خبرگزاری کار ایران

روحانی در جمع مردم اصفهان:

نیازی به بمب اتم نداریم / ملت ما از تهدید و تحریم نمی‌ترسد

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۹۴۲

به دانشمندان بزرگمان در زمینه‌های مختلف به ویژه فناوری هسته‌ای، نانو و نظایر آن افتخار می‌کنیم و بدانید ملت ایران راه پیشرفت را با یکپارچگی ادامه خواهد داد.

رییس‌جمهور با بیان اینکه ما به دانشمندان بزرگ‌مان در زمینه‌های مختلف به ویژه فناوری هسته‌ای، نانو و نظایر آن افتخار می‌کنیم٬ تصریح کرد: بدانید ملت ایران راه پیشرفت را با یکپارچگی ادامه خواهد داد.

به گزارش خبرنگار ایلنا٬ حجت‌الاسلام حسن روحانی در سیزدهمین سفر استانی خود با حضور در میدان امام خمینی(ره) در جمع مردم اصفهان گفت: زبان من از تشکر و قدردانی از مردم خونگرم اصفهان قاصر است، اصفهانی که از سال ۵۴،۵۵، ۵۶ به خوبی می‌شناسم. مردمی که برای به اهتزار درآمدن پرچم لا اله الله و محمد رسول الله و علی ولی الله چه‌ها که نکرده اند. مردم برای پیروزی این انقلاب عظیم اسلامی که امروز در دهه فجر، بعد از ۳۶ سال، بهار سال سی و هفتم انقلاب را جشن می‌گیریم، چه فداکاریی‌ها و ایثارها که نکرده اند.

رئیس جمهور افزود: من از یادم نمی‌رود جمعیت عظیم و بی نظیر سال ۵۶ در مسجد حکیم اصفهان و بعد هم در مسجد سید. من شاهد بودم که این مردم با همه وجودشان پای اسلام و انقلاب ایستاده‌اند و اولین شهری که رژیم گذشته ناچار شد حکومت نظامی در آن اعلام کند اصفهان سرافراز عزیز ما بود. در اولین شهری که قبل از ورود امام به ایران، مردم به خیابان‌ها ریختند و حکومت اسلامی اعلام کردند اصفهان عزت‌مند مقتدر ما بود.

روحانی تصریح کرد: مردم فداکار اصفهان کنار امام و انقلاب توانستند پیروزی بزرگ، استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی را برای این سرزمین و این ملت به ارمغان بیاورند و بعد از پیروزی انقلاب همه جا و مخصوصاً در دوران دفاع مقدس هرکجا که ما مشکل داشتیم، دست ما به سوی لشکر امام حسین(ع) اصفهان بود. هر محوری که پیچیده بود، دست ما به سوی لشکر نجف اشرف بود. بر روان بلند سردار شهید حسین خرازی درود می فرستیم.

رییس جمهوری با گرامیداشت یاد سرداران بزرگ شهید اصفهانی گفت: درود و سلام بر سردار بزرگ ابراهیم همت، سلام بر سردار احمد کاظمی، حجت الاسلام ربانی پور، سلام بر اقارب پرست، میثمی، حبیب الهی، خلیفه سلطانی، شهید اردستانی، و درود بر همه شهیدان بزرگی که در این استان بودند و فداکاری کردند و درود بر شهیدانی همچون شهید آیت الله بهشتی، شهید اشرفی اصفهانی، شهید اژه‌ای و محمد منتظری و شهید طباطبایی نژاد که در راه انقلاب جان فشانی کردند.

روحانی افزود: بر همه بزرگان، علما و همه اندیشمندان، حکیمان، علامه مجلسی ها، شیح بهایی ها، ملاصدراها، مراجع عظیم همچون سید ابوالحسن اصفهانی، گلپایگانی، خوانساری، عالم بزرگ نایینی محقق بزرگ، فرهیختگان و دانشگاهیان درود می فرستم.

رییس جمهوری افزود: اینجا نصف جهان است، اگر اصفهان، نصف جهان نیست، نصف جان ایران است، ما همه به استان اصفهان به آثار اصفهان، به شهدا و بزرگان اصفهان افتخار می کنیم.

روحانی خاطرنشان کرد: بعد از ۳۶ سال امروز آماده تر از هر روز آماده ایم تا از راه، خط امام(ره) و مقام معظم رهبری، اسلام و تشیع دفاع کنیم.

وی اظهار داشت: مردم بزرگوار سرزمین ایران و اصفهان مشاهده کردید که در طول ۳۶ سال چطور معضلات را پشت سرگذاشتیم و امروز به قوه الهی دولت یازدهم نیز با رهنمودهای مقام معظم رهبری با حمایت ملت ایران همه معضلات را پشت سر خواهد گذاشت.

امروز هم به حول قوه الهی دولت یازدهم با رهنمودهای مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران همه معضلات را پشت سر خواهد گذاشت و آنها که به ما می‌گویند نمی‌خواهیم که شما بمب اتم بسازید باید بگوییم آیا شما که توانستید بمب اتم بسازید توانستید که با بمب اتم از اسرائیل غاصب، امریکا و غرب حمایت کنید و برای آن امنتی درست کنید.

رئیس جمهور منتخب افزود: ما نیاز به بمب اتم نداریم ما در مقابل ملت بزرگ و یکپارچه داریم و همانطور که دیدید با همه فشارها و تحریم‌ها ما همواره توانستیم پیشرفت کنیم و در این اواخر ماهواره جدید را نیز به فضا پرتاب کردیم.

روحانی ادامه داد: ما به دانشمندان بزرگ‌مان در زمینه‌های مختلف به ویژه فناوری هسته‌ای، نانو و نظایر آن افتخار می‌کنیم و بدانید ملت ایران راه پیشرفت را با یکپارچگی ادامه خواهد داد.

وی خطاب به سردمداران کشورهای غربی افزود: شما نتوانستید همه مردمتان را زیر پوشش بیمه قرار دهید٬ اما دولت جمهوری اسلامی توانست این مهم را به انجام برساند همین طور شما نتوانستید در امریکا بحثدرمان را حل کنید اما جمهوری اسلامی توانست سهم ۳۸ درصدی برای درمان را به ۴ درصد برساند و این به این معناست که این کشور از تحریم‌ها و فشارها نمی‌ترسد.

رئیس دولت یازدهم در ادامه افزود: دلم می‌خواست از کشور و دهه فجر و ۲۲ بهمن نیز سخن بگویم اما بعه دلیل کمبود وقت دوست دارم قدری هم در مورد اصفهان بگویم.

وی با اشاره به ویژگی‌های مهم اصفهان تاکید کرد: اصفهان یکی از مراکز فرهنگ و تمدن اسلامی است همانطور که یکی از نخست‌وزیران کشورهای مهم اسلامی در دیدار با من تاکید داشتند٬ هیچ پایتختی در دنیا اصفهان و میدان امام نمی‌شود.

رییس‌جمهور تصریح کرد: اصفهان به عنوان یکی از نمادهای تمدن اسلامی و حکومت یکپارچه ایران است که توسط اندیشمندان ساخته شده است.

حجت‌الاسلام روحانی یادآور شد: اصفهان قطب کشاورزی، فناوری نوین، صنعت، حوزه‌های علمیه و آثار گرانقدر تاریخی است که اکنون متاسفانه از دو چیز در رنج است. یکی مساله کمبود آب و دیگری اینکه در برخی از روزها هوای ناسالم در این شهر وجود دارد. اگر این دو را با کمک مردم بتوانیم حل کنیم مشکلات این شهر برطرف خواهد شد و مردم اصفهان می‌دانند چگونه این مروارید گرانبها در قلب ایران را به چشم جهانیان معرفی کنند.

رئیس جمهور در ادامه افزود: در دولت یازدهم جلسات متعددی با محوریت شورایعالی آب تشکیل و در این شورا مدیریت یکپارچه آب در سراسر کشور به تصویب رسید که پیرو این تصویب بعد از یک سال و نیم که در اصفهان کشتی نبود امسال کشت پاییزه شروع شد و در همین راستا سامانه دومین آب شرب اصفهان در دست اجراست.

وی تصریح کرد: با تلاش وزارت نیرو تا پایان سال ۹۴ سامانه آبرسانی ۴ بخش به پایان خواهد رسید. و هم اکنون حفاری تونل سوم بعد از ۲۰ سال به پایان رسید و آب در این تونل جاری شد.

روحانی افزود: در سراسر کشور باید دست به دست هم دهیم و الگوی آبیاری باید تغییر کند. ما هم اکنون دچار خشکسالی ممتد هستیم و باید آب موجود و منابع آبی را همه با هم مدیریت کنیم. در این زمینه الگوی کشت باید تغییر کند و الگوی آبیاری و نحوه استفاده از مخازن آب باید تغییر کند تا بتوانیم از آن برای شرب صنعت و کشاورزی استفاده کنیم.

رئیس جمهور در مورد مدیریت منابع آب افزود: همه صنایع بزرگ را باید از طریق پسماند آب شهری مدیریت کنیم و از طریق بهینه سازی از آب استفاده کنیم.

رئیس دولت یازدهم در پایان افزود: اینکه در شعارهای خود٬ جاری شدن آب در زاینده‌رود را حق مسلم خود دانستید باید بگویم که این حق مسلم همه ماست و کاری خواهیم کرد که با وحدت و یکپارچگی زاینده‌رود زنده و پایدار بماند.

وی ادامه داد: زاینده‌رود از آن ملت ایران است. در این جا به مقامات مسئول دستور می‌دهم اگر زاینده‌رود آب به اندازه کافی هم نداشته باشد٬ نباید خشک شود. با همه توان باید تلاش کنیم اصفهان سرزنده باشد و همه نیازمندی‌های آن برطرف شود.

روحانی افزود: چند نکته دیگر در مورد اصفهان خلاصه می‌کنم؛ اولین تصمیم دولت راه‌اندازی راه آهن سریع السیر کشور بین اصفهان و تهران است که کار اجرایی آن انجام شده است.

وی افزود: راه آهن تهران قم اصفهان با منابع لازم که حدود دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار بوده است در حال اجرایی شدن است و به حول و قوه الهی کار اجرایی با تکنولوژی جدید و با سرعت سیصد کیلومتر این راه آهن راه اندازی خواهد شد.

رئیس دولت تدبیر وامید ادامه داد: برای تسهیلات کشاورزی به ویژه گلخانه‌ای اعتبارات لازم را مد نظر قرار داده‌ایم و دستورات لازم به بانک مرکزی و سایر بانک‌ها داده شده است.

روحانی افزود: همچنین برای صنایع صد میلیارد تومان تسهیلات سرمایه در گردش در نظر گرفته شده است و ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل طرح های صنعتی و معدنی اختصاص یافته است که تا پایان سال ۹۴ با ۳۱ هزار اشتغال عملیاتی خواهد شد همچنین تا پایان سال ۹۵،۴۰ هزار اشتغال جدید را به دست خواهیم آورد.

رئیس جمهور ادامه داد: ما برای کیفیت هوای اصفهان همه تلاش خود را می‌کنیم٬ می‌دانیم در کلان شهرها گوگرد و بنزن وجود دارد اما هوای امسال نسبت به سال گذشته به مراتب بهتر است٬ ولی هنوز تا هوای مطلوب فاصله داریم امسال چند روز هوای سالم از سال گذشته بیشتر بود و این یعنی موفقیت دولت در این زمینه.

روحانی ادامه داد: در زمینه سرمایه‌های بزرگ گردشگری اعتباراتی در نظر گرفته‌ایم که آثار ارزشمند باستانی و ملی مرمت و تکمیل شود لذا مبلغ ۴۰ میلیارد تومان در سال ۹۴ و ۹۵ برای این موضوع اجرایی و عملیاتی خواهد شد.

وی افزود: مجموعا ۲۸ پروژه مهم با ۶۵۱ میلیارد تومان عملیاتی می شوند که همه اینها در سال ۹۴ و ۹۵ به بهره‌برداری می ‌رسند.

روحانی در پایان خاطر نشان کرد: دولت یازدهم به عنوان خدمتگزار مردم اعلام می‌کند همه توان خود را برای توسعه استان عزیز و بزرگ اصفهان به کار خواهد گرفت٬ شادو موفق و پیروز باشید.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز