خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش:

نقش ارتش در دوران دفاع مقدس ستودنی است

asdasd
کد خبر : ۲۴۸۲۳۸

ارتش با رهنمود‌ها و نصایح حضرت امام(ره) تغییر جهت داد و با پیوستن به امام و انقلاب، حماسه‌ای ماندگار به وجود آورد و نامش را به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ثبت کرد.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش، نقش ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس را بسیار با ارزش و ستودنی دانست.

به گزارش ایلنا، حجت الاسلام والمسلمین آل‌هاشم در یادواره سرلشکر ظهیرنژاد که صبح امروز در دانشگاه فرماندهی و ستاد ارتش برگزار شد، در تجزیه و تحلیل رفتار ارتش در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: ارتش که پیش از پیروزی انقلاب اسلامی در سیطره بیگانگان بود، بدنه سالمی داشت و به دلیل عدم رضایت از سیاست‌های ضد فرهنگی رژیم گذشته و وابستگی آنان به بیگانگان، نقش موثری در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی ایفا کرد.

او در ادامه با بیان اینکه عناصر فراوانی در پیروزی انقلاب اسلامی نقش و سهم داشتند، افزود: برخی از اقشار، نقش کلیدی در پیروزی انقلاب ایفا کردند که روحانیت با رهبری امام خمینی(ره) از آن جمله بودند و ارتش نیز در سرعت بخشیدن به پیروزی انقلاب اسلامی نقش موثری داشت.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در ادامه گفت: ارتش ما برای حفظ منافع غرب و رژیم گذشته، سازماندهی و آموزش داده شده بود اما با رهنمود‌ها و نصایح حضرت امام(ره) تغییر جهت داد و با پیوستن به امام و انقلاب، حماسه‌ای ماندگار به وجود آورد و نام خود را به نام ارتش جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ثبت نمود. اکنون نیز کارنامه ارتش در سایه ایثار و ازخود گذشتگی نیروهای جان برکف آن به ویژه در هشت سال دفاع مقدس، درخشان، افتخار آمیز و غرور برانگیز است. ارتش اکنون به جایگاهی رسیده است که مقام معظم رهبری از آن به عنوان «ارتش حزب الله» و «کلمه طیبه» نام می‌برند.

حجت الاسلام آل هاشم یکی از گام‌های مهمی که در جهت سقوط رژیم پهلوی برداشته شد را حرکت تاریخی کارکنان ارتش در ۱۹ بهمن ماه ۱۳۵۷ دانست که تنها یک هفته بعد از ورود امام(ره) به کشور انجام شد و باعثناامیدی رژیم شاهنشاهی گردید و سندی از افتخار و رشادت کارکنان ارتش را در تاریخ ثبت نمود به نحوی که امام(ره) در این دیدار فرمودند «درود بر شما سربازان امام عصر» و «امروز شما در خدمت امام عصر و قرآن» هستید.

رئیس سازمان عقیدتی سیاسی ارتش در پایان سخنانش با بیان اینکه ارتش در دوران انقلاب و دفاع مقدس وفاداری خود به امام(ره) و انقلاب را به اثبات رسانید، امیر سرلشکر ظهیر‌نژاد را یکی از افراد وفادار به انقلاب دانست و گفت: وی به دلیل تدین و ایستادگی در مقابل فساد، مورد انتقاد برخی از افراد قرار گرفته و در ‌‌نهایت پس از ۲۱ سال خدمت وادار به بازنشستگی شد اما به دلیل سابقه ایمان و ایثار در سال ۱۳۵۷ و پس از پیروزی انقلاب اسلامی به خدمت در ارتش فراخوانده شد و در سازماندهی نیروهای داوطلب مردمی برای آموزش و حضور در جنگ نقش بسزایی ایفا کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز