خبرگزاری کار ایران

جانشین سازمان بسیج مطرح کرد:

استفاده از ظرفیت استان‌های همجوار برای اسکان زائران راهیان نور دریایی

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۱۲۵

راهیان نور کار مضاعف فرهنگی است که باید همواره ادامه یابد در مرحله دوم اعزام اردوهای راهیان نور بیشترین اعزام متعلق به استان خوزستان است.

جانشین سازمان بسیج و فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج از طرح راهیان نور دریا خبر داد و گفت: از ظرفیت استان‌های همجوار مانند یزد، کرمان و فارس برای اسکان زائران اردو راهیان نور دریایی استفاده می‌شود.

به گزارش ایلنا، سردار علی فضلی جانشین رئیس سازمان بسیج مستضعفین در نشست مدیران ارشد راهیان نور با مسئولان راهیان نور آموزش و پرورش و معاونت پرورشی و فرهنگی افزود: خوشبختانه امسال توانستیم از ظرفیت راهیان نور برای خدمت رسانی به زائرین عتبات نیز استفاده کنیم. مقام معظم رهبری از این کار بسیج به عنوان حماسه بزرگ راهیان نور یاد کردند. بنا به دلایلی وقفه‌ای ۲۰ روزه از دهم تا پایان آذر ماه در اعزام اردوهای راهیان نور ایجاد شد که پس از آن در ۲۷ دی مرحله دوم اعزام راهیان نور انجام شد.

جانشین سازمان بسیج و فرمانده قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج ادامه داد: طرح راهیان نور دریا نیز به زودی انجام خواهد شد و استانهای هرمزگان و بوشهر جهت این امر تجهیز شدند و از این به بعد اعزام هایی به این دو استان خواهیم داشت. زائران راهیان نور دریایی از جزایر ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، هرمز، خارک و… دیدن می کنند.

فضلی افزود: دو مرکز نمایش رزمی در استان‌های بوشهر و هرمزگان در حال احداثاست که این پروژه در استان هرمزگان ۹۵ درصد و در استان بوشهر ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

وی اظهار کرد: نمایش رزمی تاثیر بسیار فراوانی در دل دانش‌آموزان دارد. همچنین امنیت شناورها برای راهیان نور دریایی توسط نیروی دریایی کنترل می‌شود و برای این سفرها علاوه بر استفاده از ظرفیت شناورهای نیروی دریایی از شناورهای استیجاری نیز پس از کنترل امنیت استفاده می‌شود.

فضلی گفت: از ظرفیت استان‌های همجوار مانند یزد، کرمان، فارس برای اسکان زائران اردو راهیان نور دریایی استفاده می‌شود.

وی ادامه داد: راهیان نور کار مضاعف فرهنگی است که باید همواره ادامه یابد در مرحله دوم اعزام اردوهای راهیان نور بیشترین اعزام متعلق به استان خوزستان است، همچنین اعزام‌هایی به استان‌های کرمانشاه و ایلام نیز داشته‌ایم امیدواریم بتوانیم از همه ظرفیت‌ها برای گسترش اردوهای راهیان نور استفاده کنیم.

فضلی یادآورشد: نباید از مشارکت مردم در زمینه راهیان نور غفلت کرد؛ زیرا همه خانواده ها و مردم به صورت هوشمندانه در این موضوع همکاری می کنند. لازم است در اردو های راهیان نور روایت هایی دانش آموزان شهید به عنوان الگوی تاثیر گذار بازگو شود؛ زیرا آنها با توجه به سن و سال کم ایثارگری های بسیاری داشته اند و حماسه آفریده اند.

وی با بیان این که اردوهای راهیان نور ۹۳ تا ۲۷ اسفند ماه ادامه دارد، گفت: جشنواره ای تحت عنوان رهنوردان سرزمین نور داریم که زائران سرزمین‌های دفاع مقدس آثار و دستاورد فرهنگی خود را ارسال می‌کنند که سالانه حدود ۲۰ هزار اثر به جشنواره می‌رسد و امیدواریم امسال شاهد حضور دانش‌آموزان و فرهنگیان در این زمینه باشیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز