خبرگزاری کار ایران

شهردار تبریز:

وقف می‌تواند نیازهای شهروندی را رفع کند

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۶۲۵

با امضای تفاهم‌نامه همکاری میان شهرداری تبریز و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی، ظرفیت‌ها و قابلیت‌های سنت حسنه وقف، در خدمت کاربری‌های شهروندی قرار گرفت.

شهردار تبریز، استفاده بهینه از قابلیت های فرهنگ وقف را در راستای تامین نیازهای ضروری شهروندان، موثر و کارساز خواند.

به گزارش خبرنگار ایلنا صادق نجفی امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری شهرداری تبریز با اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی گفت: هدف اصلی و عمده در اجرای این تفاهم‌نامه باید در راستای تسهیل در تامین کالاهای اساسی شهروندان و ارتقای شاخص‌های «شهروند سالم» باشد.

وی تاکید کرد: در اجرای این تفاهم‌نامه، داشتن نگرش انتفاعی، نه برای شهرداری و نه برای اداره‌کل اوقاف به هیچ‌عنوان متصور نیست.

نجفی با اشاره به زمینه‌های حمایت این تفاهم‌نامه از بحثتولید گفت: حمایت از زمینه‌های تولید و ایجاد مراکزی که هر یک، سطح گسترده‌ای از سبد خانوار شهروندان را به خصوص در آستانه سال نو پوشش دهند، از تاثیرات مثبت اجرای این تفاهم‌نامه می‌تواند باشد.

شهردار تبریز نقش این تفاهم‌نامه را در ملموس‌ساختن تاثیرات و دستاوردهای فرهنگ وقف در شهر و در میان شهروندان، کارساز خواند و افزود: قابلیت‌ این موقوفات از نظر موقعیت و وسعت، به گونه‌ای است که اجرای این تفاهم‌نامه، علاوه بر بهبود منظر شهری در نقاط مختلف شهر، قابلیت ایجاد بازارچه‌های هفتگی را نیز دارند.

وی اضافه کرد: به این منظور، سازمان میادین باید طراحی این گونه بازارچه‌ها را با در نظر گرفتن سازه‌های زیبا و در عین حال سبک و منعطف، مورد توجه قرار دهد.

لازم به ذکر است امروز با امضای تفاهم‌نامه همکاری، ظرفیت ها و قابلیت های سنت حسنه وقف، در خدمت کاربری‌های شهروندی قرار گرفت.

بر اساس این تفاهم‌نامه که به امضای صادق نجفی شهردار تبریز و حجت‌الاسلام سیدشهاب‌الدین حسینی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان آذربایجان شرقی رسید، برخی فضاهای وقفی سطح شهر، جهت ایجاد بازارچه‌های ویژه کالاها و لوازم اساسی شهروندان با قیمت مناسب و امکان دسترسی بیشتر، پیش‌بینی شده و به زودی توسط سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری اجرا می‌شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز