خبرگزاری کار ایران

در سومین روز کنفرانس مونیخ؛

نشست ظریف با همتایان فرانسوی، آمریکایی و آلمانی برگزار می‌شود

asdasd
کد خبر : ۲۵۰۰۷۳

وزیر امور خارجه روز گذشته وزرای خارجه روسیه، انگلیس، اتریش، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، نخست‌ وزیران لبنان و عراق و مدیرکل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و به گفت‌وگو نشست.

وزیر امور خارجه کشورمان امروز در میزگردی با حضور وزرای خارجه فرانسه، آمریکا و آلمان در کنفرانس امنیتی مونیخ شرکت می‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان روز گذشته در دومین روز در حاشیه پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ با سرگئی لاوروف امور خارجه روسیه، فیلیپ هاموند وزیر امور خارجه انگلیس، سباستین کورتس وزیر امور اتریش، فدریکا موگرینی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، تمام سلام نخست‌وزیر لبنان، حیدرالعبادی نخست‌وزیر عراق و یوکیانو آمانو مدیرکل سازمان بین‌المللی انرژی اتمی دیدار و به گفت‌وگو نشست.

ظریف و لاوروف با اشاره مناسبات خوب میان دو کشور و تبادل هیات‌های عالیرتبه اخیر بر ضرورت یافتن راه حل‌هایی سیاسی برای پایان دادن به بحران‌های منطقه‌ای از طریق گفت‌وگو تاکید کردند.

ظریف دیدار با وزیر امور خارجه انگلیس٬ در خصوص مذاکرات هسته‌ای دوجانبه گفت‌وگو کرد.

فدریکا موگرینی هم در دیدار با ظریف، با تاکید بر اراده قوی سیاسی ۱ + ۵ برای رسیدن به توافق با ایران، آثار مثبت آن را برای تحولات منطقه مهم توصیف کرد.

در این دیدار همچنین دو طرف تحولات مهم منطقه‌ای به ویژه سوریه، یمن و چگونگی مبارزه با افراط‌گرایی و تروریسم را مورد گفت‌وگو قرار دادند.

در دیدار ظریف و کورتس، وزرای خارجه ایران و اتریش درباره روابط دو جانبه، مسایل منطقه‌ای و روند گفت‌وگوهای هسته‌ای میان ایران و کشورهای گروه ۱ + ۵ نیز به بحثو تبادل نظر پرداختند.

همچنین دیروز سیدعباس عراقچی و مجید تخت‌روانچی٬ معاونان وزیر امور خارجه با وندی شرمن و ویلیام برنز دیدار می‌کنند.

آنها عصر دیروز در ادامه رایزنی‌های خود با همتایان خود در گروه ۱ + ۵ با معاونان وزیران خارجه آلمان و فرانسه به طور جداگانه دیدار و آخرین تحولات برای رسیدن به توافق جامع را بررسی کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان در اولین روز در حاشیه پنجاه و یکمین نشست کنفرانس امنیتی مونیخ در این شهر با وزرای امور خارجه آمریکا، عمان و آلمان و گروه ریش سفیدان سازمان ملل دیدار و به گفت‌وگو نشست.

قرار است محمدجواد ظریف امروز در میزگردی با حضور لوران فابیوس وزیر امور خارجه فرانسه، جان کری وزیر خارجه آمریکا و فرانک والتر اشتاین‌مایر وزیر امور خارجه آلمان که به موضوع ایران می‌پردازد، شرکت کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز