خبرگزاری کار ایران

وزیر نیرو تاکید کرد:

لزوم تجمیع قوانین در صنعت آب و برق

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۹۴۶

برخی قوانین برای تقویت ضمانت اجرا نیاز به اصلاح دارند که قرار شد روی این موضوع کار شود؛ ضمن آنکه ما درباره تجمیع و تنقیح قوانین نیازمند یک کار مشترک به‌دلیل وجود قوانین متعدد هستیم که مراجعه‌کنندگان به صنعت آب و برق و مجریان از تکلیف قانونی و حقوقی خود مطلع باشند.

وزیر نیرو بر لزوم تجمیع قوانین در صنعت آب و برق تاکید کرد.


به‌گزارش ایلنا، حمید چیت‌چیان در حاشیه نشست با معاون حقوقی رییس‌جمهوری، در جمع خبرنگاران گفت: وزارت نیرو سازمانی است که خدمات گسترده‌ای را در تمام کشور به‌طور شبانه‌روزی ارایه می‌دهد و با توجه به گستردگی این خدمات، طبعا در تامین منابع آب و انرژی، تبدیل، تولید، انتقال و توزیع و ارایه خدمات به مشترکان با مسایل حقوقی متعددی مواجه هستیم.


وی افزود: در تاریخ قانون‌گذاری کشور قوانین متعددی برای حوزه آب و برق تصویب شده که هم‌اکنون مورد اجرا است.


وی با بیان اینکه گاهی اوقات ما در اجرای قوانین با مشکلاتی از نظر ضمانت اجرا و مسایل اجرایی روبه‌رو هستیم که به هم‌فکری با معاونت حقوقی رییس‌جمهوری نیاز داشتیم، گفت: حدود ۱۰ تا ۱۵ موضوع احصا و نتیجه‌گیری شد که در این موارد اقدام شود.


وزیر نیرو گفت: برخی قوانین برای تقویت ضمانت اجرا نیاز به اصلاح دارند که قرار شد روی این موضوع کار شود؛ ضمن آنکه ما درباره تجمیع و تنقیح قوانین نیازمند یک کار مشترک به‌دلیل وجود قوانین متعدد هستیم که مراجعه‌کنندگان به صنعت آب و برق و مجریان از تکلیف قانونی و حقوقی خود مطلع باشند.


وی یادآور شد: درباره کارهای پژوهشی و مطالعه‌های تطبیقی قوانین آب و برق جهان، مسایل مرتبط با محیط زیست، آموزش کارشناسان و همکاری‌های بین‌المللی نیز تصمیم‌های خوبی گرفته شد تا با اجرای این تصمیم‌ها، خدمات خود در صنعت آب و برق را ارتقا ببخشیم.


وی خاطرنشان کرد: پیشنهادی در قانون بودجه ۹۴ برای جلوگیری از انشعاب‌های غیرمجاز به مجلس ارایه شده است که امیدواریم در صورت تصویب در مجلس راه‌گشا باشد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز