خبرگزاری کار ایران

ظریف در واکنش به ادعای رویترز؛

مباحثداخلی ایران در هیچ ملاقاتی مطرح نشده است

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۹۴۰

در هیچ یک از ملاقات‌های انجام شده به هیچ وجه مباحثداخلی مطرح نشده و مطلب منتشره در این زمینه کذب محض است.

وزیر امور خارجه کشورمان گزارش رسانه‌های غربی در خصوص محتوای مذاکرات با همتای امریکایی را کذب محض دانست.

به گزارش ایلنا، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان گزارش رسانه‌های غربی در خصوص محتوای مذاکرات با همتای امریکایی را دروغ پراکنی توصیف کرد و اظهار داشت: در هیچ یک از ملاقات‌های انجام شده به هیچ وجه مباحثداخلی مطرح نشده و مطلب منتشره در این زمینه کذب محض است.

بر اساس این گزارش رسانه انگلیسی رویترز در گزارشی مدعی شده بود وزیر خارجه ایران درباره به خطر افتادن آینده سیاسی حسن روحانی در صورت شکست مذاکرات هسته‌ای هشدار داده است.

خبرگزاری رویترز در گزارشی مدعی شد محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران در دیدار با همتای آمریکایی خود جان کری درباره مرگ سیاسی حسن روحانی در صورت دست نیافتن به توافق هسته‌ای هشدار داده است.

این ادعا به نقل از یک مقام ایرانی که نام وی برده نشده است مطرح شده است.

به گفته این منبع وزیر خارجه ایران این هشدار را در هفته‌های گذشته در دیدار با جان کری وزیر خارجه آمریکا و دیگر مقامات غربی مطرح کرده است.

بنا بر این گزارش برخی از مقامات و دیپلمات‌های غربی هشدار ظریف را نوعی تاکتیک از سوی ایران برای باز کردن بیشتر فضا در مذاکرات برای امتیازگیری بیشتر دانسته‌اند. هر چند که معتقد هستند که شکست مذاکرات ضربه سنگینی به وضعیت سیاسی حسن روحانی وارد خواهد کرد زیرا این امر موجب تقویت مواضع مخالفان وی خواهد شد.

همچنین در این گزارش آمده است شکست مذاکرات به جایگاه سیاسی باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا نیز در عرصه داخلی این کشور آسیب خواهد رساند.

در انتهای این گزارش به نقل از یک مقام آمریکایی که نام وی فاش نشده است دادن چنین هشداری از سوی ایران رد شده است. این مقام آمریکایی در این خصوص گفته است: مسایل داخلی سیاسی ایران به ایرانی‌ها مربوط است ولی این شایعه صحت ندارد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز