خبرگزاری کار ایران

موسوی بجنوردی در فرودگاه مهرآباد:

امام(ره) نشان داد تشیع مقابل ظلم سازش نمی‌کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۷۹۷

امام(ره) تجدید حیاتی به اسلام و به مذهب تشیع به عنوان یک مذهب انقلابی و مذهبی که به هیچ قیمت حاضر نیست مقابل ظلم سازش کند، بخشید و با این رویکرد یک تحول فرهنگی در حوزه‌های علمیه واقع شد.

یک عضو بیت امام خمینی تاکید کرد: امام(ره) نشان داد که تشیع به هیچ قیمت مقابل ظلم سازش نمی‌کند.

به گزارش خبرنگار ایلنا، آیت‌الله سیدمحمد موسوی بجنوردی در مراسم گرامیداشت سالروز ورود حضرت امام(ره) به میهن که امروز در ترمینال یک فرودگاه مهرآباد برگزار شد، گفت: شاه ایران را مستعمره‌ آمریکا کرده بود و امام(ره) با سخنرانی‌شان در مسجد اعظم قم این موضوع را محکوم و شاه را به ملت خائن معرفی کردند که دیدیم امام را به ترکیه و پس از آن به نجف تبعید کردند.

وی ادامه داد: امام(ره) در نجف موضوع ولایت فقیه را مد نظر قرار داد و آن کسی که در حکومت اسلامی حکومت می‌کند قانون است.

این عضو بیت امام با اشاره به جایگاه قانون اظهار داشت: قانون حاکم است و افراد همه مطیع قانون هستند و حتی شخص رسول‌الله(ص) نیز مجری قانون است و قانون‌گذار خداست و سیستم حکومت در حکومت اسلامی حکومت قانون بر مردم است و بهترین و مهمترین حکومت سیستم حکومت اسلامی است که بر مردم هیچ کس حاکم نیست و فقط قانون حاکم است.

موسوی بجنوردی با یادآوری اینکه کتاب ولایت فقیه امام به زبان عربی در عراق ترجمه شد و این کتاب اثر بسیار بزرگی بر نسل جوان عراق دارد، تصریح کرد: امام(ره) تجدید حیاتی به اسلام و به مذهب تشیع به عنوان یک مذهب انقلابی و مذهبی که به هیچ قیمت حاضر نیست مقابل ظلم سازش کند، بخشید و با این رویکرد یک تحول فرهنگی در حوزه‌های علمیه واقع شد.

وی اضافه کرد: جای تأسف داشت که روحیه انقلابی در حوزه‌ علمیه نجف وجود نداشت ولی بعد از ورود امام(ره) تحولی در حوزه‌های علمیه آغاز شد.

عضو مجمع نیروهای خط امام تاکید کرد: ‌ معنای درست حکومت اسلامی که طی آن قانون حکومت می‌کند و فرد حکومت نمی‌کند به جوانان عراق سرایت کرد و این روند باعثتزلزل ارکان حکومت بعثشد و به سقوط حزب بعثمنجر شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز