خبرگزاری کار ایران

در جلسه تنظیم بازار قائم شهر مطرح شد؛

لغو مجوز سم فروشی های غیرفعال / انجام اقدامات لازم برای تأمین میوه و مرغ و گوشت شب عید

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۶۲۴

مجوز همه سم‌فروشی‌های غیرفعال باید لغو شود و به افرادی که در این رشته تحصیلات دانشگاهی را گذراندند و بدلیل پرشدن ظرفیت و سقف ثبت نام در نوبت بسر می برند داده شود.

فرماندار قائم‌شهر گفت: مجوز همه سم‌فروشی‌های غیرفعال باید لغو شود.

به گزارش خبرنگار ایلنا از قائم شهر، مهدی محمدی در جلسه تنظیم بازار شهرستان با بیان اینکه باید بررسی‌های مناسب در رابطه با تحولات قیمت، در شب عید انجام شود اظهار داشت: باید اقدامات لازم برای ذخیره‌سازی مرکبات به خصوص پرتقال شکل گیرد تا در شب عید، مصرف کننده دچار مشکل نشود.

وی افزود: بنا داریم جلسه ای با روسای تعاونی های شهرستان برگزار نماییم تا کمبودها بررسی گردد و با رفع آن بازار را برای شب عید مساعد نماییم.

محمدی در ادامه به بحثسم فروشی و پلمپ واحدهای غیر مجاز اشاره کرد و گفت: مجوز همه سم‌فروشی‌های غیرفعال باید لغو شود و به افرادی که در این رشته تحصیلات دانشگاهی را گذراندند و بدلیل پرشدن ظرفیت و سقف ثبت نام در نوبت بسر می برند داده شود.

در ادامه این جلسه، سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر گفت: اداره تعاون روستایی قائم شهر، تا به امروز تنها اتحادیه‌ای است که توانست به سقف تأمین سهمیه مرکبات قائم شهر دست پیدا کند.

فرزین فرهادی، با بیان اینکه شهرستان‌های قائمشهر، سیمرغ و جویبار داری یک تعاون روستایی هستند، افزود: ۹هزارتن میوه شب عید ذخیره سازی شد و در تلاشیم تا این مقدار افزایش یابد.

وی اظهار داشت: با توجه به بحرانی که در صنعت مرغ به وجود آمده بود، مرغداران با ضرر و زیان‌های بسیاری مواجه شده بودند که با کاهش تولید، کنترل بازار انجام شد.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان قائمشهر ظرفیت شهرستان در تولید مرغ را بیش از یک‌میلیون و ۱۰۰ قطعه برشمرد و افزود: تولید را برای اینکه تولید کننده ضرر نکند جوجه ریزی را به به ۶۳۰ هزار قطعه رسانده‌ایم.

فرهادی با بیان اینکه ظرفیت تولید گوشت سفید و قرمز در شهرستان مناسب است اظهار داشت: قائم شهر در رابطه با این موضوع مشکلی ندارد.

مدیرعامل تعاونی مرغداران ‌قائمشهر در ادامه گفت: شهرستان قائمشهر، پایلوت ترویج صنعت مرغداری است و از ظرفیت تولید بالایی در این بخش، برخوردار است.

کیوان رحمانی، با بیان اینکه ۷۰ درصد جوجه‌ها و ۳۷ درصد جوجه‌های مرغ مادر کشور، در مازندران تولید می‌شود افزود: ۱۱ درصد گوشت مرغ مازندران را قائم شهر تأمین می کند.

وی اظهار داشت: با توجه به ظرفیت بالای تولید مرغ در قائمشهر، به اندازه کافی مرغ گرم برای عرضه در شب عید در شهرستان وجود دارد و در تلاشیم تا مرغ منجمد، در شب عید به بازار تزریق نشود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز