خبرگزاری کار ایران

مدیرعامل سازمان مرکزی تعاون روستایی ایران:

۹۰ درصد کره موجود در بازار وارداتی است / تدابیر ویژه برای جلوگیری از سودجویی واردکنندگان

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۴۸۹

با توجه به حجم تولیدی شیر بیش از تقاضا بخشی از آن را تبدیل به پودر شیرخشک می‌کنیم و یکی از اهداف ما صادرات این محصول به بازارهای هدف است.

مدیر عامل سازمان تعاون روستایی گفت: سیب و پرتقال که از جمله محصولات پرمصرف مردم در ایام عید است را از باغداران و سردخانه‌ها خریداری و ذخیره کرده‌ایم و در ۱۰ روز پایانی سال برای توزیع بین مردم عرضه می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار ایلنا، ‌ حسین صفایی امروز در نشست خبری به مناسبت ایام دهه فجر گفت: حدود ۹ سال است که دولت در امر تنظیم بازار میوه شب عید مداخله می‌کند، بخشی از واحدهای صنفی و همچنین سازمان میادین میوه و تره‌بار و شبکه سازمان تعاون روستایی کار توزیع را به عهده دارند، میزان ذخیره‌سازی نسبت به سال گذشته متفاوت است و با توجه به حساسیت و فضاسازی احتمالی عده‌ای که در سال‌های گذشته از واردات این محصولات سود می‌بردند، امسال تدابیر ویژه‌ای را اندیشیده‌ایم.

وی افزود: یکی از مشکلات و آسیب‌های تولیدکنندگان محصولات کشاورزی در سال‌های گذشته افزایش واردات بود که امسال از ورود این محصولات کشاورزی ممانعت به عمل آمده است.

صفایی در رابطه با خرید تضمینی شیر از دامداران اظهار داشت: با توجه به اینکه صنایع لبنی از طریق شیر با قیمت مصوب دولت امتناع کردند، بنابر این در جهت حمایت از تولید کنندگان دولت طرحی را با عنوان خرید تضمینی شیر خام از تولید‌کنندگان به اجرا درآورد که طی آن سازمان تعاون روستایی مسئولیت کار را بر عهده گرفت.

وی تاکید کرد: سازمان تعاون روستایی شیر خام استاندارد را با قیمت ۱۴۴۰ تومان مصوب دولت از تولید‌کنندگان خریداری می‌کند.

وی افزود: با توجه به حجم تولیدی شیر بیش از تقاضا بخشی از آن را تبدیل به پودر شیرخشک می‌کنیم و یکی از اهداف ما صادرات این محصول به بازارهای هدف است.

صفایی اظهار داشت: همچنین با توجه به اینکه ۹۰ درصد از نیاز به کره توسط واردات تامین می‌شود، در سال‌های اخیر برای تأمین نیاز داخلی شیر خام خریداری شده از دامداران به صورت تضمینی بخشی به کره تبدیل می‌شود و به این ترتیب بخشی از کره مصرفی داخل در این پروسه تأمین می‌شود.

صفایی با اشاره به مازاد عرضه گوشت مرغ و گوشت قرمز در بازار اظهار کرد: گوشت مرغ و گوشت قرمز بیش از اندازه موجود است و یکی از سیاست‌های ما پیدا کردن بازار صادرات برای عرضه این محصولات است.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز