خبرگزاری کار ایران

وزیر اطلاعات در کاشان:

برقراری امنیت پایدار، سرمایه‌گذاری را تضمین می‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۵۶۳

وظیفه وزارت اطلاعات تامین امنیت برای سرمایه‌گذاری است تا فردی که سرمایه‌گذاری می‌کند بداند که صاحب اول و آخری که در این جهت سرمایه‌گذاری کرده خودش هست.

وزیر اطلاعات گفت: باتوجه به اینکه تشویق، ترغیب، کمک و حل مشکل تولید کنندگان از وظایف عمومی دولت جمهوری اسلامی ایران است، امروز دولت تدبیر و امید هم برنامه خودش را در این قرار داده که با تشویق سرمایه‌گذاران بسترکار و تولید را برایشان فراهم کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در کاشان حجت الاسلام سیدمحمود علوی در دیدار با صاحبان صنایع شهرستان کاشان با اشاره به اینکه اقتصاد پویا در سایه امنیت است، افزود: اگر بخواهیم اقتصادمان پویا باشد باید همت کنیم تا مردم به صحنه بیایند چون هر چه که در تاریخ نگاه می‌کنیم همیشه کار آفرین مردم بوده‌اند و دولت‌ها خدمات و امنیت را برای مردم کار آفرین فراهم می‌کردند.

وزیر اطلاعات کشورمان تصریح کرد: با توجه به اینکه سرمایه از ناامنی گریزان است براساس آیات قرآن سرمایه‌گذاری هم نیاز به امنیت دارد.

نماینده رئیس جمهور در شهرستان کاشان با اشاره به اینکه اگر کار سرمایه‌گذاری ناامن بشود از دو حال خارج نیست یا صاحبان سرمایه سرمایه‌هایشان را در کارهایی بکار می‌برند که اگر بحرانی برایشان پیش آمد بتوانند سرمایه‌شان را بیرون بکشند و در جای امنی مانند کارهای خدماتی و ارز هزینه کنند.

دولت حمایت از کارآفرینان را در دستور کاری خود قرار داده است

وی با بیان اینکه دولت حمایت از کارآفرینان را در دستور کاری خود قرارداده است و در زمینه فراهم کردن زیرساخت‌ها مصمم است یاد آوری کرد: کشورمان باید برگردد به شکل‌های طبیعی همانطور که در همیشه تاریخ مردم تولید کننده ثروت بودند و دولت‌ها با بخشی از ثروت تولیدی مردم هزینه‌هایشان تامین می‌شد و بعد یک سری خدمات عمومی را با مالیات و خمس و زکات مردم را فراهم می‌کردند.

وزیر اطلاعات یادآوری کرد: اگر در کشوری به جای اینکه مردم تولید کننده ثروت باشند و دولت یکی از هزینه کنندگان باشد و دولت ثروت را بین مردم توزیع کند و مردم مصرف کننده ثروت شوند واقعا به حال آن کشور باید گریست.

برنامه دولت تدبیر و امید تشویق سرمایه‌گذاران و فراهم کردن بسترکار و تولیداست

وی با اشاره به اینکه همانطورکه پیامبر اسلام بر دست کارگر و تولید کننده بوسه می‌زد امروزهم دولت تدبیر و امید در راهبرد و منطق جمهوری اسلامی عزیزانی که سرمایه‌گذاری و کارآفرینی می‌کنند و تولیدات کشور را بالا می‌برند از شان و جایگاه خاصی برخوردارند. اظهار کرد: باتوجه به اینکه تشویق، ترغیب، کمک و حل مشکل تولید کنندگان از وظایف عمومی دولت جمهوری اسلامی ایران است، امروز دولت تدبیر و امید هم برنامه خودش را در این قرار داده که با تشویق سرمایه‌گذاران بستر کار و تولید رابرایشان فراهم کند.

وزیر اطلاعات بیان کرد: وظیفه وزارت اطلاعات تامین امنیت برای سرمایه‌گذاری است تا فردی که سرمایه‌گذاری می‌کند بداند که صاحب اول و آخری که در این جهت سرمایه‌گذاری کرده خودش هست و کسی به ملک و مال او تعدی و تجاوز نمی‌کند.

حجت‌الاسلام علوی تصریح کرد: همانطور که اسلام برای ملک دیگران احترام قائل است نظام جمهوری اسلامی ایران نیز دراین جهت مصمم است.

برقراری امنیت پایدار درکشور در راستای تضمین امنیت سرمایه‌گذاری است

وزیر اطلاعات برقراری امنیت پایدار در کشور را در راستای تضمین امنیت سرمایه‌گذاری دانست و گفت: هرچه شرکت‌های خارجی را برای سرمایه‌گذاری در کشورمان تشویق کنیم و بیاوریم یعنی از بیرون از مرزهایمان علاقه‌مندان بیشتری برای امنیت کشورمان آورده‌ایم.

وی حفظ سرمایه‌گذاری خارجی را موجب علاقه مندی بیشتر آنها به امنیت کشورمان دانست و خاطر نشان کرد: هرچه افراد خارجی بیشتری در کشورمان سرمایه‌گذاری کنند به امنیت کشور علاقه‌مندی بیشتری برای حفظ سرمایه‌ها و منافع خودشان خواهند داشت.

حجت‌الاسلام علوی تاکید کرد: وزارت اطلاعات اگر بخواهد امنیت پایدار در کشور باشد باید به سرمایه‌گذاری بها بدهد و امنیت را برای سرمایه‌گذاری فراهم کند.

دولت تمام تلاشش برای پایین آوردن نرخ تورم به کار گرفته و تصمیم دارد نرح رشد کشور را بالا بیاورد

نماینده رئیس جمهور در کاشان با اشاره به اینکه در ارتباط با دادن اختیارات اعتبارات بانکی برای صنعتگران کاشان با دکتر سیف صحبت خواهم کرد. گفت: مشکل بالا بودن نرخ بهره تسهیلات بانکی را می‌پذیرم ولی این مشکل باید به صورت طبیعی با کاهش نرخ تورم عملا پایین بیاید چون اگر این رابطه به صورت غیر طبیعی قطع شود و نرخ سود بانکی کاهش یاید افرادی با روابط ناسالم وام با تسهیلات ارزان قیمت را از بانکها می‌گیرند و بعد هم ممکن است همین پول را در بانک دیگری بگذارند و سودش را با بهره بالا بگیرند و دولت هم موظف باشد مابه التفاوت سود وامی را که داده پرداخت کند.

باید سرمایه گذار امنیت داشته باشد

وی خاطرنشان کرد: اگر کشور بخواهد در فاز تولید و یک اقتصاد مولد حرکت کند باید سرمایه‌گذار امنیت داشته باشد تا بتواند زیرساخت‌های لازم مانند برق و امثال اینها را فراهم کند و از این بابت دغدغه‌ای نداشته باشد.

حجت‌الاسلام علوی تصریح کرد: دولت تمام تلاشش برای پایین آوردن نرخ تورم به کار گرفته و تصمیم دارد نرح رشد کشور را بالا بیاورد.

.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز