خبرگزاری کار ایران

سفیر ایران در مسکو عنوان کرد:

تلاش سفارت ایران برای حضور گسترده‌تر شرکت‌های ایرانی در بازار روسیه

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۶۰۰

دولت آقای روحانی نیز توجه ویژه‌ای به توسعه روابط با روسیه دارد و سفارت نیز تمام تلاش خود را در جهت ارتقاء توان شرکت‌های ایرانی برای حضور در بازار روسیه به کار برده و خواهد برد.

سفیر کشورمان اعلام کرد که سفارتخانه ایران در روسیه تمام تلاش خود را برای حضور گسترده‌تر شرکت‌های ایرانی در بازار این کشور به کار خواهد بست.

به گزارش ایلنا، بنا به دعوت سفارت ایران در مسکو مسئولان شرکت‌های ایرانی حاضر در نمایشگاه «اینترپلاستیکا» روز گذشته در نشستی در محل سفارت ایران شرکت کردند.

در این جلسه مسئولان شرکت‌های ایرانی که عمدتاً از شرکت‌های به نام در حوزه صادرات محصولات پتروشیمی بودند، هر یک ارزیابی مثبت خود را از نمایشگاه مزبور و شرایط بازار روسیه در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی کشور ارائه و دیدگاه‌های خود را در مورد ارتقاء بیشتر روابط تجاری با روسیه مطرح کردند.

شرکت کنندگان معتقد بودند که شرایط بازار روسیه برای صدور محصولات پتروشیمی کشورمان بسیار مساعد است و باید در جهت شناسایی توانمندی‌های ایران در روسیه تلاش بیشتری شود تا این حضور با موفقیت بیشتری توام شود.

در ادامه سنایی سفیر ایران در مسکو ضمن بیان وضعیت جاری و روند روبه رشد روابط ایران و روسیه در تمام ابعاد، اظهار داشت: سفارت جمهوری اسلامی ایران در مسکو ارتقاء روابط اقتصادی – تجاری با روسیه را همانند توسعه روابط سیاسی و فرهنگی با این کشور بسیار با اهمیت می‌داند.

سفیر کشورمان در روسیه اظهار داشت: دولت آقای روحانی نیز توجه ویژه‌ای به توسعه روابط با روسیه دارد و سفارت نیز تمام تلاش خود را در جهت ارتقاء توان شرکت‌های ایرانی برای حضور در بازار روسیه به کار برده و خواهد برد. در این راستا با اقدامات و پیگیری‌های بسیار موفق شدیم در سال ۲۰۱۴ از روند نزولی در حجم روابط تجاری دو کشور جلوگیری کنیم که این حرکت نوید خوبی برای ارتقاء روابط در سال‌های آتی است.

وی همچنین در خاتمه اقدام انجام شده و یا در دست اقدام سفارت جهت حضور قویتر شرکت‌های ایرانی در بازار روسیه و نیز انتقال دانش فنی این کشور به ایران و همچنین اقدامات سفارت در امر تسهیلات در اخذ روادید تجار و نیز حل مسائل بانکی و مالی آنان را بیان کرد.

شرکت‌های مزبور ضمن اظهار رضایت کامل از حضور خود در نمایشگاه معتقد بودند که این نمایشگاه توانست در معرفی محصولات پتروشیمی ایران و شناخت توانمندی‌های کشورمان در زمینه پتروشیمی نقش موثری ایفا کند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز