خبرگزاری کار ایران

برگزاری نخستین جشنواره غذای سالم کشور در شیراز

asdasd
کد خبر : ۲۴۶۹۳۷

جشنواره غذای سالم باهدف بهبود شرایط تغذیه در شیراز کلید خورده است جشنواره‌ای که در آن رستوران‌ها و واحدهای صنعتی تولید غذا شرکت کرده تا نشان دهند در منو آن‌ها غذاهای سالم هم وجود دارند.

نخستین جشنواره آموزش و ارائه تغذیه سالم کشور در شیراز برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا از شیراز، موسی صالحی، چهارشنبه ۷ بهمن‌ماه در نخستین جشنواره آموزش و ارائه تغذیه سالم در کشور بابیان این مطلب که شاید وقت آن رسیده باشد که به فکر سلامت خودمان باشیم و برای بهبود این شرایط، تکانی به خودمان بدهیم. اظهار داشت: جشنواره غذای سالم باهدف بهبود شرایط تغذیه در شیراز کلید خورده است جشنواره‌ای که در آن رستوران‌ها و واحدهای صنعتی تولید غذا شرکت کرده تا نشان دهند در منو آن‌ها غذاهای سالم هم وجود دارند.

وی با اشاره نبود ویتامین در نانو برنج سفید تصریح کرد: این نوع مواد غذایی فاقد ویتامین‌های گروه ب هستند و مقدار زیادی قند وارد خون می‌کنند و انرژی فرد را تأمین نمی‌کنند.

صالحی افزود: برای تأمین سوخت و انرژی منابع موجود در غذای انسان کربوهیدرات‌ها و چربی‌ها هستند که ۸۵ تا ۹۰ درصد لقمه غذایی انسان را تشکیل می‌دهند.

عضو هیئت‌علمی دانشگاه علوم پزشکی شیراز بهترین منابع چربی‌ها را دانه‌های سویا و ذرت و آفتابگردان و زیتون برشمرد و افزود: هرکدام از منابع چربی را که به غرد بدهیم تنها اسیدهای چرب غیراشباع وارد جریان خون شده و در صورتی آن‌ها تبدیل به انرژی می‌شوند که نخست آنتی‌اکسیدان‌های موجود در این دانه‌ها هم وارد خون شده باشد.

وی گفت: باید تلاش شود تا مردم این آموزش را ببینند که عمل سرخ کردن، کباب کردن، سبوس گرفتن و آبکش کردن را از آشپزخانه‌های خود حذف کنند.

در ادامه این کنفرانس خبری مدیر این مجموعه افزود: مرکز اجرای همایش‌های vip در سال ۹۳ و پس از بررسی کارشناسی نیاز شهر شیراز و به هدف ایجاد محلی برای اجرای هم‌نشینی‌های ۲ تا ۸۰ نفر جهت جلسات، همایش‌ها، درس گروهی‌ها و کارگروه های دولتی و غیردولتی شرکت‌ها و منابع برپاشده است.

نجف گلزار گفت: این مرکز با برخورداری از امکانات صوتی و تصویری، نوشیدنی‌ها و خوراکی‌ها و انواع غذاهای سالم آماده پذیرایی و برگزاری همایش‌های مختلف ارگان‌های دولتی و غیردولتی شرکت‌ها و سازمان‌ها هست.

وی ادامه داد: مرکز همایش های vip همچنین هم‌اکنون در حال طراحی کارگاه‌های آموزشی در مورد موضوعات مختلف تغذیه سالم است.

گفتنی است عواید این جشنواره صرف هزینه های درمان بیماران مبتلا به ام اس خواهد شد.

نرم افزار موبایل ایلنا
ارسال نظر
اخبار مرتبط سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان
    تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
    اخبار روز سایر رسانه ها
      اخبار از پلیکان
      تمامی اخبار این باکس توسط پلتفرم پلیکان به صورت خودکار در این سایت قرار گرفته و سایت ایلنا هیچگونه مسئولیتی در خصوص محتوای آن به عهده ندارد
      پیشنهاد امروز