهبری حکیمانه مقام معظم رهبری، حضرت آیت الله العظمی امام خامنه ای در نظام بین الملل و جهانی، آمریکا ئیها در دسترسی به نظام تک قطبی قدرت با شکست مواجه شده اند و جهان به سمت چند قطبی شدن قدرت و چند جانبه گرایی در حال حرکت است.

وی ادامه داد: آمریکائی‌ها به دنبال تشکیل قدرت هژمون یعنی قدرت بلامنازع هم از نظر سیاسی و اقتصادی و نظامی و فرهنگی بودند و لیکن شکست خوردند. مدت ۴ سال سال است که آمریکائیها و اروپائیها و برخی از کشورهای پیرامونی ایران یک جنگ داخلی خانمان سوز را به راه انداخته اند ولیکن ایستاگی دولت و ملت سوریه و حمایت ایران، روسیه و چین مانع سقوط دولت سوریه شد.

وی گفت: آمریکا و اروپا با دخالت در کشور اکراین، دولت قانونی آن کشور را سرنگون کردند و آنگاه فدراسیون روسیه شبه جزیره کریمه را تصرف کرد و از اکراین جدا کرد و آمریکائیها نتوانستند کاری برای بازگرداندن کریمه کنند و البته تحریم ها و فشارهایی را بر روسیه وارد کردند و درگیری آمریکا و روسیه وارد مرحله جدیدی گردیده و جدی شده است و شاید دوران جنگ سرد دیگری آعاز شده است.

سخنران یو م الله ۲۲ بهمن در شهر ارومیه، گفت: رژیم صهیونیسیتی که از حمایت آمریکا برخوردار است و یک روز هم نمی تواند بدون حمایت آمریکا به حیات ننگین و جنایتکار خود ادامه دهد، بد نبال شکستهای پی در پی در جنگهای ۳۳ روزه لبنان و جنگهای ۲۲ روزه و ۵۱ روزه غزه، در هفته های قبل پاسخ دندان شکنی از حزب ا… لبنان در مقابل جنایت آنها در قنیطره و به شهادت رساندن عده ای از فرزندان اسلام دریافت کرد و نتوانست عکس العمل نشان دهد و این یک واقعیت و حقیقت است که قدرت آمریکا رو به کاهش است و این کشور و دولت، دیگر ابرقدرت نیست.

وی افزود: این یک واقعیت است که رژیم صهیونیستی روبه زوال و نابودی حرکت می کند و البته آمریکائیها و صهیونیست ها دشمنان سخت ایران طی ۳۶ سال گذشته و هم اکنون بوده و هستند.

سرلشکر صفوی در ادامه با اشاره به تلاش جبهه غربی – صهیونیستی و برخی از کشور های عربی و غیر عربی در راه اندازی گروهک های تروریستی در عراق و سوریه واز بین بردن منابع کشورهای اسلامی گفت: آمریکائیها و صهیونیست ها بیشترین نفع را از این مسلمان کشی می برند، چرا که مسلمانان را به جان هم انداخته اند، تا رژیم صهیونیستی در امنیت باشد و زمینه بازگشت آمریکائیها به عراق و منطقه فراهم باشد.

وی ادامه داد: اقدام بی شرمانه وزارت دفاع آمریکا در آموزش نظامی بیست تا سی هزار نفری تروریست های مخالف دولت سوریه، برای سرنگونی دولت قانونی سوریه، در حقیقت تروریست دولتی محسوب می شود. تشکیل نیروی ائتلاف برای مبارزه با داعش در عراق تا کنون با شکست مواجه شده است و ممکن است این ائتلاف اهداف دیگری مثل دخالت در سوریه را دنبال کنند.

وی ادامه داد: اگر جمهوری اسلامی ایران از دولت ها ی قانونی عراق و سوریه حمایت سیاسی می کند و یا مشاوره ارائه می کند، بخاطر آن است که با اینگونه دخالتها ی کشورهای خارجی و کشتار مردم عراق و سوریه مخالف است و به فضل الهی تا کنون دولت عراق و سوریه پیروز شده اند و توانسته اند با این اهداف شوم و صهیونیستها و غربیها مقابله کنند.

وی اضاقه کرد: دیگر دوران زورگوئی و سلطه طلبی آمریکا ئیها به سر آمده است و دوران پیروزی ملت های اسلامی، با بیداری اسلامی آغاز شده است.

دکتر صفوی در ادامه با اشاره به رهبری های حکیمانه مقام معظم رهبری، و نعمت ولایت فقیه، گفت: قدر نعمت ولایت فقیه را بدانید، خصوصیات رهبری خودتان، حضرت امام خامنه ای را با رهبران و روسای جمهوری و روسای ۱۹۳ کشور مستقل عضو سازمان ملل مقایسه کنید. آیا رهبری می شناسید که هم به شعر و ادبیات و هنر تسلط داشته باشد و بتواند راهبرد فرهنگی ترسیم کند.

وی اضافه کرد: آیا رهبری می شناسید که به علوم روز آشنا باشد و اینقدر نسبت به علم و فن آوری جدید تاکید داشته باشد؟ آیا در جهان رهبری را می شناسید که هفته ای سه روز کلاس درس برگزار کند؟ علما و زنان دانشجو وطلبه در درس ایشان سئوال و اشکال مطرح می کنند و ایشان با خوش رویی پاسخ علمی و فقهی می دهند. آیا رهبری می شناسید که مسائل سیاسی جهانی را بشناسد و در مقابل زورگویان مثل آمریکا و رژیم صهیونیستی اینچنین با صلابت از اسلام و مسلمانان، بلاد اسلامی و کشورعزیزمان دفاع کند.

وی با اشاره به نقش مقام معظم رهبری در جنگ تحمیلی گفت: آیا رئیس جمهور ی را می شناسید که خودش در جنگ حضور داشته باشد؟ رهبری انقلاب اسلامی ما حضرت امام خامنه ای از اول جنگ در خط مقدم جبهه ها حضور داشتند و هم اکنون نیز بعنوان فرمانده معظم کل قوا در سه سطح راهبردی، عملیاتی و تاکتیکی نیروهای مسلح ارتش، سپاه، وزارت دفاع و نیروی انتظامی را فرماندهی و هدایت می کنند.

وی ادامه داد: مقام معظم رهبری هشت سال کار اجرایی و ریاست جمهوری را در سابقه خود داشته اند و به قوتها و ضعف ها و فرصت ها و چالش های کشور و دولت آشنا می باشند و علاوه بر آن افتخار جانبازی را نیز دارار هستند و در عین صلابت و قاطعیت با قلبی رئوف – مهربان، دلسوز ملت هستند.

وی افزود: رهبری انقلاب مدافع ملتهای اسلامی فلسطین، عراق و سوریه و لبنان است و در بین رهبران کشورهای اسلامی، مقام معظم رهبری اصلح ترین فرد برای رهبری مسلمین هستند و آیا پادشاهان کشورهای عربی و یا روسای جمهور برخی از کشورهای اسلامی غیر عربی شان و لیاقت رهبری مسلمین را دارند؟

سرلشکر صفوی با اشاره به ساده زیستی مقام معظم رهبری و خصوصا ایمان و سلامت خا نواده معظم له گفت:
مقام معظم رهبری انسانی ساده زیست و غمخوار محرومان و مستضعفان است و فرزندانی پاک، مومن و سالم دارند، چهار فرزند ایشان در لباس طلبگی هستند و زندگی ساده ای دارند.

دکتر صفوی با اشاره به دیدار آقای پوتین با رهبر معظم انقلاب، گفت: در این دیدار مفام معظم رهبری خطاب به آقای پوتین فرمودند ما روسیه ای قدرتمند و ایرانی مستقل می خواهیم. فرمایشات مقام معظم رهبری در این دیدار برای دو کشور و ملت راهبردی و تعیین کننده بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز