خبرگزاری کار ایران

رفیق‌دوست پیش از خطبه‌های نماز جمعه:

مبنای حرکت امام(ره) بر مبنای توده‌‌های مردم بود

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۵۲۵

قطار انقلاب به راه خود ادامه می‌دهد٬ اقلیتی که فکر می‌کردند می‌توانند قطار را متوقف کنند یا در مسیر آن به سمت خواسته‌های خود تغییری ایجاد کنند، پاسخ خود را اول انقلاب از امام گرفتند.

عضو کمیته استقبال از حضرت امام خمینی(ره) تاکید کرد: انقلاب اسلامی ایران در سال ۵۷ خورشیدی بود که از غرب تا شرق طلوع کرد و در نوع خود بی‌نظیر و یگانه بود.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ محسن رفیق‌دوست پیش از خطبه‌های نماز جمعه تهران در سخنرانی خود تصریح کرد: مبنای حرکت حضرت امام بر مبنای توده‌‌های مردم بود و حضرت امام همیشه با خود مردم صحبت می‌کردند و سعی می‌کردند آنها رابه خود دعوت کنند.

اولین وزیر سپاه یادآوری کرد: مرحوم بهشتی پس از بازگشت از پاریس٬ اطرافیان را به منزل دعوت کرد و با صدایی باصلابت گفت که آقایان کمربندها را محکم ببندید و کفش‌ها را محکم به پا کنید که این امامی که بنده با ایشان ملاقات کردم ساعات رفتن شاه و ساعت ورود خود و پیروزی انقلاب را می‌دانند.

رفیق‌دوست با بیان اینکه هیچ کدام از انقلاب‌های فرانسه، مصر و الجزایر معنای انقلاب اسلامی را نداشت چرا که آن ۳ پایه‌ای که امام برای انقلاب اسلامی در نظر داشت در خود نداشتند، گفت: ۳۶ سال از انقلاب اسلامی گذشته است اما چند روز دیگر دنیا شاهد خروش سیل آسای مردم از خانه‌ها و حضور در خیابانها در ۲۲ بهمن برای دفاع از کیان انقلاب اسلامی خواهد بود.

رفیق‌دوست با یادآوری موضوع تتعیین جایگاه ولایت فقیه و مجلس خبرگان، گفت: مرحوم بازرگان جمله‌ای داشت که می‌گفت این قبا(ولی‌فقیه) تنها بر قامت حاج‌آقا روح‌الله می‌برازد و خدا رحمت کند ایشان را که امروز ببیند شاگرد امام، پیرو به حق امام و جانشین به حق امام چگونه آن بخش دوم از خواسته امام یعنی همان بیداری اسلامی بود را در تمام کشورهای اسلامی اتفاق می‌افتد و در مقابل این حرکت٬ هیچیک از قدرها٬ کاری از دستشان ساخته نیست.

وی یادآوری کرد: انقلاب مردم مصر را دزدیدند؛ درست! اما آن انقلاب خاموش نخواهد شد. عراق و افغانستان و اردن و بحرین و همه کشورهای اسلامی آنجا که بیداری شروع شده است به انتها خواهد رسید و آنجا که شروع نشده به یاری خدا دوباره شکل خواهد گرفت. قطار انقلاب حرکت کرد و به راه خود ادامه می‌دهد و آن اقلیتی که فکر می‌کردند می‌توانند قطار را متوقف کنند یا در مسیر آن به سمت خواسته‌های خود تغییری ایجاد کنند، پاسخ خود را از امام در اول انقلاب گرفتند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز