خبرگزاری کار ایران

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت تشریح کرد:

۱۰ گام اساسی پیشگیری از سرطان

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۵۸۸

طبق قانون جامع مبارزه با دخانیات نشان دادن تصاویر مصرف سیگار و قلیان در همه رسانه‌ها به ویژه برنامه‌ها و فیلم‌های تلویزیون و سینما، به هر دلیلی که باشد، ممنوع است.

سرپرست دفتر آموزش و ارتقای سلامت وزارت بهداشت در نشست خبری پویش ملی مبارزه با سرطان ۱۰ گام اساسی در پیشگیری از سرطان را تشریح کرد.

به گزارش ایلنا؛ شهرام رفیعی فر، پرهیز از مصرف دخانیات، فعالیت بدنی منظم، مصرف ۵ واحد میوه و سبزی در روز، کاهش مصرف نمک، قند، شکر و روغن، کنترل وزن، محافظت از پوست خود در برابر آفتاب، دوری از مصرف مواد مخدر، رعایت اصول ایمنی در منزل و محیط کار و زندگی و مراجعه به پزشک در صورت مشاهده علائم هشدار دهنده در خود اعلام کرد.

وی افزود: طبق قانون جامع مبارزه با دخانیات نشان دادن تصاویر مصرف سیگار و قلیان در همه رسانه ها به ویژه برنامه ها و فیلم های تلویزیون و سینما، به هر دلیلی که باشد، ممنوع است.

رفیعی فر افزود: بر اساس این قانون همه رسانه ها موظف اند به این قانون تمکین کرده و از نشان دادن این تصاویر به هر دلیل و توجیهی که هست، خودداری کنند.

رفیعی فر با اشاره به اینکه بهانه برخی دست اندرکاران فیلم های سینمایی این است که فقط بازیگر نقش منفی از سیگار استفاده کند، گفت: با ادامه این کار پیشگیری از مصرف مواد دخانی و سیگار توسط نوجوانان و جوانان که از این فیلم ها و بازیگرانش الگو می گیرند، سخت تر می شود.

وی افزود: مطالعات علمی نشان داده است که ۹۰ درصد افراد سیگاری در سن ۱۸ سالگی شروع به سیگار کشیدن می کنند و در این سنین مغز انسان ها طوری است که بیشترین وابستگی را به نیکوتین سیگار پیدا می کند که همین امر بعدها مسأله ترک سیگار را در این افراد در سنین بالاتر سخت تر می کند.

وی با اشاره به این که سیگار عامل بسیاری از سرطان هاست و هم اکنون ۱۰ درصد مردم کشور سیگار می کشند، ادامه داد: ۸ تا ۱۵ بهمن ماه برنامه ملی پویش سرطان در کل کشور، توسط دانشگاه های علوم پزشکی اجرایی می شود.

رفیعی فر گفت: شعار این پویش «سرطان قابل پیشگیری و درمان است با خودمراقبتی و امید» است و در این پویش ۱۰ گام اساسی برای پیشگیری از سرطان معرفی و آموزش داده می شود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز