خبرگزاری کار ایران

معاون اقتصادی، وزارت امور اقتصادی و دارایی در گفت وگو با ایلنا عنوان کرد:

آغاز حذف مجوزهای غیر ضرور فضای کسب و کار در کشور

asdasd
کد خبر : ۲۴۷۱۲۶

ساماندهی مجوزها و احصاء آنان در سایت «ایران مجوز» و در معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد پیگیری شده و دستگاه‌ها درحال اعلام مجوزها هستند. این سایت، اولین سامانه رسمی کشور خواهد بود که تمامی مجوزها در آن منعکس می‌شود و انشاالله با انجام این کار فرآیند حذف مجوزهای غیر ضرور آغاز خواهد شد.

معاون اقتصادی، وزارت امور اقتصادی و دارایی گفت: موانع و مشکلات برای اعطای مجوز به سرمایه‌گذاران خارجی کاهش یافته و آن پنجره واحدی که تشکیل شده، بسیاری از موانع را از سر راه برداشته است، اما گفتنی است که تمامی دستگاه‌ها و قوه‌های سه گانه در این امر ذی‌النقش هستند و ما باید بتوانیم با هماهنگی‌های مناسب، همکاری‌ها را جلب کنیم.

شاپور محمدی، در خصوص بررسی وضعیت کسب و کار و اقدامات صورت گرفته در این زمینه به ایلنا گفت: فعالیت‌هایی که ما در حوزه کسب و کار انجام داده‌ایم به چند بخش تقسیم می‌شود؛ اولین قدم ما به این صورت بود تا اقدامات صورت گرفته و نیز اطلاعات مربوط کسب و کار کشور به صورت صحیح به دنیا، نهادهای بین‌المللی، بانک جهانی و مردم کشور منعکس شود.

معاون اقتصادی، وزارت امور اقتصادی و دارایی با اظهار امیدواری نسبت به این مسئله که خوش‌بختانه رتبه ایران در آمارهای بین‌المللی از نظر روش سنجش اصلاح شده است، عنوان کرد: سال گذشته در گزارش بانک جهانی، رتبه ایران از ۱۵۲ به ۱۳۰ بهبود پیدا کرد، که این بهبودی هم به سبب تلاش دستگاه‌های اجرایی و هم به دلیل انعکاس صحیح وضعیت ایران، محقق شد.

محمدی تصریح کرد: در حال حاضر بحثهدف‌گذاری برای دستگاه‌ها در حال پایش و سنجش است؛ این هدف‌گذاری‌ها به منظور دسترسی به کاهش زمان فرآیندها یا تسهیل صدور مجوزها توسط برخی از وزیران پیگیری شده، که برخی از دستگاه‌ها تحقق ۱۰۰ درصدی این امر را اعلام کرده‌اند.

وی در ادامه افزود: البته ما بحثراستی‌ آزمایی متقاطع در دستگاه‌های مختلف را دنبال می‌کنیم و انشاالله این اهداف را عملیاتی خواهیم کرد.

معاون اقتصادی، وزارت امور اقتصادی و دارایی عنوان کرد: بحثمربوط به ساماندهی مجوزها و احصاء آنان در سایت «ایران مجوز» و در معاونت اقتصادی وزارت اقتصاد پیگیری شده و دستگاه‌ها درحال اعلام مجوزها هستند. این سایت، اولین سامانه رسمی کشور خواهد بود که تمامی مجوزها در آن منعکس می‌شود و انشاالله فرآیند حذف مجوزهای غیر ضرور آغاز خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بعضی از مجوزها که غیر ضرور شناخته شوند، حذف خواهند شد و آن مجوزهایی را نیز که برای حذف آن نیازمند وجود قانون هستیم، از طریق مجلس پیگیری خواهیم کرد.

محمدی گفت: البته لازم به ذکر است که موانع و مشکلات برای اعطای مجوز به سرمایه‌گذاران خارجی کاهش یافته و آن پنجره واحدی که تشکیل شده، بسیاری از موانع را از سر راه برداشته است، اما گفتنی است که تمامی دستگاه‌ها و قوه‌های سه گانه در این امر ذی‌النقش هستند و ما باید بتوانیم با هماهنگی‌های مناسب، همکاری‌ها را جلب کنیم.

معاون اقتصادی، وزارت امور اقتصادی و دارایی در پایان با اشاره به بحران بیکاری موجود در کشور و نقش تسریع فرآیندهای کسب و کار در کاهش این بحران گفت: نکته مهم در اینجا بحثتولید است، اگر مشکلات و موانع تولید حل شود، سایر مشکلات نیز حل خواهد شد. کار و اشتغال مشتق تولید است و ما اگر بتوانیم مسئله تولید را حل و فصل کنیم، می‌توانیم کمکی هم به اشتغال داشته باشیم

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز