خبرگزاری کار ایران

تعلیق لیگ برتر مصر؛

در درگیری میان پلیس و هواداران یک تیم فوتبال در قاهره ۲۲ نفر کشته شدند

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۳۹۲

در حادثه ازدحام و درگیری تماشاگران هوادار تیم لیگ برتری الزمالک با پلیس ضد شورش در استادیوم «دفاع الجوی»(دفاع هوایی) در شرق قاهره ۲۲ نفر کشته و ۲۵ نفر زخمی شدند.

تلویزیون رسمی مصر اعلام کرد که در درگیری میان پلیس و هواداران تیم فوتبال «الزمالک» در قاهره ۲۲ نفر کشته شدند.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، قاضی «هشام برکات» دادستانی کل مصر به تلویویون رسمی مصر گفت که در حادثه ازدحام و درگیری تماشاگران هوادار تیم لیگ برتری الزمالک با پلیس ضد شورش در ورزشگاه «دفاع الجوی»(دفاع هوایی) در شرق قاهره ۲۲ نفر جان خود را از دست دادند.

وزارت بهداشت مصر اعلام کرد که در این حادثه ۲۵ نفر دیگر نیز زخمی شدند.

وزارت کشور مصر نیز با صدر بیانیه‌ای تاکید کرد که بیش از ۱۰ هزار تماشاگر بدون بلیط تلاش کردند که از در‌ها و دیوارهای ورزشگاه وارد آن شوند و این مساله باعثازدحام و زخمی شدن ده‌ها نفر و پس از آن مرگ برخی از آن‌ها شد.

در این بیانیه آمده است که تماشاگران یکی از خودروهای پلیس که اقدام به متفرقشان کرد را آتش زدند.

شاهدان عینی نیز گفتند که پلیس ضد شورش مصر برای متفرق کردن تماشاگران به سمت آنان گاز اشک آور شلیک کرد و تماشاگران نیز به سمت پلیس سنگ پرتاب کردند.

به دنبال این حادثه دولت مصر لیگ بر‌تر این کشور را تا اطلاع ثانوی به حالت تعلیق درآورد.

«ابراهیم محلب» نخست وزیر مصر نیز برای بررسی حادثه ورزشگاه دفاع الجوی با شورای وزیران نشست اضطراری برگزار کرد.

در فوریه سال ۲۰۱۲ نیز در حادثه درگیری تماشاگران دو تیم لیگ برتری «الاهلی» و «المصری» در ورزشگاه شهر «پورت سعید» بیش از ۷۰ نفر جان خود را از دست داده بودند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز