خبرگزاری کار ایران

آیت‌الله مقتدایی:

شرایط اخلاقی مناسبی در کشور وجود ندارد

asdasd
کد خبر : ۲۴۹۱۳۹

ترویج اخلاق در حوزه، وظیفه و مسئولیت برای حوزویان محسوب می‌شود که اگر نسبت به این مسئله کوتاهی شود در روز قیامت مسئول خواهند بود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه با بیان اینکه امروز شرایط اخلاقی مناسبی با وجود رسانه‌های مجازی، اینترنت و تبلیغات سوء دشمنان در کشور وجود ندارد تصریح کرد: امروز تبلیغات سوء و فساد، جوانان را تهدید می‌کند؛ شرایط اخلاقی در حوزه‌ها خیلی بهتر است اما شان حوزه‌ها بالاتر از وضعیت امروز است.

به گزارش ایلنا، آیت‌الله مرتضی مقتدایی در نهمین نشست هم‌اندیشی اساتید اخلاق حوزه‌های علمیه سراسر کشور با تبریک ایام الله‌دهه فجر اظهار کرد: ۲۲ بهمن با سقوط نظام دیکتاتوری و استقرار نظام الهی و اسلامی در کشور مصادف است.

وی با اشاره به اینکه لازم است شور و هیجان ملت را در دهه فجر سال ۵۷ برای نسل‌های جدید تبیین کرد بیان کرد: امام خمینی(ره) هدایت بی‌نظیر و بی‌بدیلی داشتند که برگرفته از رهبری‌های نبی مکرم اسلام و حضرت سیدالشهدا(ع) بود و به همین دلیل رهبری ایشان تاثیرگذار بود.

دبیر شورای عالی حوزه‌های علمیه ابراز کرد: روحانیت وظیفه خود را در حفظ پیشرفت و تقویت نظام جمهوری اسلامی ایفا می‌کند.

آیت الله مقتدایی بر ضرورت انس و الفت اساتید اخلاق با طلاب تاکید کرد و گفت: ترویج اخلاق از سوی اساتید با عمل و کردار خود امر بسیار مبارکی است که رضایت امام زمان(عج) را در پی خواهد داشت.

وی با تقدیر از عملکرد حجت الاسلام والمسلمین حسینخانی گفت: این معاونت فعالیت‌های خوبی را در زمینه تهذیب و اخلاق داشته است که در حال تداوم است.

نایب رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: ترویج اخلاق در حوزه، وظیفه و مسئولیت برای حوزویان محسوب می‌شود که اگر نسبت به این مسئله کوتاهی شود در روز قیامت مسئول خواهند بود.

آیت الله مقتدایی با تاکید بر اینکه طلاب نیازمند اخلاق و درس اخلاق هستند گفت: اگر حوزه طلاب فاضل داشته باشد در بین مردم تاثیرگذاری بالاتری خواهد داشت.

وی افزود: طلاب در مناطق مختلف کشور می‌توانند همانند انبیا به ترویج دین بپردازند؛ مردم انتظار دارند از روحانیت استفاده علمی کنند و از عملکرد ایشان نیز الگوبرداری کنند.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به اینکه در حوزه‌های علمیه سراسر کشور اساتیدی هستند که برای اخلاق تدریس داشته باشند گفت: در حوزه‌های استان‌ها شوراهایی تشکیل شده است و حداقل ۷ نفر از علمای صاحب نفوذ ذر منطقه با ریاست نماینده ولی فقیه فعالیت دارند که مدیر حوزه استانی را پیشنهاد می‌کنند.

آیت الله مقتدایی با بیان اینکه شبکه وسیع و گسترده‌ای حوزه‌ها را به یکدیگر ارتباط می‌دهد گفت: از شوراهای استانی برای معرفی و اعزام اساتید اخلاق کمک گرفته شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه انس و معاشرت اساتید اخلاق با طلاب تاثیر بسیاری دارد، اظهار کرد: شرایط اخلاقی طلاب نسبت به مردم به مراتب بالاتر و بهتر است.

رئیس شورای سیاست گذاری حوزه‌های علمیه خواهران با بیان اینکه امروز شرایط اخلاقی مناسبی با وجود رسانه‌های مجازی، اینترنت و تبلیغات سوء دشمنان در کشور وجود ندارد تصریح کرد: امروز تبلیغات سوء و فساد، جوانان را تهدید می‌کند؛ شرایط اخلاقی در حوزه‌ها خیلی بهتر است اما شان حوزه‌ها بالاتر از وضعیت امروز است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز