خبرگزاری کار ایران

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر خبر داد؛

مهیا نمودن بستر، برای برپایی نمایشگاه توانمندی زنان روستایی بصورت فصلی یا دائم

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۹۹۰

بدنبال آن هستیم تا بتوانیم بستری برای برپایی این نمایشگاهها بصورت فصلی و یا دائمی مهیا نماییم.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان قائم شهر گفت: هدف از برپایی نمایشگاه توانمندی های صندوق خرد زنان روستایی، در معرض دید عموم قرار دادن دستاوردهای آنان است.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، فرزین فرهادی عصر امروز در حاشیه افتتاح نمایشگاه توانمندی های زنان روستایی در محوطه اداره جهاد کشاورزی شهرستان با بیان اینکه قائم شهر با داشتن ۳۵ صندوق خرد زنان روستایی فعال یکی از شهرستانهای پیشرو در مازندران است اظهار داشت: این صندوق در حال حاضر در قائم شهر ۱۳۲۰ عضو دارد.

وی افزود: برای صندوق اعتباری خرد زنان روستایی قائم شهر بیش از یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال سرمایه گذاری شد.

سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی قائم شهر به محصولات عرضه شده در این نمایشگاه اشاره کرد و گفت: محصولاتی که توسط بانوان روستایی عضو صندوق در قالب این نمایشگاه عرضه می شود کاملا ارگانیک بوده و از سلامت کافی بهرمند است.

فرهادی، برپایی مستمر این قبیل نمایشگاهها را دغدغه اداره جهاد کشاورزی برشمرد و تصریح کرد: بدنبال آن هستیم تا بتوانیم بستری برای برپایی این نمایشگاهها بصورت فصلی و یا دائمی مهیا نماییم.

وی، به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و اظهار داشت: برگزاری این قبیل نمایشگاهها که توانمندسازی زنان روستایی و ایجاد مشاغل خانگی را بدنبال دارد مصداق بارز این نگرش و دستور رهبری است.

سرپرست جهاد کشاورزی قائم شهر خاطر نشان کرد: مواد غذایی عرضه شده در نمایشگاه کاملا ارگانیک است و زنان روستایی بدون استفاده از متریال خاص این مواد را تهیه می کنند.

فرهادی، با بیان اینکه وظیفه اصلی جهاد کشاورزی حفظ امنیت غذایی جامعه است تصریح کرد: این نمایشگاهها ضمن توسعه بخش کشاورزی موجب می شود جامعه مصرف کننده سالمی داشته باشیم.

رییس اداره آموزش ترویج شهرستان قائم شهر در ادامه گفت: نمایشگاه توانمندی زنان روستایی عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستایی، گوشه ای از فعالیت این صندوق است که به صورت شخصی و یا گروهی از تسهیلات استفاده کرده و این نمایشگاه را برپا نمودند.

معصومه صفری افزود: هدف از اعطای تسهیلات به زنان عضو این صندوق این است که این دسته از افراد با ایجاد مشاغل خانگی بتوانند به اقتصاد خانواده کمک نمایند.

وی ادامه داد: نمایشگاه توانمندی های زنان روستایی قائمشهر در ۱۵ غرفه و در بخشهایی همچون مواد غذایی، صنایع دستی، گل و گیاه و غیره از امروز تا ۱۶ بهمن در محوطه جهاد کشاورزی قائم شهر دایر است.

رییس اداره آموزش ترویج شهرستان قائم شهر، از تشکیل صندوق مادرتخصصی در قائم شهر خبر داد و گفت: این صندوق با هدف تجمیع صندوق های خرد موجود انجام می شود.

گفتنی است: محصولات زنان روستایی عضو صندوق اعتباری خرد زنان روستاهای اسکندرکلا، دیوکلای سفلی، ملک کلا، بالارستم، حاجی کلا قلزم، آهنگر کلا، باغدشت و واسکس در این نمایشگاه عرضه می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز