خبرگزاری کار ایران

در سی و سومین جشنواره فیلم فجر؛

جنتی بر بیمه درمانی هنرمندان بازهم تاکید کرد / فهم هنرمندان محیط سینما را آرام نگاه داشت

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۶۵۱

همه اهالی سینما که در یک سال گذشته با درایت و فهم و در برخی موارد با صبر و سکوت خود تلاش کردند؛ در برابر کسانی که قصد داشتند؛ آرامش سینما را بر هم بزنند؛ یک فضای مثبت و سازنده‌ای را ایجاد کردند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم سی‌وسومین جشنواره فیلم فجر از وزرای تعاون، کار و رفاه اجتماعی خواستار پیگیری بیمه هنرمندان شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا؛ علی جنتی در سی و سومین جشنواره بین المللی فیلم فجر ضمن تبریک دهه فجر و آغاز جشنواره صحبت خود را با تشکر از هنرمندانی آغار کرد؛ که در برابر افرادی که قصد برهم زدن جو سینمای ایران را داشتند؛ سکوت کردند.

او از همه اهالی سینما که در یک سال گذشته با درایت و فهم و در برخی موارد با صبر و سکوت خود تلاش کردند دربرابر کسانی که قصد داشتند آرامش سینما را برهم بزنند؛ یک فضای مثبت و سازنده‌ای را ایجاد کردند تشکر کرد.

جنتی در ادامه صحبت‌های خود از مدیریت سازمان سینمایی تشکر ویژه کرد که یک فضای احترام آمیز و مبتنی بر اعتماد را ایجاد کرد که نتیجه این فضا فیلم‌های درخشانی بود که در طول امسال ساخته شد و ما این روز‌ها شاهد نمایش و اکران آن‌ها هستیم.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به حضور قدرتمند نیروهای جوان در عرصه سینما؛ گفت: این نیروهای مستعدی که امسال به صحنه آمدند؛ فیلم ساختند و کارهای ارزنده‌ای را عرضه کردند؛ باید بدانند این خلاقیت و نوآوری آن‌ها مرهون تلاش پیشکسوتان و اساتیدی است؛ که در این زمینه آن‌ها راهنمایی کردند.

او ادامه داد: بزرگان سینما کمک کردند به شکوفا شدن استعددهای جوان و ما همه خود را مرهون اساتید بزرگوار می‌دانیم و قدر و منزلت آن‌ها را به خوبی می‌شناسیم و یقین داریم پیشکسوتان سینما از این پیشرفت‌های نیروهای جوان خشنود هستند.

جنتی ضمن تشکر از حمایت وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جشنواره فیلم فجر این فرصت را غنیمت شمرد و به بیمه هنرمندان اشاره کرد و گفت: از ایشان خواهشمندم توجه ویژه‌ای داشته باشند؛ در زمینه بیمه‌های درمانی و خدمات درمانی هنرمندان و به خصوص بیمه بی‌کاری اهالی سینما که باید در این زمینه کار جدی انجام شود.

وی در ادامه از دبیر جشنواره و هیئت انتخاب و داوران نیز تشکر ویژه کرد که کار سخت و دشوار قضاوت را پذیرفتند و زحمتش را تحمل کردند. وزیر گفت: طبیعتا نارضایتی کسانی هکه فیلمشان به جشنواره راه پیدا نکرد و در انتظار سیمرغ بودند؛ نشان از اهمیت این جشنواره برای اهالی سینما است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: بنده باید تلاش کنیم؛ در سال آینده سینمای ایران فیلم‌های بهتری را ارائه دهیم که هم در صحنه‌های داخلی و هم صحنه‌های بین‌المللی مورد پذیرش قرار بگیرد.

جنتی با اشاره به جدا شدن بخش بین‌الملل از جشنواره فیلم فجر و برگزاری آن در اردیبهشت ماه گفت: عموما در سال‌های گذشته این بخش تحت شعاع فیلم‌های ملی قرار می‌گرفت؛ و مورد بی‌توجهی واقع می‌شد به همین دلیل تصمیم گرفتیم اینبخش به صورت گسترده برگزار شود و همه از آن بهره‌مند شوند.

او در پایان ساماندهی جشنواره‌ها در همه حوزه‌ها را مهم دانست و ادامه داد: در سال جاری کمتر جشنواره‌های استانی برگزار شد؛ اما سیاستی که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیش گرفته؛ این است که ما بسیاری از جشنواره‌های ملی را به استان‌ها منتقل کنیم. ‌‌ همانطور که امسال جشنوره یاس و جشنوار کودک و نوجوان در مازندران و اصفهان برگزار شدند. و در استان فارس باتوجه به پتانسیلی که دارد؛ باید جشنواره‌های بین المللی ادبی برگزار شود. همچنین هر استانی که یک استعداد ویژه و مزیت خاص دارد جشنواره ملی را در آن استان برگزار کنیم.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز