خبرگزاری کار ایران

اشتباهات شاخصی در فینال دیده نشد؛

عسگری: کار فغانی سخت‌تر از گذشته می‌شود / ۳ ابلاغ جدید برای داور فینال جام‌ملت‌ها

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۶۲۱

۳ ابلاغ داوری از سوی afc تا به این لحظه برای فغانی به دست ما رسیده که طی آن در یک دیدار پلی آف و دو دیدار گروهی از قهرمانی باشگاه های آسیا باید قضاوت کند.

رییس دپارتمان داوری تاکید دارد که نحوه قضاوت دیدار فینال هیچ مشکل تاثیر گذاری نداشت.

به گزارش ایلنا، حسین عسگری گفت: با توجه به حساسیت بالایی که دیدار فینال جام ملت‌های آسیا دارد، اما شاهد اعتماد به نفس بالای گروه داوری و همینطور همکاری مناسب بین آنها بودیم که نتیجه آن هم کنترل بسیار خوب تمامی اتفاقات بازی در طول مسابقه بود.

وی ادامه داد: در قضاوت این دیدار مشکلی که قابل بحثباشد وجود نداشت و البته صحنه‌هایی که نیاز به بازبینی برای اظهارنظر داشتند گویا اینطور برنامه‌ریزی شده بود که این‌گونه صحنه‌ها بازبینی نشود، اما بطور کلی اشتباهات شاخصی در این دیدار وجود نداشت.

رییس دپارتمان داوری افزود: البته در یک صحنه به نظر رسید داور باید به یک بازیکن استرالیایی کارت زرد نشان می‌داد که این اتفاقی نیست که در عملکرد داور مشکلی ایجاد کند. از نکات بسیار مهم داوری این دیدار، آمادگی جسمانی، کنترل و نزدیکی فغانی به تمامی صحنه‌های بازی بود.

وی آینده فغانی با توجه به قضاوتش در دیدار فینال جام ملت‌های آسیا را اینگونه شرح داد: به غیر از مسابقات قهرمانی باشگاه‌های آسیا، بازی‌های دیگری پیش رو نیست، اما برای همین مسابقات هم که از حدود ۲ هفته دیگر شروع می‌شود ۳ ابلاغ داوری از سوی afc تا به این لحظه برای فغانی به دست ما رسیده که طی آن در یک دیدار پلی آف و دو دیدار گروهی از قهرمانی باشگاه های آسیا باید قضاوت کند. آنچه مسلم است پرکاری داور خوب کشورمان در ۲ ماه آینده و اعتماد afc به وی است.

عسگری در پاسخ به این سوال که آیا گروه داوری ایرانی توانست از پتانسیل داوری ایران دفاع کند یا خیر، گفت: بدون شک همین‌طور است. البته تا پیش از این هم نحوه قضاوت گروه داوری ما و بخصوص علیرضا فغانی در دیدارهای بین‌المللی از اعتبار داوری ایران دفاع کرده، البته با توجه به اینکه فغانی در دیدار فینال جام ملت‌های آسیا قضاوت کرده کارش بسیار سخت‌تر از گذشته می‌شود چراکه حفظ این جایگاه از بدست آوردنش بسیار سخت تر است.

وی ادامه داد: البته تلاش‌های خود فغانی وی را به این جایگاه رسانده و معتقدم با برنامه‌ریزی‌هایی که خودش انجام می‌دهد و با توجه به پیش رو بودن مسابقات المپیک در سال آینده و همین‌طور جام جهانی روسیه می‌تواند به موفقیت‌های بیشتری برسد.

رییس دپارتمان داوری در پایان گفت: فردا کوچک‌ترین و کمترین کاری که از دست ما بر می‌آید را با حضور در فرودگاه و استقبال از گروه داوری کشورمان انجام خواهیم داد و همچنین طی مسابقات آتی‌لیگ هم از زحمات این ۳ داور تقدیر و تشکر خواهیم کرد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز