خبرگزاری کار ایران

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور:

برگزاری همایش بزرگداشت جهاد عشایر خوزستان در مبارزه با انگلیس

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۵۳۱

عشایر در طول سالیان مردمانی مسلح و وفادار به کشور بوده اند به همین خاطر اولین گروه‌هایی که آمدند در شهرها و به امام لبیک گفتند.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور گفت: همایش بزرگداشت جهاد عشایر خوزستان در مبارزه با انگلیس برگزار می شود.

به گزارش ایلنا، سرهنگ دوستعلی آزوغ با اشاره به نقش عشایر در پیروزی انقلاب اسلامی گفت: سه عامل در پیروزی انقلاب موثر است؛ رهبری امام، اسلام و مردم. که خیزش مردم در اوایل و سیل انقلاب و قومیت و سن را با خود همراه کرد، منتهی شدت خلوص و صداقت عشایر نسبت به مراجع و رهبران دینی از دیگر اقشار بیشتر بود و عشایر در طول سالیان مردمانی مسلح و وفادار به کشور بوده اند به همین خاطر اولین گروه‌هایی که آمدند در شهرها و به امام لبیک گفتند و رژه مسلحانه رفتند و سرحدات کشور را رصد می کردند عشایر بودند که تاکنون بر سر آن پیمان هزینه داده اند و خواهند داد.

وی با اشاره به برنامه های خاص سازمان بسیج عشایری در دهه فجر، افزود: دهه فجر ایام جشن ملی و مذهبی است، که یادآور اضمطال طاغوت و ذلت آمریکاست. در ۲۲ بهمن تبسم شادی بر لبان حضرت امام و مراجع نشست رویایی بود که به صدق تعبیر پیدا کرد لذا ما تا زنده ایم این یوم الله را گرامی می دایم و سازمان بسیج عشایری در تمام استان‌های عشایرنشین همایش های بزرگ پیش بینی و برنامه ریزی نموده است.

رئیس سازمان بسیج عشایری کشور درباره برگزاری همایش بزرگداشت جهاد عشایر خوزستان در مبارزه با انگلیس تصریح کرد: در بحثشهدای عشایر خوزستان سالهاست که مراسم بزرگداشت آن قیام بزرگ به رهبری آیت الله سید کاظم یزدی مرجع عالیقدر آن مقطع زمانی در خوزستان برگزار می شود اما امسال متفاوت از آن شیوه بصورت بین المللی ان شاء الله برگزار خواهد شد.

آزوغ با بیان خاطره ای از پیروزی انقلاب اسلامی، خاطرنشان کرد: بنده با توجه به شناختی که در آن زمان از استان شهید پرور ایلام داشتم خبر دارم که در ایلام به دستور مرحوم آیت الله عبدالرحمن حیدری ایلامی، انتظامات را به سران طوایف سپرد و آن چنان نظمی برقرار شد که طرفداران رژیم طاغوت کوچکترین حرکتی نداشتند و طرفداران نظام با آسودگی خاطر، اهداف انقلاب را پیش می بردند و شهید ربابه کمالی هم در دفاع از اهداف انقلاب اولین زن شهیده آن مقطع انقلاب بود.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز