خبرگزاری کار ایران

سفیر جدید ایران در مراکش استوارنامه‌اش را تسلیم کرد

کد خبر : ۲۴۷۲۶۶

در مراسم تحویل استوارنامه، وزیر خارجه مراکش ضمن تبریک به سفیر جدید ایران گفت که همه آن چه که می‌تواند موجب تقویت روابط دو جانبه دو کشور شود، به ابتکارات او به عنوان سفیر جدید ایران بستگی خواهد داشت.

سفیر جدید ایران در مراکش رسما در این کشور فعالیتش را آغاز کرد.

به گزارش ایلنا و بر اساس بیانیه وزارت امور خارجه و همکاری مراکش که نسخه‌ای از آن در اختیار خبرگزاری آناتولی قرار گرفته است، محمد تقی موید بعد از تسلیم استوارنامه خود به صلاح الدین مزوار، وزیر امور خارجه و همکاری دولت مراکش رسما فعالیتش را به عنوان سفیر ایران در این کشور آغاز کرد.

در مراسم تحویل استوارنامه، مزوار ضمن تبریک به سفیر جدید ایران گفت که همه آن چه که می‌تواند موجب تقویت روابط دو جانبه دو کشور شود، به ابتکارات او به عنوان سفیر جدید ایران بستگی خواهد داشت.

بنابرگزارش المصری‌الیوم، مراکش از شش سال پیش یعنی از مارس ۲۰۰۹ به دلیل آن چه که مواضع غیرقابل قبول تهران در قبال کشورش و دخالت در امور دینی‌اش خواند، روابطش را با تهران قطع کرده بود.

در این گزارش آمده است که وزیر امور خارجه مراکش در گفت‌وگوی تلفنی‌اش با محمد جواد ظریف، همتای ایرانی‌اش در تاریخ چهارم فوریه ۲۰۱۴ درباره توافق بر سر از سرگیری روابط دیپلماتیک دو کشور گفت‌وگو کردند.

بر اساس این گزارش نشانه‌های اولیه گشایش در روابط دو کشور ژانویه ۲۰۱۴ با دعوت مراکش از ایران برای حضور در نشست‌های مربوط به کمیته قدس بوده است. هم‌چنین بعد از گذشت چند سال از قطع روابط دیپلماتیک میان دو کشور مصطفی الخلفی، وزیر ارتباطات و سخنگوی دولت مراکش در دهمین کنفرانس وزیران اطلاع‌رسانی کشورهای اسلامی که دسامبر برگزار شد، شرکت کرد که کارشناسان آن را نشانه‌ای در نزدیک شدن به عادی‌سازی روابط دو کشور ارزیابی کردند.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز