خبرگزاری کار ایران

رییس هیات مدیره انجمن صنفی مرغ گوشتی کشور:

وضعیت تولیدکنندگان مرغ مطلوب نیست

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۹۵۶

باید برای صادرات مرغ برنامه ریزی کرد تا بتوان از ظرفیت تولیدی بالای کشور در رابطه با تولید مرغ بیشترین بهره وری را داشت.

رییس هیات مدیره انجمن مرغ گوشتی کشور، گفت: کشورهای هدف صادرات مرغ ایران خواهان مرغ با وزن کم است، برعکس این درداخل مردم خواهان مرغ با وزن بالا هستند و این دو مساله تضادهایی را برای تولیدکننده ایجاد می‌کند که صادرات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

محمد یوسفی در گفتگو با خبرنگار ایلنا، اظهار کرد: باید برای صادرات مرغ برنامه ریزی کرد تا بتوان از ظرفیت تولیدی بالای کشور در رابطه با تولید مرغ بیشترین بهره وری را داشت.

وی در خصوص صادرات مرغ، گفت: بازار صادراتی برای کشورهای هدف بازاری رقابتی است، رقیب ایران در صادرات مرغ به روسیه کشورهای برزیل و ترکیه هستند که این کشور‌ها شرایط مناسبی را برای تولیدکننده برای صادرات مرغ به وجود آورده‌اند.

یوسفی افزود: صادرات مرغ به روسیه برای بسیاری از تولیدکنندگان توجیه اقتصادی ندارد؛ از طرفی در ایران مرغ‌های درشت تولید می‌شود و کشوری مثل روسیه خواهان مرغ با وزن کمتری است.

رییس هیات مدیره انجمن مرغ گوشتی کشور با تاکید بر اینکه وضعیت تولیدکنندگان مساعد نیست اظهار کرد: مازاد عرضه در کشور وجود دارد و ذخیره سازی مرغ هم تنها بخشی از این مشکل را برطرف کرده است، بار‌ها تاکید کرده‌ام که وضعیت تولیدکنندگان مرغ در داخل کشور بحرانی است و مستلزم راهکاری اصولی می‌باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز