خبرگزاری کار ایران

با صدور بیانیه‌ای صورت گرفت؛

دعوت مردمی حزب اسلامی کار برای حضور در راهپیمایی ۲۲ بهمن

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۷۵۱

باید قوای سه‌گانه به منافع بلند مدت و استراتژیک ملی بیاندیشند که این خود موجب کاستن از حجم ارتش ذخیره کار و افزایش میزان شاغلان و در ‌‌نهایت تضمین حیات نظام و کشور است.

حزب اسلامی کار به مناسبت دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی بیانیه‌ای صادر کرد که در آن با تاکید بر اینکه نظام دیپلماسی کشور تا کنون کوشیده است تا خشونت‌طلبان را پای میز مذاکره بنشاند٬ آمده است: این در حالی است که به‌ رغم همه تهدید‌ها و کاستی‌های موجود، هیچکس نمی‌تواند منکر رشد علمی و افزایش نقش منطقه‌ای و بین‌المللی ایران اسلامی شده و توانایی‌های این ملت را نادیده بگیرد و انکار کند.

به گزارش ایلنا٬ بیانیه حزب اسلامی کار کشورمان به مناسبت ۲۲ بهمن به شرح زیر است:

بسم‌الله الرحمن الرحیم
سی و ششمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی فرا رسید. ۲۲ بهمن۱۳۵۷ سرآغازفصل نوینی درحیات ملت مسلمان و آزاده ایران است.

ملتی که بدون توجه به تنوع مذاهب، عقیده، ‌ نژاد، فرهنگ و سلیقه به صورت یکپارچه و منسجم با اعتقاد و اعتماد راسخ به رهبری معمارکبیر انقلاب امام خمینی(ره) و آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، رژیم ستم‌شاهی را از بن برکندند تا نظامی مبتنی براسلام و متکی به آرای عمومی را جانشین آن نمایند.

این همه در حالی به وقوع پیوست که شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» درسرفصل شعار‌های آن روز‌های انقلاب بود.

شعاری که برای تحقق آن صد‌ها هزار انسان از مرد و زن جان ومال خود را در طبق اخلاص گذاشته و شهید، جانباز و ایثار‌گرشده‌اند.

چه بسا اگر برخورد گروه‌های افراطی، منافقین و خشونت طلبان از یک سو و دشمنان خارجی از سوی دیگر نبود؛ امروز انقلاب اسلامی ایران به عنوان الگو و سرلوحه برای یک حکومت مردمی با اقتصادی پیشرفته و سرزمینی آباد به جهان معرفی و ارایه می‌شد.

لیکن با تمام و فراز و فرود‌هایی که انقلاب طی این ۳۶ سال طی کرده؛ همواره توجه به انگیزه‌ها و شعار‌ها و آرمان‌های انقلاب مدنظر بوده است.

خودباوری و تکیه بر توانایی‌های ملی و نفی سلطه خارجی از اساسی‌ترین آرمان‌های انقلابیون راستین بود.

آنان می‌کوشیدند تا در راستای حفظ منافع ملی و تمامیت ارضی کشور در روند استقلال سیاسی و اقتصادی به همزیستی مسالمت‌آمیز با جهان روی آورند.

اما در طول این سال‌های سپری شده از عمر انقلاب چه بسا‌ گاه و بیگاه بدون توجه به منافع ملی و هویت ایرانی اسلامی آرمان‌ها و شعار‌های انقلاب کمرنگ شده است.

گاهی با دشمن تراشی و هدر دادن منابع ملی و ظرفیت‌های اقتصادی نه‌ تنها در راستای اصول انقلاب اسلامی گام برداشته نشد؛ بلکه کشور و ملت رشید ایران را در معرض خطرات کوچک و بزرگ قرارداد.

با روی کارآمدن دولت یازدهم، سیاست تنش‌زدایی و ایجاد روابط عاقلانه براساس منافع ملی دردستورکار قرار گرفت؛ هرچند که برخی منتقدین ناآگاه و منفعت طلب داخلی و برخی معاندین کوشیدند تا با بهانه‌گیری‌های بیجا و رادیکالیزه کردن مسائل هسته‌ای به‌گونه‌ای غیر واقعی ائتلافی جهانی را علیه کشورمان سازمان دهند؛ اما نظام دیپلماسی کشور تاکنون کوشیده است تا خشونت‌طلبان را پای میز مذاکره بنشاند.

این درحالی است که به‌رغم همه تهدید‌ها و کاستی‌های موجود، هیچ کس نمی‌تواند منکررشد علمی و افزایش نقش منطقه‌ای و بین‌المللی ایران اسلامی شده و توانایی‌های این ملت را نادیده بگیرد و انکار کند.

دستیابی به دانش روز در بسیاری از زمینه‌ها از نمونه‌های بارز رشد علمی کشور است. این مهم هم، حاصل تلاش انقلابیون و دین باورانی است که شکوه و عظمت ملت ایران و انقلاب را سرلوحه تلاش خود قرار داده‌اند.

به‌رغم رشد و توسعه علمی، اما کاستی‌ها همچنان وجود دارد و ضمیر دلسوزان و معتقدان به نظام جمهوری اسلامی ایران را آزار می‌دهد.

وجود منابع سرشار خدادادی، ظرفیت عظیم نیروی انسانی کارآمد و تحصیل‌کرده و توان مدیریتی اندوخته شده، همگی نوید‌بخش ایام خوش برای ایران باید باشند؛ اما متاسفانه این روز‌ها اقتصاد زمین‌گیرشده وتولید ناتوان ازرقابت است، جمعیت انبوه بیکاران در صف مطالبات بحق قراردارند، هدررفت منابع سرشار ارزی تحرک چرخ اقتصاد کشور را به کندی واداشته است. در همین حال جامعه کار و تولید به‌رغم این کاستی‌ها و مشکلات می‌کوشد تا اقتصاد را رونق بخشد.

اگرچه این تلاش درخور تقدیر است اما بدون شک روند اصلاح امور و رسیدن به مدینه فاضله وکشوری پویا، آباد و پیشرفته جز با اصلاح ساختار اقتصادی آن هم براساس مزیت‌ها و تخصص‌های ملی ودستیابی به اقتصاد قابل رقابت با سایراقتصاد‌های ملی وجهانی امکان‌پذیرنخواهد بود.

وضعیت اقتصادی کشور، وضعیت زندگی کارگران و کارمندان، وضعیت کارفرمایان و تولید‌کنندگان درشرایطی روبه بهبودی خواهد نهادکه اقتصاد ملی، توان رقابت با اقتصاد وطنی و رقابت با اقتصاد بین‌المللی را داشته باشد. بنابراین تلاش در جهت ترویج روحیه کار و تولید و اتخاذ سیاست‌های تشویقی برای کوشندگان صحنه‌های سخت می‌تواند تحقق بخش مطالبات و‌ آرمان‌های به حق نسل اول، دوم، سوم و چهارم انقلاب باشد.

از سوی دیگر بهبود شرایط اقتصادی و تسلط اقتصاد رقابتی و مزیتی براقتصاد حمایتی کشور را از اقتصادی شکننده و زیان‌ده به اقتصادی مستحکم و مقاوم در مقابل سیاست‌های اقتصادی معارض با خود قرار خواهد داد.

در این میان می‌بایست دولتمردان و قوای سه‌گانه کشور به نکات ذیل توجه جدی داشته باشند.

۱) سیاست‌های ساده‌لوحانه و عوام فریبانه که تنها مورد استقبال ساده‌اندیشان قرار می‌گیرد و منافع استراتژیک جامعه - که از ضروریات حیات هر نظام سیاسی، اجتماعی و اقتصادی است - را به خطر می‌اندازد به شدت باید پرهیز شود.

باید قوای سه‌گانه به منافع بلند مدت و استراتژیک ملی بیاندیشند که این خود موجب کاستن از حجم ارتش ذخیره کار و افزایش میزان شاغلان و در ‌‌نهایت تضمین حیات نظام و کشور است.

۲) توجه تام و تمام به نارسایی‌ها و ناهنجاری‌های کشور، موضوعاتی مانند اعتیاد، طلاق، سرقت و بیسوادی و امثال اینها می‌بایست در دستورکار قوای سه‌گانه قرار گیرد. این نارسایی‌ها هرکدام به تنهایی می‌تواند چهره‌ هر نظام مردمی را مخدوش کند؛ لذا توجه به رفع آن‌ها که زدودنشان از جمله شعار‌ها وآرمان‌های اصیل انقلاب بوده و از پایه‌های رشد مادی و معنوی هر جامعه ایی است از ضروریات حیاتی نظام جمهوری اسلامی ایران است.

۳) کاهش بروکراسی‌های غیر ضروری که در این شرایط خود به عاملی برای کاهش سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی تبدیل شده است از یک سو و نیز زدودن فساد از چهره نظام اداری و اقتصادی کشور باید درصدر اقدامات قوای سه‌گانه قرار گیرد.

نهاد‌ها و سازمان‌های رسیدگی‌کننده به موضوع فساد ابتدا از پیکره و چهره سازمان‌های مربوط به خود باید امر مبارزه با فساد را آغاز کنند و سپس ریشه‌های فساد را در تمامی ارکان نظام اداری و اقتصادی کشور از بن برکنند.

در پایان حزب اسلامی کار در کنار سایر تشکل‌ها و احزاب سیاسی و انجمن‌ها و تشکل‌های مردم‌نهاد همه مردم ایران را به حضور گسترده در راهپیمایی روز ۲۲ بهمن دعوت می‌کند. پاسداشت این روز و یادآوری شعار‌ها ومطالبات و آرمان‌ها می‌تواند چراغ فروزان برای راهی روشن و پرفروغ کشور باشد. وعده ما ۲۲ بهمن درسراسرایران.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز