خبرگزاری کار ایران

رهامی به ایلنا خبر داد:

جزئیات دیدار انجمن اسلامی مدرسین با مراجع و علما

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۶۲۵

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها به جزئیات سفر شورای مرکزی این انجمن در پنجشنبه هفته گذشته به قم و دیدار با مراجع و علما پرداخت.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها از برگزاری همایشی مشترکی با مجمع مدرسین و محقیق حوزه علمیه قم در راستای شناسایی اسلام و ارائه چهره واقعی اسلام خبر داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین محسن رهامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا٬ درباره جزئیات سفر شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در پنجشنبه هفته گذشته به قم و دیدار با مراجع و علما گفت: اعضای شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها همراه با نمایندگان از دانشگاه‌های مختلف کشور پنجشنبه هفته گذشته با تعدادی از مراجع قم و شورای مرکزی مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم دیدار و درباره مسائل مختلفی گفت‌وگو کردند.

وی ادامه داد: این سفر و دیدارها که به مناسبت دهه فجر انجام شد، ابتدا دیداری با اعضای مجمع مدرسین و محققین حوزه عملیه قم داشتیم و در باب موضوع‌های مختلف از جمله گسترش اقدامات خشونت‌آمیز به نام اسلام در منطقه و جهان گفت‌وگو کردیم.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیان اینکه در این باره آیت‌الله موسوی تبریزی و آیت‌الله ایازی بحث‌های مفصلی را مطرح کردند و از این دیدار استقبال خوبی داشتند، یادآور شد: یکی از موضوعاتی که مورد بحثما قرار گرفت، چگونگی ارائه چهره رحمانی از اسلام و موانعی که امروز باعثشده است جوانان و اقشار از اسلام واقعی به دور باشند، بود.

رهامی اضافه کرد: قرار شد این دو نهاد علمی و فرهنگی - فکری در مسیر این دغدغه‌های مشترک فعالیت‌هایی داشته باشند و در این خصوص همایشی را تشکیل دهند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با اشاره به انتشار مطالب توهین آمیز از سوی نشریه فرانسوی به ساحت پیامبر(ص) اظهار داشت: بحثدومی که در این جلسه مورد بحثقرار گرفت، انتشار تصویر اهانت‌آمیز از پیامبر اسلام(ص) در نشریه فرانسوی و از طرفی دیگر اقدامات خشونت‌آمیز گروگان‌گیری و کشتن مدیرمسئول این نشریه بود که در این باره مسئله اصلی چگونگی واکنش مناسب نسبت به این مسائل بحثشد و بنا بر آن شد که این دو نهاد فرهنگی - علمی با تمام توان برای دفاع از چهره رحمانی اسلام و پیامبر اسلام وارد شوند.

وی افزود: در این راستا بنا شد کارگروهی تشکیل شود تا هماهنگی‌های لازم را برای همایش مشترکی برای معرفی چهره رحمانی از اسلام اقدام کند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها همچنین با دیدار اعضای این تشکل با آیت‌الله موسوی‌ اردبیلی خاطرنشان کرد: در این اساتید دانشگاه‌ها نگرانی‌های خود را از فاصله گرفتن نسل جوان از تعالیم حیات‌بخش اسلام مطرح کردند.

رهامی ادامه داد: اساتید در این راستا به دو موضوع عملکرد برخی از روحانیون و مسئولان گذشته نسبت به وجود آمدن این مسئله تصریح داشتند که آیت‌الله موسوی اردبیلی دیدگاه‌های خود را در ضرورت دفاع از اصل اسلام و انقلاب بیان کردند و اشاره‌ای به بعضی از افراد منتسب به اسلام و انقلاب که باعثآلوده شدن چهره انقلاب و آرمان‌های امام می‌شوند داشتند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب بیان اینکه همراه با دیگر اعضای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها دیداری هم با آیت‌الله بیات زنجانی هم صورت گرفت، ابراز داشت: در آن جلسه نیز دغدغه‌های اساتید به تفصیل مطرح شد و آیت‌الله بیات زنجانی هم در زمینه دفاع از اسلام رحمانی و چگونگی همکاری علما و مراجع حوزه با اساتید دانشگاه دیدگاه‌های خودشان را بیان و اعلام آمادگی در برگزاری همایش مشترک در این مسیر کردند.

وی اضافه کرد: در این دیدار همچنین آیت‌الله بیات زنجانی در خصوص توجه به نسل جوان جامعه تاکیداتی داشتند تا این نسل بتواند با مبانی حیات‌بخش اسلام و دیدگاه‌های مراجع اصیل حوزه آشنا شوند.

دبیرکل انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها در ادامه به دیدار اعضای این تشکل با اعضای بیت مرحوم آیت‌الله منتظری اشاره کرد و افزود: در ادامه این سفر، اعضای انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها با بیت مرحوم آیت‌الله منتظری و یادگار آن مرجع بزرگ احمد منتظری دیداری داشتند که ضمن گرامی‌داشت یاد آن فقیه بزرگ که نقش موثری در پیروزی انقلاب و نهضت امام خمینی داشت در خصوص انتشار آثار علمی بسیار عمیق وی که در وضعیت کنونی جامعه امروز ما می‌تواند بسیار موثر باشد بحث، مذاکره و تبادل نظر شد.

رهامی با تاکید بر اینکه برخی از کارهای بزرگ این فقیه بزرگ از جمله شرح و تفصیل خطبه‌های نهج‌البلاغه و شرح خطبه‌های حضرت زهرا(س) امروز می‌تواند جوابگوی بسیاری از نیازهای جامعه و نسل جوان باشد، عنوان کرد: ما شاهد هستیم امروز در بحثزنان اهل بیت به جز منابع بسیار محدود چیز خاصی در دست جامعه وجود ندارد و امروز انتشار این منابع می‌تواند به عنوان یک مرجع اصلی در دست اقشار مختلف جامعه قرار گیرد.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب یادآور شد: قرار است این نشست‌ها به طور مستمر ادامه یابد که با هماهنگی‌های ایجاد شده جزئیات آنها منتشر خواهد شد.

وی افزود: اعضای این انجمن بعد از این دیدارها با مشرف شدن به آستانه کریمه اهل بیت در آستانه سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی با آن خاندان تجدید پیمان کردند.

رهامی در پایان گفت: در این سفر علاوه بر شورای مرکزی انجمن اسلامی مدرسین دانشگاه‌ها، نمایندگان و اساتیدی از دانشگاه‌های تهران، قزوین، اهواز، قم و خراسان در این دیدارها حضور داشتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز