خبرگزاری کار ایران

به مناسبت روز نیروی هوایی انجام شد؛

طرح مردم‌یاری سفیران سلامت نهاجا

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۶۱۰

با هماهنگی‌های لازم اطلاع‌رسانی به مردم منطقه صورت گرفته و اهالی برای مداوا و گرفتن خدمات مشاوره می‌توانند به صورت رایگان به گروه پزشکی سفیران سلامت مراجعه کنند.

سفیران سلامت اداره بهداشت و درمان نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی از روز یکشنبه ۱۹ بهمن ماه به مدت دو روز با حضور در دهستان «قمرود» استان قم سومین طرح مردم یاری این نیرو را اجرا می‌کنند.

به گزارش ایلنا، سرهنگ خلبان سیدمحمد میرسمیعی دبیر ستاد مدیریت بحران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی گفت: در راستای ارتقاء سطح سلامت عمومی مردم مناطق محروم و تمرین کادر درمانی اداره بهداشت و درمان این نیرو در شرایط بحران، گروه پزشکی بیمارستان بعثت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران با تجهیزات کامل به این منطقه اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه نخستین طرح مردم یاری سفیران سلامت سال گذشته در استان هرمزگان و در روستای گچین شهر بندرعباس انجام شد، اظهار کرد: دومین طرح مذکور نیز در سال جاری در روستاهای کهیر و پُزم شهر کُنارک استان سیستان و بلوچستان انجام شد.

میرسمیعی با بیان اینکه سومین طرح مردم یاری سفیران سلامت در دهستان قمرود «شهر قم اجرا می‌شود، گفت: در این طرح ۱۱ پزشک متخصص در رشته‌هایی همچون؛ چشم، اطفال، زنان و زایمان، پوست و مو، طب اورژانس، ارتوپدی و دندانپزشک به همراه چهار پزشک عمومی و کار‌شناسان مامایی و روانپزشک با تجهیزات کامل حضور دارند.

وی خاطرنشان کرد: این گروه پزشکی در مرکز بهداشت دهستان قمرود قم مستقر و در کنار آن نیز بیمارستان صحرایی نیروی هوایی، به همراه آزمایشگاه سیار، اتوبوس‌های اتاق عمل و اورژانس، آمبولانس و داروخانه سیار مستقر شده‌اند.

وی اظهار کرد: با هماهنگی‌های لازم با استانداری، بخشداری و دهداری، اطلاع رسانی لازم به مردم روستاهای منطقه صورت گرفته و اهالی برای مداوا و گرفتن خدمات مشاوره می‌توانند به صورت رایگان به گروه پزشکی سفیران سلامت مراجعه کنند.

میرسمیعی با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح علاوه بر مداوای بیماران پیشگیری از بیماری و آموزش به مردم نیز است، خاطرنشان کرد: صبح امروز با حضور خلبانان تیزپرواز نیروی هوایی و کادر درمانی این نیرو در چهار مدرسه علاوه بر اهداء گل٬ شیرینی، پایش و مشاوره روانپزشکی انجام شد و فردا نیز این امر در دو مدرسه دیگر منطقه صورت می‌گیرد.

دبیر ستاد مدیریت بحران نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران اضافه کرد: در این طرح کار‌شناسان دامپزشکی نیز برای بررسی وضعیت دام و طیور منطقه حضور دارند.

میر سمیعی با ابراز امیدواری از ادامه این طرح در سایر استانهای کشور خاطرنشان کرد: اجرای طرح فوق در راستای سلامت مردم انجام می‌شود، ضمن آنکه تمرینی برای شرایط بحرانی برای نهادهای مرتبط نیز است.

همچنین دکتر قربانعلی عقیقی مسوول تیم پزشکی طرح مردم یاری سفیران سلامت نیز با بیان اینکه داروهای مورد نیاز مردم نیز رایگان در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد، گفت: در روز نخست اجرای این طرح پزشکان متخصص ارتوپدی ۸۵ نفر، داخلی ۷۹ نفر، طب اورژانس و عمومی ۶۷ نفر، چشم ۶۵ نفر، پوست و مو ۵۰ نفر، دندانپزشکی ۴۷ نفر، مامایی و زنان ۴۴ نفر، اطفال ۴۰ نفر و جراحی عمومی ۳۵ نفر را ویزیت کرده‌اند.

وی با بیان اینکه ۱۰ مورد آزمایش در آزمایشگاه صحرایی انجام شده است، اظهار کرد: توسط پزشک خانواده ۱۰۰ نفر در مدارس دخترانه و ۲۰ نفر در مدارس پسرانه ویزیت شده‌اند و نیز برای سه نفر مشاوره تحصیلی انجام شده که مجموعا ۶۳۲ مورد ویزیت توسط پزشکان گروه صورت گرفته است.

مسئول تیم پزشکی طرح مردم یاری سفیران سلامت خاطرنشان کرد: توسط کار‌شناسان دامپزشکی و بهداشت نیز ۲۰ مورد معاینه دام انجام شده، آب منطقه مورد آزمایش و کُلر زنی صورت قرار گرفته و نیز پنج مورد اَماکن عمومی سم پاشی شده‌اند.
وی با بیان اینکه در صورت نیاز بیماران با آمبولانس به مراکز درمانی اعزام می‌شوند، اعلام کرد: جراحیهای سرپایی در همین منطقه انجام می‌شود و در صورت نیاز به انجام جراحیهای سنگین، بیماران به بیمارستان بعثت تهران اعزام می‌شوند و به صورت رایگان مورد درمان قرار می‌گیرند.

وی از ادامه اجرای این طرح در سال آینده خبر داد و بیان کرد: طبق برنامه ریزی‌های انجام شده بنا داریم که هر سه یا شش ماه یک بار این گروه پزشکی به همراه تجهیزات و کادر درمانی کامل به مناطق محروم و مورد نیاز در سراسر کشور اعزام شوند.

دهستان» قمرود «دارای ۲۰ روستای دارای سکنه و جمعیتی حدود پنج هزار نفر و جزو بخش مرکزی شهرستان قم است که یکی از مناطق کمتر برخوردار کشور نیز می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز