خبرگزاری کار ایران

عصر امروز صورت گرفت؛

دیدار روسای مجالس ایران و مالزی

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۷۴۸

با وجود فتوای شرعی رهبری معظم انقلاب در باب ممنوعیت استفاده از هرگونه سلاح هسته ای که فراتر از هر قانون است، دیگر غرب نباید نگرانی داشته باشد.

پاندیگار امین مولیا رئیس مجلس نمایندگان مالزی که در رأس یک هیأت پارلمانی به تهران سفر کرده است، بعدازظهر امروز(۱۴بهمن) با علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دیدار و گفت‌وگو کرد.

به گزارش ایلنا، علی لاریجانی در ابتدای این دیدار، روابط دو کشور جمهوری اسلامی ایران و مالزی را خوب و تاریخی خواند و گفت: دو کشور بزرگ مسلمان، با پیشینه غنی مناسبات خوب و پویای خود همواره در جهت تقویت همکاری‌ها و تعاملات مثبت قدم برداشته‌اند.

وی افزود: با استفاده از ظرفیت‌های پرشمار موجود، دو کشور باید در مسیر رشد و بالندگی هر چه بیشتر روابط فی‌مابین در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، فرهنگی و گردشگری حرکتی شتابان داشته باشند.

لاریجانی در ادامه به تحولات منطقه‌ای و بین المللی اشاره کرد و گفت: وقت آن رسیده است که رهبران کشورهای اسلامی به وحدت نظر در زمینه نشان دادن چهره واقعی اسلام که دین انسان ساز و متعالی است برسند.

رئیس مجلس شورای اسلامی در زمینه گفت‌وگوهای هسته‌ای ایران با ۱ + ۵ نیز گفت: با وجود فتوای شرعی رهبری معظم انقلاب در باب ممنوعیت استفاده از هرگونه سلاح هسته‌ای که فرا‌تر از هر قانون است دیگر غرب نباید نگرانی داشته باشد و رویکرد کلی مجلس شورای اسلامی هم حمایت از تلاش‌های دیپلماتیک داخلی برای حل و فصل موضوع است

در ادامه این دیدار همچنین پاندیگار امین حاج مولیا رئیس مجلس نمایندگان مالزی با اشاره به چهارمین سفر خود به جمهوری اسلامی ایران طی شش سال ریاستش بر مجلس مالزی گفت: مالزی به گسترش روابط و همکاری‌های خود با جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های مختلف سیاسی، پارلمانی، اقتصادی، تجاری و فرهنگی اهتمام شایسته‌ای قائل است و تمایل دارد این مناسبات و همکاری‌ها هر چه بیشتر تعمیق یابد.

وی مردم ایران را دوست واقعی مردم مالزی خواند و با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی و گردشگری خواستار افزایش مبادلات بین مردم دو کشور در زمینه‌های مورد علاقه شد.

رئیس مجلس مالزی، ضمن تأیید و مشترک خواندن مواضع جمهوری اسلامی ایران با دیدگاه‌های رهبران کشورش در موضوع لزوم اتخاذ یک رویه واحد و منسجم در برخورد با جریانات تندرو و تروریست در منطقه به ویژه داعش گفت: مالزی اقدامات قانونی متعددی را برای مقابله با ایدئولوژی و فعالیت‌های افراطی این گروه در نظر گرفته است.

وی افزود: همه کشورهای مسلمان باید با گسترش تفکرات افراطی و خشونت پرور مقابله نمایند.

رئیس مجل مالزی در پایان با ابراز خرسندی از پیشرفت‌های حاصله در فرایند حل و فصل موضوع هسته‌ای ابراز امیدواری کرد با لغو کلیه تحریم‌ها راه برای افزایش تعاملات و مبادلات تجاری فیمابین دو کشور تا حد مطلوب هموار گردد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز